X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה להגנת הטבע טענה, כי הקמת 42 הטורבינות תסכן את הנשרים המצויים בסכנת הכחדה בג"ץ: התוכנית כפי שאושרה מאזנת כראוי בין האינטרסים, לאחר שהוכנסו בה שינויים מהותיים שמטרתה להגן על העופות
▪  ▪  ▪
בדיקה מקיפה של הסכנה [צילום: חיים שוחט, פלאש 90]

בג"ץ דחה היום (יום א', 23.6.19) עתירה נגד פרויקט טורבינות הרוח "רוח בראשית" באזור תל פארס ברמת הגולן. העתירה הוגשה בידי פרופ' יוסי לשם והחברה להגנת הטבע, בטענה שהתוכנית מסכנת את אוכלוסיית הנשרים ועופות הרָחָם באיזור.
מדובר בתוכנית להקמת 42 טורבינות רוח, אשר אושרה בידי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ולאחר מכן בידי הממשלה לאחר ארבע שנות דיונים. במהלך הדיונים בתוכנית, הוכנסו בה שינויים מהותיים במטרה להגן על העופות, כולל הסכמה על ביצוע ניסוי יבש במשך שנה במסגרתו ייבחנו אמצעי הניטור של המערכת המיועדים לבחון את הפגיעה בעופות. רשות הטבע והגנים קבעה, כי שני המינים מצויים בסכנת הכחדה וכי אפילו אם עוף אחד בשנה ייפגע - מדובר בפגיעה משמעותית.
השופט נעם סולברג מזכיר, כי בית המשפט יתערב בהחלטות מוסדות התכנון רק במקרים חריגים, ולא בשיקול דעתם המקצועי - במיוחד כאשר מדובר בוות"ל (שהיא חלק מהמועצה הארצית) ובממשלה. במקרה זה, בדיקת הסכנות לעופות הייתה מקיפה, המחלוקות לובנו והושגו הסכמות עם היזמים - חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת וחברת אוירם. כמו-כן, יש להמתין לתוצאות הניסוי היבש, ואין מקום להתערב בהחלטת הוות"ל לפיה הוא יתקיים לאחר הוצאת היתרי הבנייה ולא כתנאי להם.
לדברי סולברג, הוות"ל איזנה כיאות בין האינטרס של ההגנה על העופות לבין קידום האנרגיה הנקייה. "הוות"ל שקלה את האינטרסים השונים, אלה מול אלה, וגיבשה את החלטתה לאחר שקלא וטריא אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים. חזקה עליה ועל היזמים שינתחו את תוצאותיו של הניסוי ביסודיות ובדקדוק, ויפיקו את הלקחים שיידרשו למען הפעלה אופטימלית של טורבינות הרוח". סולברג גם מזכיר, כי לאנלייט ואוירם יש אינטרס בפגיעה מינימלית בעופות, שכן כל פגיעה כזו תחייב להשבית את הטורבינות ולבחון כיצד אפשר למנוע את הישנותה.
לבסוף אומר סולברג, כי למעשה קיימת קירבה בין שני האינטרסים, שכן גם אנרגיה ירוקה היא חלק מן השמירה על הסביבה - כמו שימור העופות. "במכלול נסיבות העניין, נראה כי התוכנית מאזנת אל-נכון בין האינטרסים השונים. כמאמר השיר, נקווה מאוד שהכל יהיה בסדר - תנשב הרוח, תחתוך הטורבינה את השמיים; רק בּל נשכח - יש נשר בשמים".
השופטים ניל הנדל ואלכס שטיין הסכימו עם סולברג. את העותרים ייצגו עוה"ד טל צפריר ונועה יאיון; את המדינה ייצגו עוה"ד יונתן ברמן ורותם סלמה; את היזמים ייצגו עוה"ד שרית דנה ויקירה גבאי; את הרשות לשמירת הטבע ייצגו עוה"ד אילנה בראף-שניר ולימור דניאלי-שוסטר; ואת היישובים בתחומם יוקמו הטורבינות - עוה"ד אלי ענבר-גולן ושירה אביטל.

תאריך:  23/06/2019   |   עודכן:  23/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירה נגד טורבינות רוח בגולן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מסעדת דא דא & דא רוטשילד תובעת 2 מיליון שקל, בטענה להפרת ההסכם במסגרתו שכרה את קומת הקרקע של המכון הצרפתי בתל אביב
איתמר לוין, יצחק דנון
מכון ז'בוטינסקי טוען, כי בית המכירות הפומביות קינג דייוויד מציע למכירה מכתב שכתב יוסף טרומפלדור לאביו של אחד מחללי גדוד נהגי הפרדות - מכתב שנגנב מן המכון, לאחר שהועבר לו בידי ארוסתו של טרומפלדור
איציק וולף
פרקליט המדינה אמר כי בניגוד לטענות - אנשי משרד המשפטים ממתינים לשיתוף פעולה מלא עם שר המשפטים החדש    מנדלבליט: אנשי משרד המשפטים מבקשים טוב ועושים טוב
מירב ארד
גנץ תקף את המינוי, ופנה לנתניהו: "אל תמכור את ביטחון ישראל עבור חסינות, אל תהפוך את הביטחון שלנו לסחר-מכר פוליטי ואישי"
מירב ארד
בולטון הדכיש בפתח הפגישה: "אסור לאירן לראות בארה"ב מדינה חלשה"    נתניהו: התוקפונות האירנית החלה לפני הטלת הסנקציות עליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il