X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורן אהרונסון, שהיה מנכ"ל סימנס ישראל, ישלם לחברה 9 מיליון שקל גיסו שלמה דניאל, שחשבון הבנק שלו שימש לתשלומי השוחד, ישלם 2 מיליון שקל פשרה חסויה גם עם דן כהן
▪  ▪  ▪
כהן. הסכם חסוי [צילום: פלאש 90]

שלושה מן המעורבים בפרשת השוחד הענקית של סימנס בחברת החשמל חתמו על הסכמי פשרה עם החברה, אשר הוגשו היום (יום ד', 19.6.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ההסכמים גובשו בהליך גישור בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל.
דן כהן, שהיה דירקטור ויו"ר ועדת המכרזים של החברה, ונדון לשש שנות מאסר על קבלת שוחד במיליוני שקלים מסימנס בעשור הקודם, חתם על הסכם שפרטיו נותרו חסויים על-פי ההסכמה בין הצדדים.
אורן אהרונסון, שהיה מנכ"ל סימנס ישראל ומי שהעביר את כספי השוחד בפועל לאנשי חברת החשמל, ישלם 9 מיליון שקל. הוא לא הועמד לדין והיה עד מדינה נגד יתר המעורבים, אם כי בפועל עדותו לא נשמעה שכן הושגו הסדרי טיעון עם כל אנשי חברת החשמל. ההסכם מציין, כי זוהי מחצית בלבד מן הסכום שהוסכם, שכן אהרונסון הצהיר שלא נותרו ברשותו כספי שוחד ושאותם לא העביר ליעדם.
במסגרת ההסכם מודה אהרונסון, כי העביר למשוחדים 13.5 מיליון אירו שאותם קיבל מסימנס, ואומר שלמיטב ידיעתו - לא היו סכומי שוחד נוספים. הוא גם מתחייב, שאם ימכור מניות באחת החברות שבבעלותו - הוא יעביר חלק מן התמורה לחברת החשמל.
שלמה דניאל, גיסו של אהרונסון ומי שהעמיד את חשבון הבנק שלו בשווייץ לצורך העברת תשלומי השוחד, ישלם לחברת החשמל 2 מיליון שקל. גם כאן מדובר במחצית מן הסכום שעליו הוסכם. דניאל מצהיר גם הוא, כי קיבל מסימנס 13.5 מיליון אירו לתשלומי השוחד וכי לא העביר כספים נוספים לגורם כלשהו בחברת החשמל.
חברת החשמל ממשיכה לנהל את התביעה נגד בכיריה שהודו והורשעו בפרשה: דוד קון, שהיה המשנה למנכ"ל; יונה שוויצר, שהיה מנהל האגף לתכנון הנדסי; יאשה חאין, שהיה גם הוא המשנה למנכ"ל; חיים ברנר, שהיה סגן מנהל באגף לתכנון הנדסי; וצבי אייל, שהיה מנהל מחלקה באגף לתכנון הנדסי. החברה כבר קיבלה מסימנס פיצוי של 90 מיליון שקל.
השוחד ניתן כדי לקדם את זכייתה של סימנס במספר מכרזי ענק של חברת החשמל: טורבינות גז משולבות בשנת 2001 (בהיקף 340 מיליון דולר), שתי עסקות המשך בשנתיים הבאות (410 מיליון אירו), מערכת חלוקת חשמל (80 מיליון אירו) וציוד לתחנת הכוח בגזר (22 מיליון אירו).

תאריך:  19/06/2019   |   עודכן:  19/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
כוכב העבר הצרפתי ומי שהיה נשיא אופ"א הוא החשוד הבכיר ביותר בחקירת הטענות לקבלת שוחד תמורת אירוח המונדיאל ב-2022
יואב יצחק
בכתב הגנה שהוגש במסגרת בוררות (לתביעה שהגישה נגדו טלי ליברמן) מגלה ליברמן כי הוא קיבל במזומנים סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים ותושבי חוץ    הכספים שימשו לרכישת נכסים, להוצאות שוטפות וגם להלוואות למקורבים ולבני משפחה    הבוררות מתנהלת בפני עו"ד צבי בר-נתן    כתב ההגנה מעלה חשד להלבנת הון ולעבירות מס חמורות
איילת פישביין
באוקטובר 2014, בזמן כהונתו כשר אוצר, העניק יאיר לפיד לעמותת איילים פטור ממכרז ומעמד של ספק יחיד לצורך בניית כפר סטודנטים בשדרות בעלות של 50 מיליון שקל ובמימון ממשלתי בסך 30 מיליון ש"ח    זאת למרות שהעמותה אינה עוסקת בבנייה אלא בפעילות חברתית    חודשיים לאחר מכן ארגנה איילים עבור לפיד, לפי בקשתו, כינוס בחירות בלוד על חשבונה ומימנה גם אוטובוסים    יו"ר העמותה: "הכינוס אורגן לבקשת לפיד"    לפיד: "לא הוצע דבר ולא קיבלנו דבר בתמורה"
איתמר לוין
בכירי הנחקרים בפרשה הקשורה לפעילות החברה בקניה היו שרי אריסון, אפרת פלד, משה לחמני, רוית ברניב, עופר קוטלר וירון קסימי    החוקרים: השוחד היה עשרות מיליוני שקלים והניב עבודות במאות מיליונים
איתמר לוין, יצחק דנון
מבקשת לפסול לצמיתות מתפקידים בכירים בשירות המדינה את מנכ"ל רמ"י לשעבר, לאחר שהורשע בניגוד עניינים    ביה"ד המשמעתי הסתפק בפסילה לשלוש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il