האם רוח חדשה מנשבת במשרד התחבורה? נוסע בקו העמק של
רכבת ישראל שאתמול (ד', 27.6.19) בוטלו כמה מנסיעותיה עקב תקלה, וזאת מבלי שנמסרה הודעה לנוסעים, קיבל תשובה ישירה משר התחבורה.
השר
בצלאל סמוטריץ', שרק בתחילת השבוע נכנס לתפקידו, שמע על מצוקת נוסעי הרכבת בבוקר ומיד הרים טלפון ליו"ר דירקטוריון רכבת ישראל,
דן הראל, וחזר לנוסע עם תשובה מפורטת בה הסביר את שאירע, וחשף כי ישנה תוכנית להקמת מערכת חכמה שתדע לזהות נוסעים יוממים בתחבורה הציבורית ולשלוח אליהם מסרון כאשר מתרחשת תקלה או שינוי בקווים הקבועים בהם הם נוסעים.
בתשובתו, כתב סמוטריץ': "הרכבת שנתקעה הייתה מערך ריק שיצא לכיוון בית שאן במטרה לפתוח את הקו ולשמש כרכבת סדירה שתצא מבית שאן לכיוון עתלית. מערך זה נתקע בשעה 04:55. בעקבות התקלה, בוטלו שתי רכבות: אחת בכל כיוון. הקו חזר לסדרו מבית שאן, ברכבת שיצאה בשעה 07:32; ועוד קודם לכן חזר לסדרו מעתלית, ברכבת שיצאה בשעה 06:56".
הוא התייחס לגבי חוסר מסירת ההודעה לציבור ולכך שישומון הרכבת והאתר שלה לא עדכנו על התקלה וכתב: "אכן לא יצאה הודעה כוללת לכל כלי התקשורת, כיוון שעל-פי הנהלים כשיש תקלה בקו בודד שאינו משפיע על כלל הרשת לא מוציאים הודעה כוללת אלא עונים לשאילתות. במקרה הזה נתנו הודעה לווינט ולרדיו קול רגע. בכל אופן, רכבת ישראל תבדוק את הנהלים שנית ותבחן איך ניתן ליידע את הציבור בצורה טובה יותר".
"בנוסף", המשיך סמוטריץ', "בדיון שערכתי היום (ד') עם הרשות לתחבורה ציבורית, הוצגה לי תוכנית לתחבורה ציבורית חכמה שבין היתר תדע לזהות נוסעים קבועים בתחבורה ציבורית ולשלוח להם הודעה אישית על שיבושים. משרד התחבורה עובד קשה מאוד כדי לייעל את מערך התחבורה הציבורית לסוגיו ומחויב לשיפור השירות. תודה על הפנייה".