X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מי שהיה מנכ"ל בתי הדין הרבניים התייחס לדיון הנוסף ב"בג"ץ הבוגדת" מספר שגדולי תורה וראשי ישיבות אינם יודעים לכתוב כתובות, גיטין וצוואות לפי ההלכה
▪  ▪  ▪
הרב דיכובסקי. "טיפול ראוי" [צילום: פלאש 90]
   איתמר לוין
דיון נוסף ב"בג"ץ הבוגדת"

בית המשפט העליון יקבע, כי חלוקת רכוש תהיה בשווה גם כאשר האישה בגדה בבעלה. כך צופה (יום א', 23.6.19) הרב שלמה דיכובסקי, שהיה אב בית דין בבית הדין הרבני הגדול ומנכ"ל בתי הדין הרבניים. הוא צופה זאת לקראת הדיון הנוסף, בהרכב של תשעה שופטים, אותו קבעה הנשיאה אסתר חיות בתיק המכונה "בג"ץ הבוגדת". הרב דיכובסקי דיבר ביום עיון במכון ארץ חמדה, לזכרו של הרב שאול ישראלי.
הרב דיכובסקי סיפר: "לחמתי שנים שעברייני גט יוחזקו עם אסירים פליליים. אסירים פליליים לא אוהבים סרבני גט, ואם נותנים רמז למי שמסביב - הבחור הזה יקבל טיפול ראוי, וזה מקצר בהרבה את הסרבנות. אנשי שירות בתי הסוהר טענו, כי הדבר לא קיים בעולם ולא ייתכן שישראל תהיה יוצאת דופן. אבל בתי המשפט מצאו פתח, כאשר קבעו שמי שאיננו נותן גט - מפר הוראה חוקית וניתן לכלוא אותו.
"אני לא מוכן לראות סרבני גט כשומרי מצוות. לא נאכיל אותם טריפות, חס וחלילה. אבל אם סרבן גט מבקש בשבת 12 חלות, אני אומר: צדיק? קודם כל תן גט. אם אתה לא נותן גט, אתה כמו כל יהודי: תפילין ותפילה - כן; 12 חלות לא תקבל".
עוד התייחס הרב דיכובסקי למרוץ הסמכויות, אשר "הוביל לכך שהתחילו לבדוק מי הגיע לאן ב-10:55 ומי ב-10:59, ולאן - האם עברו את הבידוק או למזכירות, והאם קיבלו את החותמת של המזכירות. עלי זה לא היה מקובל. יחידת הזמן לא יכולה להיות דקות ושניות. בפסיקת בית המשפט העליון, המרוץ עבר לשאלה מי מחליט קודם שיש לו סמכות - בית הדין או בית המשפט. זה עובד טוב יותר, למרות שעדיין מנסים להוציא מבית הדין את ההחלטה על הסמכות לפני שבית המשפט מחליט על כך".
בנוגע לעיסוק בדיני ממונות בבתי הדין הרבניים הזכיר הרב דיכובסקי, כי "בג"ץ קבע - ומבחינה משפטית אפשר להבין אותו - שלבתי הדין אין זכות לעסוק בדיני ממונות, ופסקי הדין שלהם בתחום זה בטלים כלא היו. בתי הדין ניסו להתמרד, וזה לא עזר. התוצאה היא שהם חדלו מלעסוק בדיני ממונות, וזה הביא לפריחה חסרת דין של בתי דין לממונות. חלק מבתי הדין הללו לא בהכרח לא עומדים על הגובה".
משרד המשפטים הקים ועדה בראשותו של הרב דיכובסקי, להסדרת הסמכויות בין בתי הדין לבתי המשפט בנושא ממונות, "ולצערי הדיינים החרימו אותה. ההמלצה שלנו הייתה לבתי הדין הרבנים מעמד של שופטים ולא של בוררים, אך המסקנות נגנזו. על כך בהחלט יש להצטער".
הרב דיכובסקי הוסיף וסיפר: "באו לפני צוואות של גדולי תורה, שהיו כתובות בניגוד להלכה. זה כמו שתגשו לראש ישיבה שלימד מסכת גיטין במשך עשר שנים; הגט שהוא יכתוב יהיה פסול מדאורייתא ומדרבנן. ממתי ראש ישיבה יודע איך כותבים גט? הוא מעולם לא ידע ולעולם לא יידע.
"אותו הדבר הוא בקידושין. ישבתי פעם ליד ראש ישיבה שכתב כתובה בחתונה, והיו שם כמה דברים בניגוד להלכה. הערתי לו בעדינות, והוא אמר לי: מה? אני מסדר קידושין כל ערב. מאז, אם אני לא מסדר קידושין בעצמי - אני עומד מהצד; למה לי לריב עם ראשי ישיבות? את הכתובה שלי כתב ראש ישיבה גדול ביותר, ואחרי כמה חודשים ניגשתי לרב יהודה אונטרמן [אז הרב הראשי לתל אביב ולימים הרב הראשי לישראל], והוא קבע שהיא פסולה וצריך לכתוב חדשה".

תאריך:  24/06/2019   |   עודכן:  24/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בג"ץ יחייב חלוקת רכוש גם בבגידה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ניכרים דברי אמת
ד"ר משה פרץ  |  24/06/19 09:54
2
אדם פרימיטיבי
אורח  |  24/06/19 10:07
 
- הפרימיטיבי וחסר השכל - אתה
משה, עורך-דין  |  24/06/19 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דניאל קרול תובע מאמיר כבירי ומני ויצמן 15.8 מיליון שקל, שלטענתו השקיע והלווה כאשר השניים היו בעלי הפועל ת"א    במרכז התביעה: השקעה של 2.5 מיליון אירו באצטדיון בבת-ים
איתמר לוין
הדיין הרב מיכאל עמוס, מן ההרכב שנתן את פסק הדין ב"בג"ץ הבוגדת", אומר שבית הדין לא סטה מחוק איזון משאבים    הדיין הרב ציון לוז: המשטמה כלפי בתי הדין הרבניים אינה קשורה לפעילותם
עידן יוסף
מחיר התחלתי של נסיעה במונית יעמוד על 12.40 שקלים, במקום 12 כיום    השמנת מונית בישומון תעלה 5.20 שקלים במקום 5 כיום
עידן יוסף
הרשת המחרימה את יהודה והשומרון זכתה במכרז וצפויה להרוויח מהמסעדה במסוף 3 ומהדוכן במסוף 1 כ-42 מיליון שקל    ההצעה ששלחה במכרז עמדה על למעלה מ-17 מיליון ש"ח
עידן יוסף
הזוכים יפעילו את קווי מוניות השירות בבת ים-חולון, ברמלה-לוד, בבאר שבע ובצפון הנגב והאשכול העירוני והאזורי בנתניה    עיכוב של שנה בהליכים למכרזים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il