X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יואל עזרזר, שהיה מנכ"ל חברה קדישא ברעננה, לא יקבל פיצויים לאחר שנקבע שנטל כספים שלא כדין חויב להחזיר לעמותה 1.2 מיליון שקל ישאיר בידיו מיליונים נוספים, משום שדירקטוריון העמותה ידע על חלק ממעשיו ולא הגיב
▪  ▪  ▪
"בגבול העליון של חומרה" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

יואל עזרזר, שהיה מנכ"ל חברה קדישא ברעננה בשנים 2013-1997, יחזיר לעמותה 1.2 מיליון שקל שנטל ממנה שלא כדין ולא יקבל פיצויי פיטורין. כך קבעה (12.6.19) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אסנת רובוביץ-ברכש. מדובר בצעד נדיר של שלילת פיצויים, ובית הדין החליט עליו בשל מעשיו החמורים של עזרזר.
עזרזר נעצר בשנת 2013 בחשד שביצע עבירות במסגרת עבודתו בעמותה, אך לבסוף נסגר התיק מחוסר ראיות. בעקבות מעצרו נערכה ביקורת מקיפה בעמותה, אשר העלתה חשדות לכך שעזרזר נטל לעצמו מיליוני שקלים שלא הגיעו לו ובעקבות כך הוא פוטר. העמותה תבעה שיחזיר לה כספים אלו, בעוד עזרזר תבע לשחרר את כספי הפיצויים, ההשתלמות והגמל שנשללו ממנו.
רובוביץ-ברכש קיבלה את שתי התביעות בצורה חלקית. היא מזכירה, כי כאשר מעסיק מייחס לעובד עבירות מרמה וגניבה - מוטל עליו נטל הוכחה כבד מזה המוטל בדרך כלל במשפט האזרחי. בחינתו של נטל זה במקרה הנוכחי מעלה, כי העמותה עמדה בו רק בחלק מן המקרים. העמותה טענה, כי עזרזר נטל לעצמו שכר גבוה ב-1.5 מיליון שקל מזה שאושר לו. רובוביץ-ברכש מצאה שאכן כך עשה, תוך שהוא מתקן בדיעבד בכתב ידו את הפרוטוקולים של הנהלת העמותה שעסקו בשכרו. אולם עזרזר לא חויב להחזיר סכום זה, שכן דירקטוריון העמותה ידע על הסכומים שהוא נוטל ולא עשה דבר.
עזרזר חויב להחזיר 800,000 שקל שנטל לעצמו על-ידי מתן תוספות שכר פיקטיביות לעובדים בחברה קדישא, אשר נדרשו לאחר מכן להעביר לידיו כספים אלו. עוד נקבע, כי הוא החזיק שלא כדין ברכבים של העמותה ולכן חויב לשלם לה את שווי השימוש בהם - 400,000 שקל. רובוביץ-ברכש דחתה את תביעת העמותה להחזרים אחרים, שוב בנימוק שהדירקטוריון שלה ידע על נטילת כספים אלו.
רובוביץ-בכרש מנמקת כך את שלילת הפיצויים מעזרזר: "התנהלות הנתבע הייתה חמורה וחריגה, במיוחד נוכח מעמדו כמנכ"ל העמותה שנים כה רבות שכלל אנשי הוועד המנהל האמינו בו בעיניים עצומות ונראה כי הנתבע ניצל את מעמדו שלא כדין. כן מדובר בהתנהלות בתוך גוף ציבורי ובכספי ציבור. שוכנענו כי הנתבע הפר באופן חמור וביודעין את חובת האמון המוגברת החלה עליו, מתוקף יחסי העבודה ותפקידו... מחדלי הנתבע, הינם בגבול העליון של חומרה, במיוחד שעה שקבענו גם כי הנתבע הפיק תועלת כספית או אחרת מהתנהלותו ואף שוכנענו כי נטל לעצמו הטבות רבות שלא כדין, משכך שוכנענו כי מעשיו מהווים הפרת משמעת חמורה".
ואילו בנוגע לכספי ההשתלמות והגמל בסך 1.4 מיליון שקל אומרת רובוביץ-ברכש, כי העמותה לא הציגה מקור חוקי שיאפשר לשלול אותם.
נציגי הציבור מרדכי נגר ואבי איילון הסכימו על רובוביץ-ברכש. את העמותה ייצגו עוה"ד גדעון רובין וערן שוהם, ואת עזרזר - עוה"ד ירון קוסטליץ ושמחה אלבחרי.

תאריך:  16/06/2019   |   עודכן:  16/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
עד המדינה שלמה אנג'ל יודה בשימוש בחשבוניות פיקטיביות ב-2.7 מיליון דולר במטרה להפחית את חבות המס של החברה בה היה שותף
עידן יוסף
באמצעות חיוג לטלפון 03-7207406 ניתן מעתה להזמין טעינה של הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית    הטעינה מתאפשרת רק בערך צבור ולא במינויים    פרסום השירות החדש החל בציבור החרדי ובהמשך יובא לידיעת הציבור הכללי
מירב ארד
יו"ר האיחוד הלאומי מעלה תהיות בפייסבוק מדוע נתניהו מתרגש מכל "שטות" של ליברמן וממהר ליישר איתו קו    הסיבה לטענתו: "חוסר הביטחון של נתניהו ביהדותה של המדינה"    ההצעה של מסוטריץ: "להפוך את ליברמן לגרבוז"
איתמר לוין
שירלי בן-חור חויבה להחזיר 240,000 שקל שפסק לזכותה בית הדין הארצי, לאחר שבמשך שנים סירבה לקבל תפקידים אליהם שיבץ אותה בנק דיסקונט
יצחק דנון
התאחדות בוניהארץ טוענת, כי מדיניותה המעודכנת של הוועדה המקומית התקבלה ממניעים פוליטיים ובצורה בלתי חוקית    מבקשת להותיר בעינה את המדיניות הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il