X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסק בוררות של איילה פרוקצ'יה:

תשלום מיליונים במשבר הפנסיות

חברת DBQ שהקימו קרנות הפנסיה הוותיקות חויבה בפסק הבוררות לשלם 23 מיליון שקל לחברת DCL שעסקה בטיוב הנתונים של הקרנות פרוקצ'יה: DBQ ביטלה את ההסכם בניסיון להתחמק מתשלום מלוא התמורה
▪  ▪  ▪
פרוקצ'יה. אומדן של התשלום [צילום: איציק וולף]

שופטת בית המשפט העליון בדימוס, איילה פרוקצ'יה, חייבה את חברת DNQ נתונים איכותיים שבבעלות קרנות הפנסיה הוותיקות לשלם 23 מיליון שקל לחברת DCL שבבעלות פתחיה מנקין, על עבודתה בטיוב נתונים שלהן. פסק הבוררות של פרוקצ'יה הוגש (16.6.19) לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב.
כאשר נקלעו קרנות הפנסיה ההסתדרותיות הוותיקות, בתחילת שנות ה-2000, למשבר שאיים על קיומן והצריך הזרמה ממשלתית של 78 מיליארד שקל, היה צורך לארגן את מאגרי הנתונים שלהן כבסיס להסדרים עימן. לשם כך הקימו הקרנות את חברת DBQ, אשר מומנה בסופו של דבר בידי המדינה. חברה זו השקיעה 240 מיליון שקל בהקמת התשתית לטיוב הנתונים, ובשנת 2004 היא חתמה על הסכם עם DCL לביצוע בפועל של העבודה.
DBQ שילמה ל-DCL לאורך השנים 9 מיליון שקל תמורת עבודתה, מתוכם מיליון שקל כמקדמה על חשבון התשלום הסופי. אולם ביולי 2006 הודיעה DBQ על ביטול ההסכם, בעקבות בדיקה של משרד רואי החשבון קסלמן אשר הצביע על ליקויים ניכרים בעבודתה של DCL. האחרונה טענה, כי ביטול ההסכם נעשה שלא כדין, וכי מגיע לה תשלום של 193 מיליון שקל - כשיעור מסכום החיסכון שעבודתה הניבה ל-DBQ.
קביעתה המרכזית של פרוקצ'יה (בפסק שניתן בחודש ינואר) הייתה, כי אכן לא היה בסיס לביטול החוזה, וכי לביטולו "נלווה בנסיבות העניין טעם רע", שכן בצעד זה ביקשה DBQ ניסתה להתחמק מחובתה לבחון האם מגיע ל-DCL תשלום מלא או חלקי. בניגוד לטענתה של DBQ, שיטת הטיוב של DCL הייתה חדשנית כפי שזו הציגה בעת חתימת החוזה ביניהן ולכן אין עילת הטעיה לביטולו. יתרה מזאת: DBQ אף השלימה את רוב פרויקט הטיוב תוך שימוש בשיטה של DCL. פרוקצ'יה גם דחתה את הטענה כאילו שיטתה של DCL לא הניבה חיסכון כעילה לביטול החוזה, באומרה שהצדדים השאירו במכוון בצריך-עיון את השאלה האם שיטה זו תוביל לחיסכון - שכן החוזה קבע שיטת תשלום לשתי האפשרויות.
לצד זאת, דחתה פרוקצ'יה את התחשיב של DCL לחישוב התמורה המגיעה לה. היא העדיפה בסופו של דבר לקבוע את התמורה על בסיס אומדן - 10% מעלות פרויקט ההכנה לשימוש בנתונים המטויבים. מאחר שהפרויקט עלה כאמור 240 מיליון שקל, חויבה DBQ לשלם 24 מיליון שקל - בניכוי המקדמה בסך מיליון שקל שכבר שילמה. פרוקצ'יה גם דחתה את התביעה שכנגד שהגישה DQB, לפיצוי של 10 מיליון שקל על הנזקים שלטענתה נגרמו לה במהלך ההתקשרות בין הצדדים.

תאריך:  17/06/2019   |   עודכן:  17/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי אומר כי ראש הממשלה נופל לבור שטומן לו ליברמן בנושאי דת ומדינה    "ליברמן, לפיד ורון קובי עסוקים בקמפיין שנאה והפחדה, שנועד להסיט את תשומת הלב מסכנותיה של ממשלת שמאל"
איציק וולף
הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית ערכה מסיבת עיתונאים במתקן המים הכבדים באראק והכריזה על הכוונה לעבור את מגבלת העשרת האורניום שנקבעה בהסכם הגרעין    "אירן תמשיך להתקדם בשלבי העשרת האורניום על-פי צרכי המדינה"
איתמר לוין
רוזן: המחלקה המשפטית של העירייה סגרה תיק על עבירות בנייה, לאחר שהוועדה המחוזית ביטלה את החלטת הוועדה המקומית - שגם היא חלק מהעירייה    הפרקליטות טענה שלרוזן כלל אין סמכות לבדוק את התלונה
מירב ארד
על-פי החשד, חברי הרשת, ביניהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה פעלו באופן מאורגן כשהם מצליחים להערים על מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב"ג ומבריחים אזרחים גאורגיים לתחומי המדינה
איציק וולף
המטוס ושני מנועים מתוצרת פארט אנד וויטני נמכרו לחברה זרה    קבלת התמורה המלאה הקבועה בהסכם בגין המטוס כפופה להשלמת בדיקה טכנית של המטוס לשביעות רצון הקונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il