X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראייר הטעתה לקוחות לגבי זמינות חדרים בבתי מלון חברת הבנייה בבעלותו של אילן מסיקה העלתה טענות שקריות והשחירה את פני לקוחותיה
▪  ▪  ▪
דרוש מענה רציני

פיצוי לדוגמה מחברת סלולר

הוט מובייל תשלם פיצוי לדוגמה של 5,000 שקל לבני הזוג טאבא עטיל-קנופף ויהודה קנופף - קבעה הרשמת הבכירה אביגיל ון-קרפלד. החברה גבתה מן השניים 460 שקל לאחר שהקו של התובעת עבר לחברה אחרת, והגישו את התביעה לאחר שפניות במשך שנה לא הועילו. הם ביקשו לקבל בחזרה את הסכומים שנגבו ביתר ופיצוי לדוגמה של 10,000 שקל. הוט מובייל טענה, כי מדובר בתביעה קנטרנית.
ון-קרפלד אומרת, כי "פניית לקוח שהוא מחויב בגין קו שאינו מכיר ראויה וצריכה לקבל התייחסות רצינית". לדבריה, "תשובתה של הנתבעת מלמדת על היקף הזלזול של הנתבעת בתובעת כלקוחה שלה, שכן אומנם התשובה מעידה על כי לכאורה פנייתה נבדקה – ואולם בפועל משמעות הדברים הינה כי הדברים ניתנו כמענה אוטומטי, מן השפה ולחוץ, ולמעשה הנתבעת לא בדקה טענות התובעים ולו במקצת.
"פניית התובעים כלל לא נבדקה כנדרש והנתבעת רק מצאה להכביד על התובעים להגיש בקשה לשימושים (שכבר היו ידועים), כאשר לא הייתה כל מניעה שהנתבעת תעשה את הבדיקות הנחוצות בעצמה... האינטרס הציבורי הוא שהנתבעת תעמיד מערך של פניות ציבור המסוגל לבדוק את פניות הלקוחות באופן רציני ואפקטיבי, מבלי להכביד על הלקוחות מצד אחד, ומבלי להעמיס תביעות משפטיות חוזרות לבתי המשפט מצד לקוחותיה של הנתבעת כנגדה מצד שני. לא שוכנעתי שמה שעלה בידי הנתבעת לעשות ולבדוק במסגרת כתב ההגנה היא לא יכולה הייתה לעשות וצריכה הייתה לעשות, עוד לפני הגשת התביעה".

ת"ק 45522-12-18, טאבא עטיל-קנופף נ' הוט מובייל / פס"ד
פיצוי לדוגמא של 5,000 שקל בשל זלזול מצד הוט מובייל בלקוחות
ת"ק 57244-11-18, ויטלי צ'ק נ' נייט סליפ סנטר / פס"ד
חנות תחזיר את הכסף תמורת מזרן פגום שיוחזר לה
ת"ק 49222-03-18, ליאור דמרי נ' מונה טורס / פס"ד
ישראייר תשלם פיצוי על פרסום מטעה כאשר לא הסירה את שמותיהם של מלונות שהתמלאו
ת"ק 21682-08-18, יוסי חליוה נ' לניב הנדסה / פס"ד
חברת בנייה תפצה על עיכוב במסירה ועל ליקויי בנייה. ביקורת קשה על טענותיה והתנהלותה הדיונית
ת"ק 5696-10-18, ג'ורג' מאיר נ' הוט מובייל / פס"ד
מדיניות החזרה מוצרים של הוט מובייל עומדת בניגוד לתקנות
החזרת מזרן פגום

חנות נייט סליפ סנטר תחזיר לבני הזוג ויטלי צ'ק ואלה צ'ק 6,850 שקל ששילמו תמורת מזרן שרכשו ממנה ויחזירו לה. הרשמת הבכירה רחלי אפרת מאירי קיבלה את טענתם של צ'ק, לפיה המזרן הגיע פגום, הם הסכימו לקבל חילופי - אך גם בו התגלו פגמים, ולכן הם היו רשאים להחזירו ולקבל את כספם. מאירי מציינת, כי כאשר לקוח מסכים לקבל מוצר חילופי - מתחיל מחדש מרוץ 14 הימים בהם הוא יכול לבטל את העסקה. אם לא כן, היא מעירה, יוכל היצרן לדחות עד אין קץ את ההחזרה, על-ידי החלפות חוזרות ונשנות. החנות גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 200 שקל.

ת"ק 45522-12-18, טאבא עטיל-קנופף נ' הוט מובייל / פס"ד
פיצוי לדוגמא של 5,000 שקל בשל זלזול מצד הוט מובייל בלקוחות
ת"ק 57244-11-18, ויטלי צ'ק נ' נייט סליפ סנטר / פס"ד
חנות תחזיר את הכסף תמורת מזרן פגום שיוחזר לה
ת"ק 49222-03-18, ליאור דמרי נ' מונה טורס / פס"ד
ישראייר תשלם פיצוי על פרסום מטעה כאשר לא הסירה את שמותיהם של מלונות שהתמלאו
ת"ק 21682-08-18, יוסי חליוה נ' לניב הנדסה / פס"ד
חברת בנייה תפצה על עיכוב במסירה ועל ליקויי בנייה. ביקורת קשה על טענותיה והתנהלותה הדיונית
ת"ק 5696-10-18, ג'ורג' מאיר נ' הוט מובייל / פס"ד
מדיניות החזרה מוצרים של הוט מובייל עומדת בניגוד לתקנות
ישראייר הטעתה לקוחות

חברת ישראייר פרסמה מידע מטעה, כאשר הציעה חבילות נופש במלונות שכבר היו בתפוסה מלאה - קובעת השופטת זהר דולב-להמן. היא קיבלה את תביעתו של ליאור דמרי, אשר רכש חבילת נופש מחברת מונה טורס, כאשר ישראייר הייתה הספק בפועל של המלון. לאחר ביצוע ההזמנה מסרה לו מונה טורס, כי המלון מלא - וכך היה גם אחד המלונות החילופיים שהוצעו לו. משום כך, ביצע דמרי את ההזמנה דרך סוכנות אחרת.
דמרי הוכיח, כי המלונות המלאים המשיכו להיות מוצעים באתר של מונה טורס. ישראייר לא הכחישה שהדבר נעשה באחריותה, אך טענה שהדבר תלוי בספק המקומי - ולכן הטילה דולב-להמן את האחריות עליה. לטענת ישראייר, מדובר בפרסום לגיטימי, שכן לעיתים מתפנה מקום במלון ברגע האחרון. דולב-להמן לא קיבלה טענה זו: "גילוי נאות מחייב להסיר פרסום של מלון שנמצא בתפוסה מלאה. אף אם נניח כי נעשים ביטולים ברגע האחרון - על הספק לפרסם את המלון מחדש ולא להשאירו כזמין באתר ובכך להטעות את הצרכנים". ישראייר תפצה את דמרי ב-1,500 שקל על עוגמת הנפש שנגרמה לו.

ת"ק 45522-12-18, טאבא עטיל-קנופף נ' הוט מובייל / פס"ד
פיצוי לדוגמא של 5,000 שקל בשל זלזול מצד הוט מובייל בלקוחות
ת"ק 57244-11-18, ויטלי צ'ק נ' נייט סליפ סנטר / פס"ד
חנות תחזיר את הכסף תמורת מזרן פגום שיוחזר לה
ת"ק 49222-03-18, ליאור דמרי נ' מונה טורס / פס"ד
ישראייר תשלם פיצוי על פרסום מטעה כאשר לא הסירה את שמותיהם של מלונות שהתמלאו
ת"ק 21682-08-18, יוסי חליוה נ' לניב הנדסה / פס"ד
חברת בנייה תפצה על עיכוב במסירה ועל ליקויי בנייה. ביקורת קשה על טענותיה והתנהלותה הדיונית
ת"ק 5696-10-18, ג'ורג' מאיר נ' הוט מובייל / פס"ד
מדיניות החזרה מוצרים של הוט מובייל עומדת בניגוד לתקנות
לניב הנדסה שיקרה והכפישה

חברת הבנייה לניב הנדסה, בבעלותו ובניהולו של אילן מסיקה, העלתה טענות שקריות וניסתה להשחיר את פניהם של רוכשי דירה בחדרה שתבעו אותה בשל איחור של שישה חודשים במסירת הדירה ובשל ליקויי בנייה. כך קובעת הרשמת הבכירה טלי מירום, שקיבלה את רוב התביעה שהגישו יוסי חליוה וצופית חליוה.
לניב ומסיקה טענו, כי האיחורים נבעו משינויים שביקשו חליוה להכניס בדירה. אולם מירום מציינת, כי הם מעולם לא אמרו לבני הזוג שמדובר בשינויים שיגרמו לעיכוב. הם גם הציגו זמנים בלתי סבירים בעליל, כמו למשל שבועיים להזזת שקעי חשמל ושלושה שבועות לשינוי גוונים בתריסים. לכן, אין הצדקה לעיכוב והחברה חייבת לפצות את חליוה. כמו-כן, לא הוכחה הטענה כאילו בני הזוג איחרו בתשלומים. החברה לא הביאה הוכחות לכמה מטענותיה, באומרה שאינה צריכה להוכיח אותן - ומירום כמובן דוחה גישה זאת.
מירום אומרת: "מדובר בטענות מגמתיות, משוללות בסיס עובדתי (טעות - שלא לומר הטעיה - בהצגת חלק מהשינויים הנוספים שהתבקשו, בצורה כפולה ואף משולשת), שלא הובאה להן ולו ראשית ראיה, ושהראיות שכן הוצגו על-ידי הנתבעת לא רק שאינן תומכות בהן, הן אף שוללות אותן; טענות בעלמא שהנתבעת, באופן תמוה, סבורה כי כלל אינה צריכה לטרוח ולהוכיחן. התרשמותי היא, כי טענות אלו של הנתבעת קוששו מן הגורן ומן היקב במטרה להאריך בצורה מלאכותית ובלתי סבירה לחלוטין (כשנתיים!) את מועד המסירה, תוך קביעה, באופן חד-צדדי, של תקופות עיכוב שרירותיות ולאו-דווקא סבירות, ובמצטבר, ועל כן יש להצר".
מירום גם קיבלה את רוב טענותיהם של חליוה לגבי ליקויי בנייה ודחתה את טענות הקיזוז שהעלו לניב ומסיקה. על כמה מטענותיהם היא אומרת: "מדובר בטענות חסרות יסוד ובסיס, שאינן אלא ניסיון להשחיר את פניהם של התובעים ולהטיל בהם דופי, ואולי להניא את התובעים מלהמשיך ולעמוד על תביעתם. מוטב היה לולא היו טענות אלו מועלות". בסך-הכל תשלם לניב 30,300 שקל.

ת"ק 45522-12-18, טאבא עטיל-קנופף נ' הוט מובייל / פס"ד
פיצוי לדוגמא של 5,000 שקל בשל זלזול מצד הוט מובייל בלקוחות
ת"ק 57244-11-18, ויטלי צ'ק נ' נייט סליפ סנטר / פס"ד
חנות תחזיר את הכסף תמורת מזרן פגום שיוחזר לה
ת"ק 49222-03-18, ליאור דמרי נ' מונה טורס / פס"ד
ישראייר תשלם פיצוי על פרסום מטעה כאשר לא הסירה את שמותיהם של מלונות שהתמלאו
ת"ק 21682-08-18, יוסי חליוה נ' לניב הנדסה / פס"ד
חברת בנייה תפצה על עיכוב במסירה ועל ליקויי בנייה. ביקורת קשה על טענותיה והתנהלותה הדיונית
ת"ק 5696-10-18, ג'ורג' מאיר נ' הוט מובייל / פס"ד
מדיניות החזרה מוצרים של הוט מובייל עומדת בניגוד לתקנות
ושוב הוט מובייל

נציג השירות של חברת הוט מובייל לא הסביר ללקוח ג'ורג' מאיר את תנאי ההחזרה של המכשיר הסלולרי, השעון החכם והאוזניות שרכש. לא הובהר לו, כי פתיחת האריזות תבטל את זכותו להחזיר אותם. השופט גיא הימן מוסיף, כי מדיניותה זו של הוט מובייל - פתיחת המוצרים שוללת את השבתם - עומדת בניגוד מוחלט לתקנות המחייבות. לפיכך, קבע הימן שמאיר היה רשאי לבטל את העסקה, על הוט מובייל לקבל ממנו את המוצרים ולהשיב לו את כספו. והוא מעיר: "טוב תעשה הנתבעת אם תחדד מול עובדיה את הקביעות שלעיל, על-מנת שלא תימצא נדרשת לתביעות נוספות מסוג זה".

ת"ק 45522-12-18, טאבא עטיל-קנופף נ' הוט מובייל / פס"ד
פיצוי לדוגמא של 5,000 שקל בשל זלזול מצד הוט מובייל בלקוחות
ת"ק 57244-11-18, ויטלי צ'ק נ' נייט סליפ סנטר / פס"ד
חנות תחזיר את הכסף תמורת מזרן פגום שיוחזר לה
ת"ק 49222-03-18, ליאור דמרי נ' מונה טורס / פס"ד
ישראייר תשלם פיצוי על פרסום מטעה כאשר לא הסירה את שמותיהם של מלונות שהתמלאו
ת"ק 21682-08-18, יוסי חליוה נ' לניב הנדסה / פס"ד
חברת בנייה תפצה על עיכוב במסירה ועל ליקויי בנייה. ביקורת קשה על טענותיה והתנהלותה הדיונית
ת"ק 5696-10-18, ג'ורג' מאיר נ' הוט מובייל / פס"ד
מדיניות החזרה מוצרים של הוט מובייל עומדת בניגוד לתקנות
תאריך:  30/06/2019   |   עודכן:  30/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מונה טורס / Mona Tours  סלולר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לאחר שטראמפ צייץ שישמח להיפגש עם קים, נענה מנהיג קוריאה הצפונית להזמנה    טראמפ עשוי להיות הנשיא האמריקני הראשון שייכנס לשטח קוריאה הצפונית
איתמר לוין
קוראת לקבוע קני מידה משפטיים לבחינת קבילות הודאות בפני מדובבים ולהטיל פיקוח קפדני על הפעלתם    מח"ש ממשיכה לסגור את הרוב המכריע של התלונות המוגשות לה
איתמר לוין
קרוב למחצית מלקוחות הסניגוריה לא קיבלו אפשרות להתייעץ עימה לפני חקירתם    עלייה במעצרים עד תום ההליכים ובכתבי אישום על זוטות
עידן יוסף
ארנון בר-דוד אומר כי סגירת השדה פוגעת בעובדים ושוקל צעדים ארגוניים נרחבים מיום שני    נתניהו נועד הלילה עם השר סמוטריץ' וצפוי למסור החלטתו
אלי אלון
במשך שנים רבות קריינה חדשות בקול ישראל    עלתה לכותרות כאשר סירב מטעמי מצפון לקריין פרסומת לפולקסווגן הגרמנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il