X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוני מוזס אמור היה לרכוש את המניות שתפס בנק הפועלים לאחר קריסת עסקיו של פישמן - יחד עם מניות המיעוט של יורשי יודקובסקי ושל אחותו משפחת יודקובסקי מסרבת בשלב זה להצטרף
▪  ▪  ▪
מוזס. כל מניות המיעוט [צילום: קוקו, פלאש 90]
שוב התנהלות במחשכים
הבקשה שהגישו פיני רובין וירון אלכאוי בתחילת החודש לאשר את מכירת מניות פישמן בידיעות אחרונות, לפחות בנוסח הגלוי שלה, לא כללה מילה וחצי מילה על כך שהעסקה מותנית בכך שגם משפחת יודקובסקי וג'ודי שלום-ניר-מוזס ימכרו את מניותיהם. פרט מהותי זה הוסתר מעיני הציבור. אין זו הפעם הראשונה בה מהלכים משמעותיים בתיק פשיטת הרגל של פישמן - הגדול ביותר בתולדות המדינה - נעשים במחשכים.
הציבור הוא זה שמשלם את מחיר ההתנהלות חסרת האחריות של הבנקים מול פישמן, משום שהוא גם הבעלים וגם הלקוח של הבנקים והוא סופג את מחיקות המיליארדים שלהם. אבל הכונסים, וחמור מכך - השופט איתן אורנשטיין, לא חושבים שמגיע לו דין וחשבון.

התנגדותה של משפחת דב יודקובסקי מטרפדת, לפחות בשלב זה, את מכירת מניותיו של אליעזר פישמן בידיעות אחרונות לבעלים והעורך הראשי, נוני מוזס. כך עולה מהודעתם של כונסי הנכסים למניות, עוה"ד פיני רובין וירון אלכאוי, לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לפני שבועיים אישר נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, את מכירת המניות. המכירה תוכננה להיעשות בשני שלבים, כאשר התמורה המירבית לקופת הכינוס תהיה 215-214 מיליון שקל - בעוד החוב כנגדן לבנק הפועלים הוא 1.2 מיליארד שקל. לפיכך, בנק הפועלים צפוי היה לספוג תספורת של מיליארד שקל על ההלוואה שהעניק לפישמן לרכישת מניות אלו. העסקה נחתמה לפי שווי של 768 מיליון שקל בלבד לקבוצת ידיעות אחרונות - כרבע מן השווי לפיו רכש פישמן את מניותיו בה (800-750 מיליון דולר).
מדובר בשתי חבילות של מניות שהיו בידי פישמן. האחת מעניקה 28.2% מהזכויות לקבלת דיבידנד בקבוצת ידיעות, 14% מזכויות ההצבעה בדירקטוריון ו-21.5% מזכויות ההצבעה באסיפה הכללית. השנייה היא מניות בחברת פולן, המעניקה בשרשור עוד 6.6% ממניות ידיעות. לפיכך, מדובר בסך-הכל ב-28% ממניות ההון של ידיעות.
כעת מתברר לראשונה, כי מוזס הסכים לרכוש את מניותיו של פישמן רק בתנאי שיוכל לרכוש גם את יתר מניות המיעוט בידיעות. מדובר במניות שבידי יורשיו של דב יודקובסקי ובידי ג'ודי שלום-ניר-מוזס. יודקובסקי היה עורך בכיר בעיתון בשנים 1986-1953 והעורך הראשי שלו בשלוש השנים הבאות. הוא פרש מתפקידו בספטמבר 1986, עבר להיות העורך הראשי של מעריב למשך שלוש שנים ונותר מסוכסך עם מוזס. שלום-ניר-מוזס, אחותו של נוני מוזס, מסוכסכת גם היא עימו; בניגוד ליורשת השלישית, תמי מוזס-בורוביץ, לא מכרה את מניותיה.
רובין ואלכאוי מדווחים (27.6.19), כי בשבוע שעבר הודיע להן בא-כוחה של משפחת יודקובסקי, עו"ד רובי בכר, כי בשלב זה היא איננה מוכנה לבצע את העסקה. "אם יידחה המועד לרבעון הבא - ייתכן שיתאפשר לבצע את העסקה", הוסיף. לדבריו, המשפחה מתכוונת "לבחון את כל ההיבטים, להבין מה עושים יתר בעלי המניות ולהחליט". בכר מדגיש, כי "איומים על מרשי, רק מקטינים את הסיכוי לביצוע העסקה".
המועד האחרון לביצוע העסקה במתווה שתוכנן היה היום, משום שהיא אמורה הייתה להתבצע על-פי דוחות 2018 של ידיעות אחרונות. כעת יהיה צורך לחכות לדוחות הבאים; מאחר שידיעות היא חברה פרטית, הרי שאין היא מחויבת להכין דוחות רבעוניים. אם מי מהצדדים ידרוש להסתמך על הדוחות השנתיים הרלוונטיים, משמעות הדבר תהיה דחייה של כשנה בעסקה.

תאריך:  30/06/2019   |   עודכן:  30/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה עסקת מניות פישמן בקב' ידיעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מובן כל הסיפור. נוני מוזס
בני בנקר  |  30/06/19 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פישמן - הקריסה
איתמר לוין
בנק הפועלים מוכר את מניותיו של אליעזר פישמן בידיעות אחרונות בסודיות כמעט מוחלטת, המיועדת להסתיר את העובדה שהוא מוחק שם מיליארד שקל. אנחנו בסך-הכל הבעלים והלקוחות של הבנק; מה פתאום שנקבל דין וחשבון?
איתמר לוין
בעל השליטה ישלם 215 מיליון שקל תמורת 28% מהון המניות - פחות משליש מהשווי בו רכש אותן פישמן    בנק הפועלים יספוג תספורת של מיליארד שקל על ההלוואה שהעניק לרכישת המניות
איתמר לוין
גרוניס מציע שרעייתו וילדיו של פישמן יזרימו 210 מיליון שקל - 10% בלבד מהחובות שנותרו - אך יימשכו ההליכים נגד פישמן    אורנשטיין לוחץ על הנושים לקבל את ההצעה, למרות התנגדותו של בנקל
איתמר לוין
בנקל הפעיל את חברת המודיעין העסקי Black Cube, שאחד מאנשיה התחזה לנציגו של אוליגרך רוסי המבקש להבריח נכסים    טוען שהחקירה העלתה, כי שני אזרחים גרמנים ואחיינו של פישמן המתגורר בגרמניה שולטים בשורה של ישויות, השייכות למעשה לפישמן ומשמשות להסתרת רכושו    השווי הנטען של הנכסים - 20% מסכום החובות ברוטו של פישמן
איתמר לוין
ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין האשראי ללווים הגדולים מתכננת להגיש את המלצותיה לפני כינוסה של הכנסת ה-21, מיד לאחר חג הפסח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il