X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת של בית המשפט המחוזי על משרד עורכי הדין דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן, אשר לא רשם כבית משותף בניין שהקימה חברת גאון נדל"ן: העדיף את החברה על פני הדיירים
▪  ▪  ▪
"ריצו את לקוחתם הקבועה"

משרד עורכי הדין דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן פעל בניגוד עניינים והפר את חובתו ללקוחותיו, כאשר לא פעל לרישום בית משותף שהקימה חברת גאון נדל"ן ברמת גן. כך קובע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נפתלי שילה.
את התביעה הגישו תשעה רוכשים, שרכשו את הדירות בשנת 2012-2009. גאון נדל"ן התחייבה לרשום את הבית המשותף בתוך שנתיים מהרכישה או חמש שנים מגמר הבנייה, אך לא עשתה זאת. היא טענה, כי עבירות בנייה באחת הדירות מונעות זאת, אך שילה דחה (28.5.19) את טענתה. לדבריו, כאשר מדובר בדירה אחת בלבד מתוך בניין שלם - אין מניעה לרשום את הבניין ואין בכך משום מתן הכשר לביצוע העבירות.
עוד אומר שילה, כי החברה לא ביצעה פעולות כלשהן לשם קידום הרישום ולא הוכיחה את טענותיה לפיהן ניסתה להוציאו לפועל למרות חריגות הבנייה. שילה משער, כי החברה עצמה ביצעה עבירות בנייה ולכן לא יכלה להשלים את הרישום, ומוסיף הסבר ולפיו גאון נדל"ן ביקשה להעניש את התובעים על שהגישו נגד תביעות בשל ליקויי בנייה.
על טיקוצקי-דורון אומר שילה: "על עורכי הדין חלה חובה לפעול בנאמנות כלפי הרוכשים בכל הקשור לרישום. עורכי הדין לא פעלו לצורך קידום הרישום והם לא יכולים להסתתר מאחורי הטענה כי הם לא היו צד להסכמים וכי הקבלן הורה להם עם הגשת התביעה, לחדול מהטיפול ברישום הבית המשותף.
"כשהחברה ביקשה מעורכי הדין להפסיק את הטיפול ברישום, היה על עורכי הדין להודיע לדיירים כי הם מצויים בניגוד עניינים ולבקש מהם להשתחרר מתפקידם בביצוע הרישום. הוראה זו של החברה פגעה בחובת הנאמנות שיש לעורכי הדין כלפי הדיירים. נראה כי עורכי הדין אכן נמצאו בניגוד עניינים, שעה שבזמן שחלה עליהם חובת נאמנות כלפי הדיירים על-מנת לקדם את הרישום, הם ריצו את לקוחתם הקבועה - החברה - שדרשה מהם להפסיק את קידום רישום הבניין. עורכי הדין אף לא הודיעו לתובעים שהם מפסיקים לטפל ברישום ואי עדכונם על כך, מהווה אף הוא הפרה של חובת הנאמנות שעורכי הדין חבו לדיירים".
שילה דוחה את טענת המשרד, לפיה חובת הנאמנות שלו הייתה רק לגאון נדל"ן שהיא הלקוחה שלו. אכן עורכי הדין לא היו צד להסכמים בין גאון לרוכשים, אך הם קיבלו מהרוכשים תמורה בעד ביצוע הרישום (1.75% ממחיר כל דירה), ולכן יש להם חובת נאמנות במשימה זו גם כלפי הדיירים.
שילה מינה את עו"ד אלון סמואל לכונס נכסים לרישום הבית המשותף, והתיר לדיירים להגיש בנפרד תביעות נגד החברה ועורכי הדין על הנזקים שנגרמו להם. החברה והמשרד חויבו בתשלום הוצאות בסך 117,000 שקל. את הדיירים ייצגו סמואל ועו"ד תומר אזרחי, ואת החברה והמשרד - עוה"ד אסף גרשגורן ועמרי יעקב.

תאריך:  21/06/2019   |   עודכן:  21/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניגוד עניינים והפרת חובות של משרד דורון-טיקוצקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היות שמדובר במשרד גדול, מקורב,
וולף  |  22/06/19 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עטרי סירב להשתתף בניהול משפטו של נאשם בעבירות מין ממושכות בקטינות, לאחר שנדחו בקשות דיוניות שלו    ברק-ארז: קריאת תיגר על ההליך היא עשיית דין עצמית
עידן יוסף
הארגון-מחדש בענף אמור היה להסתיים בסוף השנה, אך בשל עיכובים מבקש משרד התחבורה דחייה עד סוף 2020    האזורים שייפגעו: ירושלים, צפון הארץ, יהודה והשומרון, בקעת הירדן והעמקים ואזור אילת
איתמר לוין
הנשיא אישר תחילה לתקוף תחנות מכ"ם וסוללות טילים בתגובה להפלת המל"ט אתמול, אך חזר בו לאחר שהמטוסים יצאו לדרך והספינות התמקמו בעמדות תקיפה
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא לקהילה הבינלאומית לתמוך במאמצי האמריקנים לבלום את התוקפנות האירנית    "ב-24 השעות האחרונות אירן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארה״ב ונגד הקהילה הבינלאומית"
איתמר לוין
ג'ונסון, לשעבר ראש עיריית לונדון ושר החוץ, מוביל בסקרים לקראת ההצבעה בין 160,000 חברי המפלגה השמרנית    האנט הוא שר החוץ שהחליף את ג'ונסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il