X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבלין קיבל את בקשתו של מי שסייע לנוחי דנקנר בהרצת מניות אי.די.בי בתחילת 2016 שטרום ירצה תשעה חודשים מתוך שנתיים שגזר עליו בית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
שטרום. הסבר מיתמם [צילום: ליאור בן-ניסן, פלאש 90]
אין צורך בעדותו של שלג כדי להרשיע את שטרום
איתמר לוין
קרא: שטרום ודנקנר טענו שהפעולות שביצעו היו מקריות - אך זוהי טענה אבסורדית ומיתממת * קובע שאין צורך בעדותו של עד המדינה וניתן להסתפק בדברים שאמר לפני שחתם על ההסכם
לרשימה המלאה

איתי שטרום, איש שוק ההון שהורשע בפרשת הרצת מניות אי.די.בי שבמרכזה עמד נוחי דנקנר, יזכה לשחרור מוקדם. ועדת השחרורים תוכל לשחרר אותו במחצית השנייה של חודש יולי, תשעה חודשים לאחר שהחל לרצות את עונשו.
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיבל (26.6.19) את המלצת שר המשפטים, אמיר אוחנה, וקיצר את עונש המאסר שהוטל על שטרום, אשר נדון בבית המשפט העליון לשנתיים מאסר. לשכת הנשיא מסרה, כי ההחלטה התקבלה במסגרת מתווה שנת ה-70, ועל-פי המאפיינים שנקבעו בו, לפיו קוצרו מאסרים של מי שנדון לעונש מאסר ראשון של עד שנתיים וריצה לפחות שליש ממאסרו.
דנקנר ושטרום הורשעו בהרצת מניות אי.די.בי ערב הנפקת הקונצרן בפברואר 2012, שהייתה בעלת חשיבות רבה בנסיונו של דנקנר לשמר בידיו את השליטה בו. במרכז הדיון עמדה השאלה, האם המדינה הוכיחה שהעסקות בהן רכש שטרום מניות אי.די.בי ב-15 מיליון שקל נעשו בכוונת מרמה או מסיבות כלכליות לגיטימיות.
הראיות העיקריות שציין בית המשפט העליון לחובתם של דנקנר ושטרום היו: היקף הפעילות החריג מאוד של שטרום (באמצעות חברת ISP) במניות אי.די.בי בימי ההנפקה; התערבותו של דנקנר לטובת שטרום בבנק הבינלאומי כך שיקבל קו אשראי של 15 מיליון שקל לביצוע הרכישות; הפניית חמישה משקיעים (יוסי ויליגר, אילן בן-דב, צביקה בארינבוים, גלעד טיסונה ושמעון וינטרוב) בידי דנקנר אל שטרום כדי שירכשו את מניות אי.די.בי; עשרות השיחות והמסרונים שהחליפו בימי ההנפקה; וגרסתו ושתיקתו של דנקנר בחקירה.
העליון אמר על שטרום, כי אין מקום להתערב בממצאים העובדתיים של בית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לחלקו בתוכנית המרמה וכי בצדק נדחו ההסברים המיתממים (כלשונו) של השניים. טענתם ולפיה מדובר במקריות בלבד - היא אבסורדית. העליון קבע, כי יש די ראיות נגד שטרן גם בלי עד המדינה הבעייתי עדי שלג, וניתן להסתפק בדברים שאמר הלה לפני שהפך לעד מדינה.
בנוגע לעונש אמר העליון: "על אף שננקטה בו [בגזר הדין] לשון חריפה נגד מעשיהם של דנקנר ושטרום ועל אף הדגשת הצורך המובהק במיגור עבריינות צווארון לבן בכלל ועבריינות בשוק ההון בפרט, גישה זו לא מצאה ביטוי הולם בעת גזירת העונשים". לדברי העליון, מדובר באחת מפרשיות התרמית החמורות והחריגות בשוק ההון שהתגלו בשנים האחרונות, ואשר יצרה תמונת מצב מסולפת שעמדה בניגוד למצבה הקשה של אי.די.בי. הפגיעה של השניים בערכים המוגנים הייתה דרמטית, אך המחוזי לא נתן משקל מספיק לצורך הרתעה הנובע מכך שמדובר בעבירות שהמניע לביצוען היה כלכלי.

תאריך:  26/06/2019   |   עודכן:  26/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איתי שטרום צפוי להשתחרר מהכלא בחודש הבא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ככה זה אצלנו במדינת החוק
יצחק יצחק  |  26/06/19 12:58
2
איתי שטרום צפוי להשתחרר מהכלא
ישעיהו בן צבי   |  27/06/19 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זנדברג ביקשה לשלול את התמיכה הממשלתית מהמכינה הקדם-צבאית ביישוב עלי - אך זילבר אומרת שהתבטאויות ראשיה עשויות להיות מוגנות במסגרת חופש הביטוי
איציק וולף
יו"ר יש עתיד מאשים את ראש הממשלה בהפצת ספין בדבר הצעת ממשלת אחדות וביטול הבחירות    רוצה שהציבור לא יאשים אותו בהליכה לבחירות מיותרות דקה אחרי שהלך לבחירות מיותרות    "אין בעיה לאחדות עם הליכוד, אבל נתניהו לא יישב שם, יש את יולי, גדעון וישראל"
איתמר לוין
המדינה טוענת, כי זאב קלימי ושלמה ברק - שהיו בעבר מנהלים בכירים באסם - הרוויחו רבבות שקלים ממידע פנים על המיזוג הצפוי בינה לבין נסטלה
מירב ארד
החוקרים ערכו חיפוש במשרד, לפי שעה לא ידוע על עצורים
יצחק דנון
טוענת שעובד של חברת טריפל סי מחק את שלושת שרתי הענן, בהם אוחסן המידע העסקי שלה באמצעות חברת סמבה פתרונות מחשוב ותקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il