X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
800 מיליון שקל לפרויקט ביטחוני, 350 מיליון שקל לצהרונים ועשרות מיליונים לישובים שנשרפו מליאת הכנסת קיימה דיון פגרה בנושא הגירעון בתקציב
▪  ▪  ▪
"קיצוצים זה קשה, אבל זה מה שנדרש" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

"קיצוצים זה דבר קשה. לקחת ממשרדי הממשלה זה דבר קשה. איש לא רוצה לעשות את זה, גם אני לא רוצה לעשות את זה. אני מבין גם את השרים שבמשרדיהם נעשים הקיצוצים. זה קשה מאוד לכל אחד מאיתנו, אבל עם זאת, זה מה שנדרש. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לדאוג לסדר עדיפות - ביטחון, הבתים שעלו באש, הצהרונים - אלה צרכים שאנחנו שמים כרגע לפני צרכים אחרים", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה שאישרה קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה בסך 1.234 מיליארד שקל. השרים גלעד ארדן וחיים כץ הצביעו נגד.
"כדי לעמוד בזה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הקשות", המשיך נתניהו, "ואני רוצה להגיד לכם: זאת מנהיגות. בזה נמדדת מנהיגות. בכל שנותי כאן, ואנחנו התמודדנו עם גירעונות קצת יותר גדולים ממה שאנחנו מתמודדים איתם היום, תמיד עולה אותה שאלה: מהו סדר העדיפות? כשאתה מדבר על סדר עדיפות, זה קודם כל הנכונות לקחת מכאן ולשים שם, ולהתמודד עם הקשיים הללו. בזה נמדדת מנהיגות, ובזה נמדדת גם אחריות".
ראש המשלה הסביר בהחלטה נדרשת כדי לממן כ-800 מיליון שקל ל"המשך פרויקט ביטחוני חשוב מאין כמוהו שאסור לנו לעצור אותו", 350 מלש״ח כדי שמיזם הצהרונים לא ייעצר וכמה עשרות מיליוני שקלים לטובת אנשים שבתיהם עלו באש.
מליאת הכנסת התכנסה לדיון פגרה מיוחד בעקבות בקשתם של למעלה מ-25 חברי כנסת, שביקשו לקיים דיון בהצעה לסדר בנושא הגירעון התקציב.
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "מדובר בממשלת מעבר אבל את המידע על-אודות הקיצוצים אנחנו לא לומדים משר האוצר או הממשלה אלא מארגון ה-OECD. הפרסומים על ינואר עד מאי מדברים על גרעון של למעלה מ-15 מיליארד שקל. לא ראיתי מסיבת עיתונאים של חרום של ראשי האוצר, לא ראיתי פרסומים איך ישראל הולכת לעמוד מול השוקת השבורה. במקום שיצאו לציבור להסביר באוצר עוסקים במלחמות בוץ. אנחנו שומעים שמעכבים מינויים מקצועיים, ממדרים, ופוגעים במשק. מנכ"ל האוצר מגלה שתפרו באוצר מכרזים. מסתבר שהאוצר והממשלה מתנהלים כמו גן ילדים. משבר כזה אפשר לפתור רק בממשלה רחבה. המדינה לא תוכל להתמודד עם המשבר עם נתונים של 63% מועסקים במשק ויש צורך להכניס קהלים נוספים למעגל העבודה, כולל החרדים.
ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): איך הצלחתם לבזבז כל כך הרבה כסף? הכל היה בעדכם והצלחתם לפשל. הכנסות בלתי צפויות היו די הרבה, למשל 3 מיליארד רק ממובילאיי. אני השארתי לכם גירעון של 2.6%, מהנמוכים בתולדות המדינה. עשינו רפורמות כמו שמיים פתוחים, קייטנות קיץ, כסף מזומן מרווחים הכלואים, רפורמות בחברות הציבוריות – והצלחתם לפשל. במקום לנהל את המשק עשיתם מסיבה לחבר'ה, חילקתם וחילקתם.
נתניהו מתייהר כל הזמן. אתה זה שהבאת את ההצלחה? מי שהיא את ההצלחה הם האנשים האלה שנתניהו כל הזמן מעליב, ישראלים שעובדים קשה ומשרתים בצבא, שהממשלה כל הזמן דורסת ויורקת עליהם, ובסוף הם לא מקבלים כלום. ביבי בישל דייסה. נתן לליצמן, לדרעי, לסמוטריץ' ולכל ח"כ שעשה רעש. ולמי לא נשאר? לציבור הישראלי.
ח"כ סתיו שפיר: "גירעון לא חייב להיות רע. רבין הגדיל את הגירעון כדי להגביר את הצמיחה. אם זה לצורך השקעה בתשתיות, זה משמש לצמיחה. צריך לתת לערבים ולחרדים זכות להשתתף בשוק העבודה, ואם לשם כך מגדילים גירעון זה לברכה. אבל זה לא המקרה כאן.
"ראינו את הקומבינה של מירי רגב למכרזים תפורים, שהחטיבה להתיישבות העבירה כספים מהגליל והגולן ליישובים שאורי אריאל וסמוטריץ' חפצים ביקרם, נאווה בוקר ומיקי זוהר לקחו מיליונים כדי להעביר למקורבים, כסף שהתגלגל לעסקה מפוקפקת עם הצוללת ולאלוביץ'. הגירעון הנוכחי תוקע את החברה הישראלית במקום. המדינה תקועה בסטטוס-קוו של קומבינות מכספי המיסים שלנו, והתקבע בכל התחומים. הילדים שלכם לא ירצו לחיות במדינה כמו שסמוטריץ' רואה אותה. בני ובנות גילי עוזבים לחו"ל".
סגן שר האוצר יצחק כהן השיב בשם הממשלה: "שאלתם איפה הכסף אז בואו נעשה תרגיל, נעבור ביחד איפה הכסף ותגידו לו מה אתם רוצים לבטל ואני אסמן וי ליד מה שאתם רוצים לבטל.
תמיכה בהורים עובדים לילדים בגיל הרך, נקודות זיכוי ששוות אלפי שקלים לסל משפחתי, צהרונים לכל ילדי ישראל, סייעת שנייה, העלאת שכר החיילים, דיור לזוגות צעירים דרך מחיר למשתכן ועצירת יוקר מחירי הדיור, תוכנית סיעוד לאומית בעלות של מיליארדים, העלאת שכר המינימום, מענק לחד-הוריות, קצבת נכות בסיסית, הורדת עלות הנסיעה בתחבורה ציבורית, העלאת תקציב סל התרופות, דמי אבטלה לעצמאים, הורדת המע"מ, תוכנית חיסכון לכל ילד. תקציב החינוך עלה מ-44 מיליארד ל-60 מיליארד, תקציב הבריאות עלה מ-27 מיליארד ל-42 מיליארד, תקציב הרווחה עלה מ-7 מיליארד ל-10 מיליארד, תקציב הרשות לניצולי שואה עלה מ-3.1 מיליארד ל-4.9 מיליארד. יש משהו מכל אלה שאתם רוצים שנבטל? אז אם שאלתם איפה הכסף? הנה הכסף"

תאריך:  24/06/2019   |   עודכן:  24/06/2019
+איוב קרא התפטר מהממשלה
14:14 24/06/19  |  

שר התקשורת ‏איוב קרא התפטר מהממשלה. במכתבו כתב "אינני פורש מהחיים הציבוריים". ראש הממשלה אינו יכול לכהן כשר התקשורת ויצטרך למנות לו מחליף. יושב-ראש מרצ, תמר זנדברג: ״אפנה בהקדם ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיאסור על נתניהו להחזיק גם באופן זמני בתיק התקשורת. אסור להחזיר את החשוד לזירת הפשע״.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר קיצוץ רוחבי ב-1.234 מיליארד שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"פרוייקט בטחוני חשוב" ?
ארי כספי  |  24/06/19 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
בטקס ארוך ומרגש במיוחד נפרדו עובדי משרד התחבורה מהשר הביצועיסט    השר היוצא: עסקתי בחיבור הפנימי ועכשיו אעסוק בחיבור החיצוני במשרד החוץ    השר הנכנס: פעם בעשר שנים צריך ריענון. צריך לראות אם ישנן דרכים נוספות אל היעד
איתמר לוין
זילבר דוחה את עמדת כחול-לבן: מאחר שהממשלה הנוכחית הוקמה בכנסת ה-20, מספר שריה יכול לעלות על 19    במקביל, כממשלת מעבר, ניתן לצרף אליה שרים ללא אישור הכנסת
עידן יוסף
אחרי יריית אבן הפינה להקמת ישוב חדש בגולן חלקו האישים מחמאות זה לזה    נתניהו: ״התלבטנו אם זה יהיה מגדל טראמפ או רמת טראמפ"    הישוב נוסד ללא תקציב מאושר
איתמר לוין
תוקפת את דבריו לפיהם יש מקרים בהם לא יהיה מקום לקיים פסקי דין של בג"ץ: כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא
איתמר לוין
שב ואומר, כי ייתכנו מקרים קיצוניים בהם לא יהיה מקום לציית לפסקי דין של בית המשפט העליון - כשם שאין לציית לפקודה בלתי חוקית בעליל
רשימות נוספות
ממשלה 34  / מי ומי    | 
קיצוץ רוחבי של כמיליארד שקל  /  עידן יוסף
"לא תמיד צריך לקיים החלטות בג"ץ"  /  איתמר לוין
"המנכ"ל ניסה להסתיר נתוני הגירעון"  /  עידן יוסף
שר מסוכן  /  איתמר לוין
ממשלת לגו  /  איתמר לוין
כשלון נתניהו   /  ארי בוסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il