X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מ-1 באוגוסט יוקשחו התנאים לקבלת היתר הפעלה זמני לחברות המפעילות שירותים אלה במרכז העיר תותר החנייה רק במקומות ייעודיים מסומנים ההגבלה תתרחב בהמשך לשאר חלקי העיר יוגבלו מספר הכלים, פריסתם וזמינותם בכל האזורים תוגבור האכיפה בגין רכיבה אסורה על המדרכה
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

עיריית תל אביב-יפו תפרסם (יום ב', 16.6.19) קול קורא לחברות הכלים הזעירים השיתופיים - אופניים חשמליים וגלגינועים (קורקינטים חשמליים) להגשת בקשה להיתר הפעלה לחצי שנה ברחבי העיר.
קול הקורא מפרט את כללי ההסדרה והתנאים לקבלת היתר הפעלה זמני על פיהם על החברות לפעול. בין היתר, הגבלת חניית הכלים באזורים שונים בעיר, תוך הסדרת תאי-חנייה יעודיים ומסומנים, פריסה של הכלים בכל רחבי העיר תוך דרישה לפריסה באזורים מועדפים להחלטת העירייה ולזמינות, הגבלת מספר הכלים, העברת מידע ונתונים לצורכי מחקר וניתוח ועוד. ההסדרה תחל ב-1 באוגוסט 2018.
העירייה מאמינה כי ההסדרה תייצר איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד-גיסא לבין הביקוש לאמצעי התחבורה החדשים מאידך-גיסא.
בשלב הראשון יוגדר רובע 3 (חוף הים ממערב, אבן גבירול ממזרח, נחל הירקון מצפון וקו הרחובות בוגרשוב, שד' בן ציון ומרמורק מדרום) כאזור מוגבל חנייה בו תותר חניית הכלים רק בתאי חנייה ייעודיים שיסומנו לשם כך. תאי החנייה יספקו זמינות חנייה במרחק של כ-100 מטר בממוצע, על הכביש עם עדיפות לקרנות רחוב ובמדרכות ברצועת השירות ובמקומות "מתים" על מדרכה רחבה. מה-1 באוגוסט, כלים שיימצאו חונים באזור מוגבל חנייה מחוץ לתאי החנייה הייעודיים - יוחרמו.
במקביל, תפעל העירייה לסמן מאות תאי חנייה נוספים ברחבי העיר. עד לסימון תאי החנייה בשאר האזורים בעיר, על החברות והמשתמשים לפעול לשמירה על הסדר הציבורי על-פי הכללים שפורסמו לחברות בחודש פברואר האחרון. תאי החנייה ואזורי החנייה המותרים יתעדכנו באתר העירוני וביישומוני החברות, אשר לא יאפשרו נעילה של הכלי באזורים אסורים.
בשנים האחרונות צמחו פלטפורמות שונות לתחבורה שיתופית המצמצמות את הצורך בבעלות על כלי הרכב ומגדילות את מגוון האמצעים להתניידות בעיר. העירייה זיהתה מגמות אלו זה לא מכבר וקידמה מיזמי רכב ואופניים שיתופיים - תל אופן ואוטותל, ולצידם תמשיך לעודד פעילות ציבורית או פרטית של תחבורה זעירה-שיתופית וחשמלית, המספקת מגוון יתרונות ציבוריים לרבות צמצום הגודש, הגברת ההתניידות, צמצום יוקר המחיה, הרחבת השוויוניות, שיפור איכות האוויר ועוד.
עם זאת, לצד היתרונות הרבים, מציבים כלים אלו אתגרים מורכבים איתם מתמודד הציבור בחודשים האחרונים, כגון שמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך בדגש על הולכי הרגל. על-מנת לאפשר את המשך הפעילות האמורה במרחב הציבורי, תוך התמודדות ראויה עם האתגרים האמורים, מאפשרת העירייה לחברות, במסגרת קול הקורא, להגיש בקשות לקבלת היתר זמני להצבת הכלים במרחב הציבורי, עד לסוף השנה 2019, כל זאת כפוף לעמידה בתנאי ההיתר.
להלן התנאים לקבלת היתר הפעלה זמני:
  • אזורי חנייה מוגבלים - חניית הכלים בתאי החנייה המסומנים והאזורים המוגדרים בלבד, תחילה ברובע 3 ובהמשך השנה בשאר העיר. העירייה תחל בסימון אזורים המותרים לחנייה, על הכביש בכחול-לבן והשאר במדרכות במקומות "מתים" למשל רצועת השירות הצמודה לכביש. מפת אזורי החנייה תתעדכן באתר העירייה וביישומוני החברות. לא תתאפשר נעילת הכלים באזורים שאינם מוגדרים לחנייה.
  • שמירה על הסדר במרחב הציבורי - עמידה בכללי העירייה לשמירת הסדר הציבורי על פיהם אין לחסום או לגרום הפרעה במעברים ציבוריים ויש להקפיד על השארת מעבר חופשי של 2 מטר לפחות. כמו-כן, העמדה או השארה של כלי רכב שיתופיים במדרכה תתאפשר אך ורק בסמוך לאבני השפה או צמוד לבניין ולאורכו, אין לחסום תחנות אוטובוס, כניסות לבתים ולמבנים לרבות בתי עסק, איסור חנייה בסמוך למוסדות חינוך, אין להשאיר מקבץ של מעל ל-3 כלי תחבורה שיתופיים יחדיו מלבד המקומות המורשים לכך, ועוד.
  • פריסה וזמינות בכל רחבי העיר - בעל ההיתר מחויב לאפשר השכרה והחזרת כלים זעירים שיתופיים בכל רחבי העיר. בעל ההיתר יפרוס אחוז מוגדר מהכלים באזורים מועדפים שתגדיר העירייה בדגש על יפו ואזור עבודות הרק"ל.
  • הגבלת כמות הכלים המרבית - בעל ההיתר יוגבל בכל זמן נתון לצי כלים זעירים שיתופיים המונה עד 2,500 כלים.
  • דרישה לתוכנית להגברת הבטיחות של הרוכבים - בעל ההיתר יידרש להכין וליישם תוכנית להגברת השמירה על חוקי התעבורה לרבות חבישת קסדה, רכיבה יחידנית, אי-רכיבה על מדרכות, אי-שימוש על-ידי קטינים וכיוצ"ב.
  • העברת מידע באופן שוטף - בעל ההיתר יעביר מידע ונתונים לעירייה לצורכי מחקר וניתוח.
  • הפעלת מוקד שירות - בעל ההיתר יעמיד מוקד שירות לקוחות שמשימותיו לספק מידע למשתמשי הקצה ולהוות ערוץ תקשורת עם המוקד העירוני 106 בכל הנוגע לשמירת על הסדר הציבורי.
  • איסור על הפעלת אזעקה או צפצוף מהכלים בשעות הלילה מ-23:00 עד 07:00.
מיטל להבי, סגנית רה"ע ומחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו: "השתלבות הכלים השיתופיים בעיר מבורכת. זו תחבורה חלופית וירוקה שחוסכת גודש וזיהום אוויר ומביאה לצמצום התלות ברכב. הכלים השיתופיים מאפשרים התניידות שוויונית יותר, מצמצמים פערי מרחק ומסייעים להורדת יוקר המחיה. לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם של הולכי הרגל במדרכות. הנתון שאספנו לפיו מתקיימות מעל מיליון נסיעות בחודש מוכיח שקיים ביקוש, ולכן עיריית תל אביב-יפו שוב נדרשת לייצר אסדרה והסדרה מקומית לאתגר שמעמידה בפנינו המהפכה בתחבורה - במיוחד בתקופה זו שבה הממשלה בלתי מתפקדת אבל המציאות ממשיכה לנוע קדימה".

תאריך:  16/06/2019   |   עודכן:  16/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיטל להבי / Meital Lehavi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ת"א: גלגינועים שיחנו במקומות אסורים - יוחרמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שרת המשפטים לשעבר קוראת לממשלת ישראל שלא לפספס את חלון ההזדמנויות הנדיר שנוצר לקביעת עובדות בשטח    "אסור לעשות כל ויתור מדיני או ויתור על שטח. ישראל צריכה ליישם את החוק הישראלי באזור סי"
עידן יוסף
שאול מרידור: "חנייה היא בין הדברים הקשים והכואבים שלא מאפשרים לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית"    מנכ"ל פיוצ'ר מוביליטי: "לחבק כל אפשרויות שהן חלופה לרכב הפרטי"
איתמר לוין
העירייה מבקשת מבית המשפט לבטל את תוכנית הבנייה עבור נמל המפרץ, ולהעדיף חלופה שתאפשר להאריך את המסלול כך שישמש כשדה תעופה בינלאומי איזורי
איציק וולף
ראש הממשלה טוען כי עסקת הטיעון שבמסגרתה הורשעה אשתו הוא סיום "מסע ציד הזוי" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים    "אם לא היה מדובר באשתי - לא הייתה נפתחת חקירה ולא היו חולמים להעמיד אותה לדין"
איציק וולף
ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות בסך של 4.76 מיליארד שקל ברבים ממשרדי הממשלה    משרד התחבורה יתוקצב ב-1.3 מיליארד שקל לצורך הוספת תקציב לבניית הרכבת הקלה בגוש-דן ולרכש קרונות על-ידי רכבת ישראל    עוכבה העברת 2 מיליארד שקל למשרד החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il