X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קצין בכיר מסר כי בחיל נערכים ללחימה בכמה זירות במקביל, שמטרתה לנטרל את האיום הנשקף בעיקר מהזירה הצפונית: "המטרה היא להגיע לשיגור של טילים בודדים, אם בכלל, וליירט אותם עוד לפני שפגעו בקרקע" לראשונה נעשה בו שימוש במטוס האף-35 החדש שטס ביום ובלילה
▪  ▪  ▪
כל החיל באוויר [צילום: דובר צה"ל]

חיל-האוויר עורך מאז יום ראשון תרגיל רחב היקף המדמה מלחמה כוללת. כך הותר (יום ג', 18.6.19) לפרסום. קצין בכיר בחיל תדרך כי התרגיל, שנערך בשיתוף כוחות היבשה, מדמה "מלחמה בכמה זירות ביחד כאשר המיקוד הוא הזירה הצפונית". לדברי הקצין, חיל-האוויר נערך להתמודדות עם מערכות הנ"מ המתקדמות בזירה הצפונית: "אנחנו מכינים את חיל-האוויר להגעת טילי אס-300 ואס-400". עוד הוסיף הבכיר: "כל חיל-האוויר באוויר".
התרגיל הוא רב זירתי, מדמים מלחמה בכמה זירות ביחד, כשהמיקוד העיקרי הוא בזירה הצפונית. "שם האויב הוא מיידי ומאתגר", מסביר הקצין. "אנחנו מתרגלים מול אויב חושב, מאתגר ומגיב עם טכנולוגיות ויכולות מעבר לקיים היום בזירה".
לדברי הקצין, אל"ם א', בתרגיל נערך חיל-האוויר להתמודד תקיפות רבות בפרקי זמן קצרים. "קצב שיגור הרקטות ליום שהאויב מתכנן הוא מאות ואלפי רקטות", אמר אל"ם א' והוסיף: "המשימה שלנו היא לפגוע עוד לפני, תוך כדי השיגור. המטרה היא להגיע לשיגור של טילים בודדים, אם בכלל, וליירט אותם עוד לפני שפגעו בקרקע".
התרגיל נערך בהשתתפות כלי טיס מטייסות הקרב, המסוקים והתובלה, מערך ההגנה האווירית ומערך הבקרה של חיל-האוויר, ולראשונה נעשה בו שימוש במטוס האף-35 החדש.
כבר במהלך התרגיל מקפידים בחיל על תחקור: "פעמיים ביום אנחנו מתכנסים במטה המבצעי, וכולם ביחד מפיקים לקח ולומדים מה נעשה יותר טוב כדי להשתפר. זה מנגנון שקיים גם בזמן לחימה וכמובן בסיום התרגיל נערוך תחקיר מעמיק לכולו, ולדברים שבהם נרצה להשתפר״.
״הערך המוסף העיקרי שתורגל פה הוא היכולת לקטלניות ולרב ממדיות", מציין הקצין. "מטוס האדיר מאפשר לנו לפגוע בטווחי זמן קצרים באויב שמתגלה בשטח ולפעול ברציפות אל מול האיומים״.
בחודש פברואר דיווח העיתון הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה "אל-אח'אבר, שרוסיה הודיעה לישראל שהיא מתכוונת להפוך את מערכת ההגנה האווירית אס-300 שפרוסה בסוריה למבצעית בתוך חודש.

תאריך:  18/06/2019   |   עודכן:  18/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כרמלה מנשה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחיל-האוויר נערכים לטילי אס-300
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לזה יש תקציב
ארי כספי  |  19/06/19 07:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שש חברות הבנייה הסיניות, שקיבלו היתר לעבוד בארץ חמש שנים, לא ישלמו בשנתיים הראשונות את דמי ההיתר לעובדים זרים בסך 12,000 שקל לכל עובד לשנה
איציק וולף
הודיע בציוצים שפרסם בטוויטר כי רשויות ההגירה והמכס יתחילו בשבוע הבא במבצע לגירוש מיליוני מהגרים לא חוקיים    "הם יגורשו באותה מהירות שבה הם נכנסו"
איציק וולף
יו"ר הימין החדש טוען כי יש להוריד את גיל הפטור שניתן לחרדים משירות צבאי לגיל 21 ולעודד גיוס באמצעות העלאת השכר החודשי הניתן לחיילים - 3,000 שקל לקרביים, 2,000 שקל לתומכי לחימה ו-1,500 שקל לחיילים ביחידות עורפיות
איתמר לוין
ברק-ארז דחתה את בקשת התנועה למשילות ולדמוקרטיה לדון שוב בהחלטה לפיה לא ייחשפו ההתכתבויות של השופטות בדימוס המייעצות לחיות בנוגע לבחירת השופטים
איציק וולף
המשטרה עצרה את שלומי מרון, בן 32 מירושלים, לאחר שאספה נגדו ראיות שלפיהן פיתה קטינות בנות 12 עד 14 שביקשו להיות דוגמניות וצילם אותן באופן נסתר    חשוד שהציע כסף לקטינות כדי שיצטלמו בעירום    המשטרה קוראת למי שמכיר את שמות המשתמש שלו באינסטגרם ובפייסבוק לפנות אליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il