X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוחים את הצעת החוק לדחיית ישום פינוי שדה התקופה, ובמכתב ליועמ"ש לממשלה כותבים: "כל כולה של הצעת חוק זו היא הפרה גסה של הוראות ההסכמים שנחתמו בין המדינה לבין המנהלים"
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד פינוי שדה דב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מנהלי הגוש הגדול מוחים על היוזמה החדשה לתיקון חוק שדה התעופה. במכתב דחוף ששלחו (יום ו', 21.6.19) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלנבליט, כתבו: "זהו כאמור ניסיון נוסף לשנות את חוק שדה התעופה דב הוז (הוראות מיוחדות), תשע"ז-2017, לאחר שהניסיון לדחות את מועד הפינוי על בסיס חוק שדה התעופה דב הוז (הוראות מיוחדות), תשע"ט-2019 לא עלה יפה. ככל שהיה ספק למאן דהוא, הרי שעתה ברור לחלוטין כי מלאה הארץ בחירות".
לדבריהם, לאחר עיון בהצעת החוק, ברור לחלוטין כי הגם מס השפתיים שהצעת החוק משלמת בהצהרה על המשך תכנון מלוא תחומו של מתחם שדה דב, בהתאם לתוכנית תא/4444, כולל שטח השדה המצומצם, הרי שתכליתה אינה שלביות אלא תכלית החקיקה המוצעת היא הנצחת קיומו של שדה תעופה בשטח השדה המצומצם לעד או למצער לשנים רבות וארוכות.
"חמור מכל", ציינו המנהלים. "בדרך להשגת מטרה זו היא מאפשרת פגיעה אנושה בבעלי הזכויות בשמם אנו באים, בכך שהיא יוצרת אי-ודאות מוחלטת ביחס לפיצוי שיקבלו הבעלים עבור זכויותיהם, ואף מאפשרת מצב בו ייגזל מהם אף הפיצוי המינימלי לו זכאי כל אזרח אשר רכושו מופקע לצורכי ציבור.
"התייחסותנו לסעיפי הצעת החוק אינה באה לגרוע מהעובדה כי כל כולה של הצעת חוק זו היא הפרה גסה של הוראות ההסכמים שנחתמו בין המדינה לבין המנהלים, הסכמים בהם הוראות ברורות בדבר זכויות הצדדים וחובותיהם.
"נוסיף ונאמר כי לא לנו ללמד את כבודכם מהן הנסיבות בהן יכולה מדינה להשתחרר מהתחייבויותיה ומהן המשמעויות והתוצאות של החלטה כך לנהוג. אולם מעת שנזרקה לחלל האוויר אמירה זו ע"י שר התחבורה המיועד, יחד עם האמירה כי ככל שנפנה לבית המשפט הוא 'יגלגל אותנו מכל המדרגות' (כך!!), הרי שאיננו פטורים מלומר כי אין הנסיבות העובדתיות שביסוד הצעת חקיקה זו יוצרים אפס קצה של עילת השתחררות, וכי אם תתפתה המדינה לנהוג בדרך זו, הרי שדרכם של הבעלים לפיצוי מלא מובטחת".
המנהלים מציינים עוד כי הצעת החוק היא כזו ש"מכל תו ותג בה עולה כי אין היא בשלה להנחה על שולחן הכנסת, כי ההסדרים בה אינם מגובשים וכי ככזו היא יוצרת אי-ודאות משפטית במידה שאין לאפשרה".
הם מסיימים ואומרים: "הנה כי כן ענייננו בהצעת חוק שכל כולה זריית חול בעיניים, עושק והתעמרות באזרחים אשר שמו יהבם ונתנו אמונם במדינה, התקשרו עמה בהסכמים מחייבים, הרחיקו לכת בהסכמות אליהן הגיעו עם המדינה, וחרקו שנים שיניים בציפייה שתואיל לקיים חיוביה. והנה משהגיעה העת (הנדחית!!) למילוי חובות אלה, הם מוצאים עצמם מנושלים מזכויותיהם ונרמסים ברגל גסה תחת רגליה של הצעת חוק פופוליסטית ובלתי חוקתית בעליל. אשר על כן נבקשך למנוע מעשה נבלה זה ולוודא כי תחזור השפיות וההגינות להתנהלותן של מערכות השלטון וכי עקרון שלטון החוק יכובד ויקוים".
בפנייתם הקודמת ציינו המנהלים כי הרעיונות השונים והמשתנים אשר ראש עיריית תל אביב, ראש עיריית אילת ואחרים מנסים להציג כהתגלמות משאת הנפש של "זה נהנה וזה לא חסר" אינם אלא זריית חול בעיני מקבלי ההחלטות. סחריר שביסודו ההנחה הנכונה, כי סביר להניח שאין השומע/הקורא מצוי ולא יהיה מצוי בפרטים. פרטים, אשר לו נחשף להם, יבין מיד כי הולך שולל.

תאריך:  21/06/2019   |   עודכן:  21/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין עילה להשתחררות מעסקת שדה דב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}} איבדנו את הנגב לבדואים....
גם אילת בסכנה!!!  |  22/06/19 14:33
2
מסלול תעופה על הים
חיונית  |  22/06/19 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביקורת של בית המשפט המחוזי על משרד עורכי הדין דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן, אשר לא רשם כבית משותף בניין שהקימה חברת גאון נדל"ן: העדיף את החברה על פני הדיירים
איתמר לוין
עטרי סירב להשתתף בניהול משפטו של נאשם בעבירות מין ממושכות בקטינות, לאחר שנדחו בקשות דיוניות שלו    ברק-ארז: קריאת תיגר על ההליך היא עשיית דין עצמית
עידן יוסף
הארגון-מחדש בענף אמור היה להסתיים בסוף השנה, אך בשל עיכובים מבקש משרד התחבורה דחייה עד סוף 2020    האזורים שייפגעו: ירושלים, צפון הארץ, יהודה והשומרון, בקעת הירדן והעמקים ואזור אילת
איתמר לוין
הנשיא אישר תחילה לתקוף תחנות מכ"ם וסוללות טילים בתגובה להפלת המל"ט אתמול, אך חזר בו לאחר שהמטוסים יצאו לדרך והספינות התמקמו בעמדות תקיפה
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קורא לקהילה הבינלאומית לתמוך במאמצי האמריקנים לבלום את התוקפנות האירנית    "ב-24 השעות האחרונות אירן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארה״ב ונגד הקהילה הבינלאומית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il