חברת דן מקבלת את הציון הגרוע ביותר מבין 16 חברות התחבורה הציבורית הפועלות כיום בשוק. כך עולה מדוח הבקרה השנתי שהכין אגף אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
מן הדוח עולה כי מדד החריגה של דן הוא הגבוה ביותר, ואחריה מטרופולין, ג'י בי טורס, אגד ו
סופרבוס (שרשמה שיפור). מנגד את הציון הנמוך ביותר, המעיד על שירות טוב קיבלה חברת שאמ המבצעת נסיעות פנימיות בנצרת, ואחריה
נתיב אקספרס, נסיעות ותיירות, דן באר שבע ודן בדרום. יתר המפעילים קיבלו ציון ממוצע.
ככלל, נראה כי בתקופת הבקרה, שהתקיימה כאשר לרשות לא היה מנהל, חלה הרעה בחציון השני של שנת 2018, נשוא דוח זה, לחציון השני של 2017. אשכול ירושלים-בית שמש, גם כן של אגד, שבו נמצאה חריגה של אי-ביצוע נסיעות ברמה של 17.4% מכלל הנסיעות.
אשכול ההפעלה הגרוע ביותר בישראל, בפער ניכר מכל יתר האשכולות, הוא קו 402 (ירושלים-בני ברק) המופעל בידי אגד ובו כמעט רבע מהנסיעות(!) לא בוצעו. אחריו ברשימה
במדד שביעות הרצון של הנוסעים מן המפעיל, מובילות שאמ, נסיעות ותיירות, ג'י בי טורס, דן בצפון, דן בדרום, רמה (גולן) וגלים (רהט). החברות בתחתית שביעות הרצון הן: סופרבוס, אגד,
אגד תעבורה ודן.
להלן כמה חריגות ניכרות שנמצאו אצל המפעילים:
- אגד - סטייה ממסלול נסיעה ואי-עצירה בתחנה, נסיעות שאינן מבוצעות, איחורים, אוטובוסים לא נגישים ונהגים לא אדיבים.
- אגד תעבורה - בעיות הנגשה באוטובוסים, איחורים וסטיות ממסלול ואי-עצירה בתחנות.
- דן - בעיות נגישות, נסיעות שלא מבוצעות, אי-עצירה בתחנות ואיחורים.
- דן באר שבע - נגישות לקויה.
- דן בדרום - נגישות לקויה, סטייה ממסלול ואי עצירה בתחנות, נהגים לא אדיבים ולכלוך באוטובוסים.
- דן בצפון (המטרונית) - בעיות נגישות חמורות.
- אפיקים - סטייה ממסלול ואי-עצירה בתחנות, בעיות נגישות, נהגים לא-אדיבים ואיחורים.
- סופרבוס - בעיות חריפות בנגישות אוטובוסים.
- מטרופולין - בעיות נגישות, סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות, איחורים, נסיעות שלא מבוצעות ונהגים לא אדיבים.
- נתיב אקספרס - בעיות נגישות, סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות ובעיות באדיבות הנהגים.
- קווים - בעיות נגישות, סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות, בעיות באדיבות הנהגים ואיחורים.
- ג'י בי טורס - אי-עצירה בתחנות וסטייה ממסלול, בעיות נגישות ונהגים לא-אדיבים.
- רמה (רמת הגולן) - בעיות נגישות, סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות ואיחורים.
- ש.א.מ - בעיות נגישות, סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות ובעיות אדיבות של נהגים.
- גלים - אי-עצירה בתחנות וסטייה ממסלול, בעיות בהצגת מספרי קווים וליקויים באוטובוס.
- נסיעות ותיירות - בעיות נגישות, סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות ונהגים לא אדיבים.
מחודש ינואר 2018 מבוצעות בקרות אלקטרוניות בתחנות המוצא בכלל המפעילים. אלה יבואו לידי ביטוי בדוח הבקרה הבא, ולתת תמונה נכונה הרבה יותר על המציאות.