X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובדי ניקיון במעון ראש הממשלה טענו כי רעיית רה"מ הכריחה להעסיק אותם בשבת ואחרי שעות העבודה - ללא תשלום היועצת המשפטית של משרד רה"מ התריעה מ"הפרת חוק" וניצול בוטה
▪  ▪  ▪
נתניהו. העסקה בניגוד לחוק? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שעות לאחר ששרה נתניהו הודתה והורשעה בעבירה פלילית שבוצעה לפני מספר שנים במעון ראש הממשלה, חושף (יום א', 16.6.19) במהדורה המרכזית של חדשות 12 טענות חדשות על עובדי ניקיון נגד רעיית ראש הממשלה. המכתב מתוך משרד ראש הממשלה שנחשף נשלח לפני פחות משלושה חודשים - ושופך אור על התאגדות העובדים ודרישתם להפסיק את ההתנהלות.
ב-19 במרס היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו שלחה מכתב - יחד עם החשב איציק דוידיאן - למנכ"ל משרד ראש הממשלה המתפטר יואב הורביץ. לפי המכתב, עובדים התלוננו שרעיית ראש הממשלה מכריחה אותם לעבוד בשבתות וכופה עליהם לעבוד אחרי שעות העבודה: לפי הטענות, הם החתימו כרטיס ואז היא כפתה עליהם להישאר שעות נוספות.
על-פי הדיווח, העובדים התאגדו והתלוננו על התעמרות, וטענו שמדובר בפעילות בניגוד לחוק האוסר על עבודה בשבת וכפיית עבודה ללא תשלום על עובדים חלשים ומוחלשים, "שקופים" - וכל זאת בשבועות ובחודשים האחרונים.
במכתב שנשלח ליואב הורביץ נכתב: "בפגישה שהתקיימה אצל חשב המשרד ביום 10.3.2019 הועלו על-ידי נציגי החברה טענות מטרידות ביותר בנוגע להעסקתם של עובדי הניקיון במעונות ראש הממשלה. לאור חומרת הדברים, נבקש להביא בפנייך את עיקריהם: לפי הנטען, באחד מסופי השבוע אשר קדמו לפגישה, התעורר אצל רעיית ראש הממשלה צורך דחוף בהגעת עובדת ניקיון למעון הרשמי ביום שבת. לאחר שניסיונות לאתר נציג מהחברה לא צלחו, נשלח עובד במשרת אמון לביתה של אחת מעובדות הניקיון במטרה להביאה לעבודה במעון. העסקת עובד בשעות המנוחה השבועית אסורה בתכלית, אלא אם ניתן לכך היתר מאת שר הכלכלה".
עוד נכתב: "לפי הנטען, דיווחי השעות של עובדי הניקיון אינם משקפים נאמנה את שעות עבודתם בפועל, וזאת היות שפעמים רבות, בשל בקשות מפורשות מצד רעיית ראש הממשלה, הם נדרשים להישאר לעבוד לאחר מכן. לפי הנטען בתום שעות התקן המותרות לאותו היום, עובדי הניקיון מחתימים כרטיסים, כך שלכאורה הם 'עומדים' במגבלות השעות הרלוונטיות לעניין, אך הלכה למעשה הם לא מסיימים את משמרתם וממשיכים לעבוד לאחר מכן".
היועצת המשפטית הוסיפה: "נבקש להדגיש כי מלבד הפגיעה הקשה בזכויותיהם של העובדים בשל העסקתם מעבר למכסות השעות המותרות על-פי חוק ועל-פי הסכם ההתקשרות, העובדים כלל אינם מקבלים תשלום עבוד שעות עבודה אלו! הדבר מהווה לא רק הפרת חוק אלא גם ניצול בוטה של עובדים מוחלשים ממילא".

תאריך:  16/06/2019   |   עודכן:  16/06/2019
+גורם משפטי בכיר: "שרה היא לא דרייפוס"
20:39 16/06/19  |  

גורם משפטי בכיר אמר כי דברי רה"מ מבזים את מערכת המשפט, ו"שרה נתניהו היא לא דרייפוס. היא הודתה במעשה פלילי כי גם היא יודעת מצוין שזה לא מקרה של 'לא יהיה כלום, כי אין כלום'". אותו גורם האשים את נתניהו בכך שאמירתו "מבזה את מערכת המשפט".
"למרות שהיום עמדה גב' נתניהו בבית המשפט, הודתה בביצוע עבירה פלילית שבמסגרתה קיבלה בתחבולה מהמדינה סכום של 175 אלף שקלים והורשעה בדין, מיד לאחר מכן ראש הממשלה למעשה מתכחש לעובדות אלה וטוען כאילו נוהל נגדה 'מסע ציד הזוי'. ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי".
עוד אמר הגורם כי "ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת 'חמגשיות' כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות. כל בר דעת מבין שבסכום של 175 אלף שקלים, לא מזמינים 'חמגשיות'. ראש הממשלה אומנם אמר מן השפה ולחוץ שיש לו הערכה רבה לבית המשפט, אך בדבריו הוא למעשה מתעלם לגמרי מפסק הדין המרשיע.
"העובדה שראש הממשלה התעלם מכל אלה, היא גם מסר לא ראוי לציבור והיא אף מבזה את מערכת המשפט. ניתן היה לצפות להתנהגות שונה מכל אדם ביחס למערכת המשפט, ודאי מראש הממשלה, שרק לפני ימים ספורים דיבר על הצורך לציית לכל פסק דין של בית המשפט", דבריו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שרה הכריחה אותנו לעבוד בשבת"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מציפה את הבעיות בנהול הבית ל"ת
תסגרו נוהלים  |  16/06/19 23:10
2
מנסים לסכסך עם המפלגות החרדיות
עמוס שנער  |  16/06/19 23:19
3
כמה אפשר.
נמאס  |  16/06/19 23:41
4
שרה
רחל מזרחי  |  17/06/19 01:16
5
די לעלילות הסרק סרק! אין חדש ת
קורןנאוה טבריה  |  17/06/19 06:36
6
דיווח קצת חסר...
רוזן  |  17/06/19 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איציק וולף
ראש הממשלה טוען כי עסקת הטיעון שבמסגרתה הורשעה אשתו הוא סיום "מסע ציד הזוי" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים    "אם לא היה מדובר באשתי - לא הייתה נפתחת חקירה ולא היו חולמים להעמיד אותה לדין"
מנחם רהט
מערכת הבחירות המיותרת שלתוכה הטיל אותנו נתניהו, עלולה לשמש מקפצה יעילה למפלגת הכלאיים כחול-לבן לכיבוש הממשלה הבאה של ישראל – בתמיכת מאוכזבי נתניהו בימין, שנפשם מתעבת את התנהלויותיו השערורייתיות בתחומים שונים
איתמר לוין
שרה נתניהו הודתה והורשעה בפרשת המעונות    התקפה חריפה של ההגנה על הפרקליטות והתקשורת: דמה נשפך בראש חוצות; מטרת החקירות הייתה להפיל את ראש הממשלה
אורי נטע
המסקנה הברורה היא, שהושקעו מיליונים רבים להכפיש את שרה נתניהו    צוות של 6 חוקרים מהוללים חקר 82 עדים! על מה? לי כבר לא ברור    אולי תסבירו לי כמשלם מיסים איפה שרה גנבה ממני (אוצר המדינה) כסף
איתמר לוין
רעיית ראש הממשלה תודה בניצול טעות הזולת ללא מרמה, ובקבלת מימון בסך 175,000 שקל להזמנת ארוחות ממסעדות ולהעסקת שפים במעון ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il