X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קוצים ושושנים לנהגים
"כמו גט טקסי"
בקרוב: נוסעים ידרגו את נהגי האוטובוס
נהגים שיצוינו לשבח יקבלו מענק יו"ר האגף לאיגוד מקצועי: "אוטובוס הוא פצצת זמן מתקתקת" מנכ"ל הרלב"ד: מעורבות נהגי אוטובוס ערבים בתאונות נמוכה מהממוצע
אמיר אסרף

הרעיון המטורף של אמיר אסרף
עידן יוסף
ההיגיון שמנחה את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במתן תמריצים לנהגים שיקבלו דירוג מהנוסעים מעיד על ניתוק מהשטח. מהלך שכזה יפגע בנהגים, יפגע בשירות ובבטיחות ומעל לכל יפגע בנוסעים
לרשימה המלאה

ישומון התחבורה הציבורית של משרד התחבורה ישודרג או יחודש, כך שיכלול אפשרויות נוספות, וסמוך לראש השנה תש"ף יוכל כל אחד מאזרחי המדינה לדרג את איכות הנהיגה בקווי התחבורה הציבורית כמו בחברת המוניות "גט טקסי". כך הכריז מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמיר אסרף. הוא דיבר (25.6.19) בכינוס בטיחות בנושא היסחי הדעת בענף האוטובוסים, שקיימו בתל אביב ארגון נהגי האוטובוסים בישראל ופורום פעול"ה למניעת תאונות הדרכים.
לדברי אסרף, יש לכך שתי מטרות - האחת, לדעת באיזה קווים יש בעיות; והשנייה, לתגמל נהגים טובים ביותר. מענק כספי יינתן לנהגי אוטובוסים אדיבים, כאשר מרכיב בטיחות הנהיגה יהווה חלק מרכזי בדירוג הנהג. אסרף מעריך הכי המהלך אולי יוביל נהגים להצטרף לענף, שבו מדי שנה עוזבים כ-1,500 נהגים.
מנהל הרשות בישר על התקנת עמדת נוחות לנהגים בפסגת זאב ועל ארבע עמדות חדשות שיוקמו במודיעין עילית. לדבריו, עמדות התרעננות אלה מסייעות לנהגים להתרכז טוב יותר בנהיגה. הוא פנה לרשויות המקומיות להסיר חסמים המונעים הקמת עמדות מעין אלה.
הדובר סיפר כי פנה לפני כחודשיים למחזיקים ברשיון רכב ציבורי בבקשה להצטרף לענף התחבורה הציבורית או לעבור הכשרה בתהליך מזורז, וקיבל כ-2,000 פניות מנהגים. הוא אמר כי אין בכך די, וציין כי למרות המחסור, לא יאפשר העסקת נהגים שאינם נוהגים בבטחה. אסרף אמר כי במכרז החדש להפעלת הקווים בירושלים תובטח חציצה בין הנהגים לנוסעים, דבר שימנע את החיכוך ויצמצם אלימות נגדם מצד נוסעים. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, הגיב לדברים ואמר כי למרות הקושי התקציבי שבדבר, דרושה חציצה גם בקווים הקיימים.

גליון ההרשעות אינו עובר עם הנהג
רחל ויזל טבת, מנכ"ל הרלב"ד [ארגון נהגי האוטובוסים]

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל ויזל-טבת, אמרה כי ברלב"ד לא היו מודעים לכך שגליון ההרשעות של נהגי אוטובוס אינו עובר יחד איתם כאשר הם עוברים מחברה לחברה.
עוד אמרה כי יש ירידה במדדים בתאונות, אך שיעור מעורבות האוטובוסים בתאונות לא משתנה באופן מהותי בשמונה השנים האחרונות, אך מעורבותם היא הגבוהה ביותר עבור תאונות לכ-10,000 כלי רכב מכלל סוגי הרכב - פי 11.
הרשות ממקדת את האכיפה בקריאה ובכתיבה של מסרונים בזמן נהיגה. מספר התאונות במעורבות אוטובוסים בשנים 2018-2008 נשאר יציב, ומדובר ב-111 תאונות קשות ו-395 קלות. מעורבות האוטובוסים היא פי 7.7 מאשר משאיות.
באוטובוסים קיימים סוגי תאונות המובילים לפגיעות חמורות - פגיעה בהולכי רגל, פגיעה בתוך האוטובוס במהלך בלימה וכדומה ופגיעה מרכב נע. עוד עולה מנתוני הרלב"ד כי אוטובוס בין-עירוני מעורב בתאונות חמורות בשיעור דומה במרחב העירוני והבין-עירוני. כמו-כן, אוטובוס עירוני מעורב בתאונות פגיעה בנוסע בתוך כלי הרכב, ואילו האוטובוס הבין-עירוני מעורב באופן השכיח ביותר בתאונות מסוג פגיעה בהולכי רגל.
הולכי הרגל שנפצעו בתאונות במעורבות אוטובוסים מהווים כ-8% מסך הולכי הרגל שנפגעים באופן חמור. מרבית הולכי הרגל שנפגעו מאוטובוסים ונהרגו או נפצעו קשה לא חצו במעבר חצייה או כלל לא חצו. מרבית הולכי הרגל ונוסעי הרכב שנפגעים בתאונות במעורבות אוטובוסים הם בני 65 ומעלה.
ואם מישהו חשב, מסבירה טבת-ויזל, כי מוצאם של הנהגים הוא הגורם לתאונות האוטובוסים, הנתונים מוכיחים אחרת - שיעור מעורבות נהגי האוטובוס מהחברה הערבית בתאונות חמורות נמוך משיעורם במצבת נהגי האוטובוס.
"יוצאים לקו עצבניים וטרודים"
ששי שדה מההסתדרות הלאומית אמר בנאומו כי פעם מעמד נהג האוטובוס היה מצוין. הוא ציין כי החניונים נשארו של החברות הוותיקות, ומאות קווים נפתחו בלי מסופים לאוטובוסים. עוד הלין על דוחות שמקבלים נהגים מפקחים עירוניים על חנייה במקום אסור ונאלצים לנסוע סתם עד לתחילת הנסיעה הבאה. "נהגים נאלצים לנוח באוטובוס דולק. מזהמים את האוויר וחוטפים דוחות. הם יוצאים לקו עצבניים וטרודים. הם נאלצים לעשות צרכים על גלגלי האוטובוס או בפחים, ואפילו חוטפים תלונות על הטרדות מיניות. השכר שלהם מוזנח וכמעט שכר מינימום (44 שקל לשעה). הנוסעים קצרי רוח כלפיהם, ומגלים כלפיהם אלימות. הם הפכו לשק החבטות.
"אני שמח על ההתעוררות במשרד התחבורה לכך ששכר נהג הוא סביב 7,800 שקל, אבל עליו להיות לפחות השכר הממוצע במשק או 10,000 שקל. תוכננו והוזמנו מאות מבנים יבילים לנקודות התרעננות. דווקא הרשויות המקומיות שצריכות לתת שירות לתושבים מערימות קשיים. עכשיו קיץ וחייבים מים. אין לנהגים איפה לעשות פיפי. אוטובוס הוא פצצת זמן מתקתקת. תאונות שהוא עושה הן עם נפגעים רבים, ואת זה אנחנו רוצים למנוע.
ראש אגף זהירות ובטיחות בדרכים במשרד החינוך, מקס אבירם, אמר כי 15-12 אלף תלמידים נוסעים בקווי הסעות תלמידים. הוא סיפר כי המשרד עסוק בכך שדינמיקת העלייה לאוטובוס והירידה ממנו תיעשה באופן בטוח, שחובת חגירת חגורות הבטיחות תמולא ושתלמידים יהיו מודעים לשטחים המתים של נהג האוטובוס.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר: "לא רק הנהג אשם. אנחנו לא באים מתפישת עולם מתנגדת לרשות לבטיחות בדרכים, אלא מתפישה משלימה. צריך לבדוק את הנסיבות המקדימות שגרמו לנהגים להיות מעורבים בתאונה. צריך להגדיר את נהגי האוטובוס כעובדי ציבור. דליפת שמן מעידה שהמנוע לא בסדר. באים בטענות לנהג. הנהג עובד בתנאים קשים ובחריגה משעות עבודה ומנוחה. צריך לעזות מיסוך סלולרי עד השורה השנייה מאחורי הנהג, ושגם הנהג לא יוכל לשוחח בטלפון או לכתוב מסרונים במהלך הנהיגה".
לנוכחים בכינוס הוצג מופע של תיאטרון הבמה, בהנחיית ירדנה חכמי. מופע זה, המורכב מתרחישים רבים, שאחד מהם מופיע בסרטון בכתבה זו, מוצג במסגרת הכשרות שעורך ארגון נהגי האוטובוסים בישראל לנהגי התחבורה הציבורית. יו"ר הארגון, ישראל גנון, אמר כי ממוצע תקיפות הנהגים נע סביב 50, וזה רק תקיפות גופניות ולא תקיפות מילוליות שהיקפן כלל אינו נספר. "קל יותר לחנך 20,000 נהגים לבטיחות בשאיפה ל-0 תאונות, והפתרון לנושא הוא הכרה מקצועית במקצוע, שכוללת התחשבות בכל מרכיבי הבטיחות. זה לא מותרות למען הנהגים, אלא בטיחות. החיילים האלה אנחנו מייצרים במדינה טייסים והייטקיסטים טובים, ואין סיבה שלא נייצר נהגים טובים".

תאריך:  27/06/2019   |   עודכן:  27/06/2019
+הרעיון המטורף של אמיר אסרף
20:53 27/06/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההיגיון שמנחה את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במתן תמריצים לנהגים שיקבלו דירוג מהנוסעים מעיד על ניתוק מהשטח. מהלך שכזה יפגע בנהגים, יפגע בשירות ובבטיחות ומעל לכל יפגע בנוסעים

אסרף. הצעת דירוג מנותקת מהשטח

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: נוסעים ידרגו את נהגי האוטובוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חודש ובורח למקום אחר
נהג אוטובוס   |  28/06/19 23:25
2
הבעיה בענף יש עודף נהגים
יחזקאל 2  |  30/06/19 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
השר סמוטריץ' הסביר לנוסע בקו העמק מדוע הרכבת שלו לא הגיעה לתחנה וקיים דיון עם הרשות לתחבורה ציבורית תוך התחייבות שהרכבת תבחן את נוהלי מסירת המידע לציבור    חשף: מערכת אוטומטית תיידע נוסעים קבועים על שינויים
איתמר לוין, יצחק דנון
53 בעלי מניות ופנסיונרים מבקשים למנוע את הארכת כהונתו של הדירקטוריון הקיים    טוענים שהיו"ר שמואל רפאלי רוכש תמיכה באמצעות הבטחה לדיבידנד - בניגוד למצב החברה
איתמר לוין, יצחק דנון
אגד טוענת שיש לחשב את החזר הבלו המגיע לה על-פי ממוצע השימוש בסולר בכל האוטובוסים של כל קו; רשות המיסים עורכת את החישוב על-פי הצריכה של כל אוטובוס בפני עצמו
עידן יוסף
עקב פיתוח קטע המסילה באזור נתב"ג ושדרוגו תופסק בסוף-השבוע באמצע יולי תנועת הרכבות לנתב"ג וממנו, ולנוסעים יהיו שירות הסעיות
עידן יוסף
הזוכים יפעילו את קווי מוניות השירות בבת ים-חולון, ברמלה-לוד, בבאר שבע ובצפון הנגב והאשכול העירוני והאזורי בנתניה    עיכוב של שנה בהליכים למכרזים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il