X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציע בוועדת הכספים להעביר חקיקת בזק שתקבע שהמסלול ושטח קטן של טרמינל לא יפונה כרגע, אבל כל הליכי התכנון והשיווק והביצוע ביחס לשטח ימשיך כפי שהוא בצהריים יתקיים בביהמ"ש השלום בהרצליה דיון לבקשת נציגי הבעלים של קרקעות
▪  ▪  ▪
שדה דב. נסגר בעוד פחות משבוע [צילום: משה שי/פלאש 90]

ועדת הכספיים קיימה (יום ג',. 25.6.19) דיון נוסף, בנושא סגירת שדה דב, בהשתתפות שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ונציגים נוספים של משרדי הממשלה בהם הביטחון והאוצר. השדה אמור להיסגר בעוד פחות משבוע ב-1 ביולי.
בדיון הציע השר סמוטריץ' הציע חקיקת בזק בעניין שדה דב, מהלך אשר יאפשר הפעלה של המקום שלוש השנים הבאות. "השדה יפונה אך יש מתווה עם אפס מחירים ומינימום סיכון שיסייע לתושבי אילת. נעביר חקיקת בזק שתאמר שהמסלול ושטח קטן של טרמינל לא יפונה כרגע, אבל כל הליכי התכנון והשיווק והביצוע ביחס לשטח ימשיך בדיוק כפי שהוא, לפי הסדר. ביום שבו יצטרך הטרקטור הראשון לשטח המסלול, גם הוא יפונה. אנחנו מרוויחים במינימום 3 שנים לקידום מספר פתרונות שקיימים לטובת תושבי אילת. אם רה"מ יאמץ זאת, ניתן להעביר את החוק תוך 48 שעות. צריך החלטה מהותית של רה"מ", הבהיר השר סמוטריץ'.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר בפתח הדיון: "לא הבנתי עד עכשיו, למה לא הפקיעו את הקרקע הזו בעבר? למה זה קרה רק בשכונות החלשות יותר בת"א? האם בעלי הקרקע חזקים מידי? דנו בסוגיה הזו פעמים רבות פה בכנסת והתריעו".
ח"כ גפני הוסיף: "דיברתי אתמול עם רה"מ, הוא לא נתן לי תשובה שלילית. אני מבקש דחייה, שלא יסגרו ביום שני את שדה דוב ויאפשרו לכנסת להתכנס, משם ניתן להגיע לכל דבר. אני מבקש זאת גם משר הביטחון, שיכול להחליט על כך. יש פה נושא ביטחוני מהמדרגה הראשונה שאי-אפשר להתעלם ממנו".
אודי אדם, מנכ"ל משהב"ט: "אנחנו מתעסקים בפינוי מספר שנים, אני אישית 3 שנים. היינו צריכים לפנות ב-1 לינואר, לא היינו ערוכים וביקשנו הארכה. אנחנו בנקודת אל חזור מבחינת יציאת מערכת הביטחון, השקענו כ-2 מיליארד ₪, זה קשור לאלמ"ח, לייחוד טייסות, היום השדה עובד בצורה מרודדת. יש אנשים שהולכים הביתה, יש שמשתחררים, יש שהולכים לבסיס אחר. זה לא שאני נשאר עם קבוצת פקחים פנויים. מערכת הביטחון ב-1 ליולי, פונקציונאליתלא יודעים להפעיל את המקום הזה, כי פונקציונאלית לא צריכים אותו. אם שר הביטחון יחליט שנפעיל את השדה הזה, צריך 3 חודשים להכין זאת. גם לא נשמע לי הגיוני שצה"ל יפעיל שדה תעופה אזרחי, אני מבקש שזה לא יוטל על מערכת הביטחון".
בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון הביע יו"ר הוועדה משה גפני תרעומת על כך שנציגי בעלי הקרקעות נעדרו מהדיון על-אף שהוזמנו להשתתף בו. בסיום הדיון הפנה גפני בקשה לרה"מ נתניהו: "מבקשים מרה"מ דבר אחד – לדחות את הסגירה לכל הפחות עד ל-1 בינואר 2020, ואם ניתן אז עד קבלת כל האישורים בפועל. עד אז תתכנס הכנסת ותהייה ממשלה שתשב על המדוכה. הדחייה הזו היא קריטית, שמענו את הנזק הגדול ואת נושא פיקוח הנפש, לכן יש צורך בהסכמה של משרדי הממשלה".
בשעות הצהריים יתקיים בבית המשפט השלום בהרצליה דיון דחוף בראשות השופט יעקב שקד, בהשתתפות נציגי משרד היועץ המשפטי לממשלה. הדיון מתקיים לבקשת נציגי הבעלים של קרקעות שדה דוב שחוששים מהפרת ההסכם שאליו הגיעו עם הממשלה לפינוי שדה דב בראשון ביולי.

תאריך:  25/06/2019   |   עודכן:  25/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון של סמוטריץ': מסלול המטוסים יפונה בהמשך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לכו לכל הרוחות, "בעלי" האדמות
גוש גדול של רשעים  |  26/06/19 01:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את ערעורו של הפעיל החברתי סער גינזבורסקי על גובה הפיצוי שישלם לממלא-מקום ראש עיריית אשדוד, גבריאל כנפו, לו ייחס שחיתות בסגנון הולילנד
מירב ארד
כחלק מההסכם שיהיה בתוקף עד לסוף שנת 2025 יצומצמו 140 תקנים בחברה בפריסה של חמש שנים, ולעובדים הפורשים יינתנו תנאי פרישה מועדפים    כלל העובדים יקבלו מענק בגובה 25 אלף שקל, תוספת חודשית בגובה 500 שקל ותוספות נוספות
מחלקה ראשונה
עו"ד איתמר בן גביר, העומד בראש עוצמה יהודית, הודיע לבית היהודי כי רשימתו לא תרוץ במסגרת איחוד מפלגות הימין    במכתב ששלח לרב רפי פרץ הבהיר: "התנהלות גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה"
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת המפעיל מבקשת להעביר לבוררות את הסכסוך בינה לבין דרך ארץ, בעקבות דרישתה של האחרונה להפחית ב-12 מיליון שקל בשנה את התשלום תמורת הפעלת הכביש
איציק וולף
קטוסה הואשם באונס ילדה בת 7, אך רק לאחר פרסום כתב האישום התגלו מחדלי החקירה החמורים    "קיימות ראיות שהקטינה נפגעה מינית, אין די ראיות לביסוס כתב אישום נגד קטוסה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il