עיריית חיפה מבקשת מבית המשפט המחוזי בעיר לבטל את תוכנית הבנייה של אזור נמל המפרץ, כך שניתן יהיה להרחיב את שדה התעופה של חיפה. העתירה הוגשה (יום א', 16.6.19) לאחר שוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את התנגדותה של העירייה לתוכנית.
התוכנית עוסקת בשימושים בשטח שליד נמל המפרץ - הנמל החדש המוקם מצפון לנמל חיפה. היא כוללת בניית 100,000 מ"ר בשטחים עיקריים, 20,000 מ"ר שטחי שירות, וכן מיכלים, ממגורות וכדומה בנפח של 30,000 מ"ק. התוכנית גם כוללת את הארכת המסלול של שדה התעופה מ-1,300 מטר ל-1,600 מטר.
העירייה התנגדה לתוכנית, בטענה שהיא מחסלת את האפשרות לפתח כראוי את שדה התעופה. לדבריה, יש צורך במסלול באורך מינימלי של 2,400 מטר כדי לאפשר קיום שדה תעופה בינלאומי איזורי - כפי שקובעת תמ"א 15 (תוכנית המתאר הארצית לשדות תעופה) לגבי שדה זה. לטענת העירייה, שדה שכזה הוא חיוני לפיתוח התיירות לעיר ולסביבתה, ולכך שהיא תצליח סוף-סוף לממש את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בה. עוד היא אומרת, כי בנקודת הזמן הנוכחית - עם הסגירה המתוכננת של שדה דב ושדה הרצליה - פיתוחו של השדה בחיפה הוא בעל משמעות רבה.
לדברי העירייה, היא הציגה לוועדת המשנה חלופה שתאפשר לקדם את הבנייה וגם להאריך כנדרש את המסלול, אך הצעתה נדחתה. בעתירתה מעלה העירייה שורה של טענות לפגמים שנפלו בהחלטת הוועדה, הן טכניים והן מהותיים. בין היתר נטען, כי ההחלטה עומדת בניגוד לתמ"א 15 והיא מעדיפה תכנון נקודתי על פני מבט רחב כנדרש. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
ימית קליין, קרן גולדשמידט,
עמית חדד ו
אליהו וייס, וטרם הוגשה תגובות מוסדות התכנון.