X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העירייה מבקשת מבית המשפט לבטל את תוכנית הבנייה עבור נמל המפרץ, ולהעדיף חלופה שתאפשר להאריך את המסלול כך שישמש כשדה תעופה בינלאומי איזורי
▪  ▪  ▪
להתאים לתמ"א 15 [צילום: רש"ת]

עיריית חיפה מבקשת מבית המשפט המחוזי בעיר לבטל את תוכנית הבנייה של אזור נמל המפרץ, כך שניתן יהיה להרחיב את שדה התעופה של חיפה. העתירה הוגשה (יום א', 16.6.19) לאחר שוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את התנגדותה של העירייה לתוכנית.
התוכנית עוסקת בשימושים בשטח שליד נמל המפרץ - הנמל החדש המוקם מצפון לנמל חיפה. היא כוללת בניית 100,000 מ"ר בשטחים עיקריים, 20,000 מ"ר שטחי שירות, וכן מיכלים, ממגורות וכדומה בנפח של 30,000 מ"ק. התוכנית גם כוללת את הארכת המסלול של שדה התעופה מ-1,300 מטר ל-1,600 מטר.
העירייה התנגדה לתוכנית, בטענה שהיא מחסלת את האפשרות לפתח כראוי את שדה התעופה. לדבריה, יש צורך במסלול באורך מינימלי של 2,400 מטר כדי לאפשר קיום שדה תעופה בינלאומי איזורי - כפי שקובעת תמ"א 15 (תוכנית המתאר הארצית לשדות תעופה) לגבי שדה זה. לטענת העירייה, שדה שכזה הוא חיוני לפיתוח התיירות לעיר ולסביבתה, ולכך שהיא תצליח סוף-סוף לממש את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בה. עוד היא אומרת, כי בנקודת הזמן הנוכחית - עם הסגירה המתוכננת של שדה דב ושדה הרצליה - פיתוחו של השדה בחיפה הוא בעל משמעות רבה.
לדברי העירייה, היא הציגה לוועדת המשנה חלופה שתאפשר לקדם את הבנייה וגם להאריך כנדרש את המסלול, אך הצעתה נדחתה. בעתירתה מעלה העירייה שורה של טענות לפגמים שנפלו בהחלטת הוועדה, הן טכניים והן מהותיים. בין היתר נטען, כי ההחלטה עומדת בניגוד לתמ"א 15 והיא מעדיפה תכנון נקודתי על פני מבט רחב כנדרש. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד ימית קליין, קרן גולדשמידט, עמית חדד ואליהו וייס, וטרם הוגשה תגובות מוסדות התכנון.

תאריך:  16/06/2019   |   עודכן:  16/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה טוען כי עסקת הטיעון שבמסגרתה הורשעה אשתו הוא סיום "מסע ציד הזוי" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים    "אם לא היה מדובר באשתי - לא הייתה נפתחת חקירה ולא היו חולמים להעמיד אותה לדין"
איציק וולף
ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות בסך של 4.76 מיליארד שקל ברבים ממשרדי הממשלה    משרד התחבורה יתוקצב ב-1.3 מיליארד שקל לצורך הוספת תקציב לבניית הרכבת הקלה בגוש-דן ולרכש קרונות על-ידי רכבת ישראל    עוכבה העברת 2 מיליארד שקל למשרד החינוך
איציק וולף
יו"ר סיעת ישראל ביתנו פנה ליו"ר הכנסת וביקש לקיים דיון מיוחד של מליאת הכנסת במשבר התקציבי החמור שאליו נקלעה מדינת ישראל    "אי-אפשר להתמודד עם בעיה כשמסתירים אותה מתחת לשטיח"
איתמר לוין
יואל עזרזר, שהיה מנכ"ל חברה קדישא ברעננה, לא יקבל פיצויים לאחר שנקבע שנטל כספים שלא כדין    חויב להחזיר לעמותה 1.2 מיליון שקל    ישאיר בידיו מיליונים נוספים, משום שדירקטוריון העמותה ידע על חלק ממעשיו ולא הגיב
יצחק דנון
עד המדינה שלמה אנג'ל יודה בשימוש בחשבוניות פיקטיביות ב-2.7 מיליון דולר במטרה להפחית את חבות המס של החברה בה היה שותף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il