X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בבאר שבע קנס את חברת מובילי הר הנגב ואת מנהל החברה, דני אלקרינאוי, ב-600 אלף שקל וב-75 אלף שקל בהתאמה, על חלקם בזיהום החמור של נחל צין בשנת 2011
▪  ▪  ▪
צינור הדלק הסילוני נפגע בשיפוצים

בית משפט השלום בבאר שבע הטיל קנסות בסך של כ-700,000 שקל ועונש של שירות לתועלת הציבור (של"צ) על ארבעה נאשמים בפרשת זיהום נחל צין, כל אחד לפי חלקו- חברת מובילי הר הנגב בע"מ, מנהלה ושני עובדיה.
קנסות ועונשים אלה נוספו לגזרי דין שניתנו לנאשמים אחרים בפרשה - קנס של חצי מיליון שקל על חברת רולידר בע"מ וקנסות ושעות לתועלת הציבור על מנהל הפרויקט ועל שני עובדים נוספים של החברה.
על-פי כתב האישום, בהחזקתה ובניהולה של חברת קצא"א צינור, אשר מחבר בין אילת ואשקלון. חלקו של הצינור, כ-153 ק"מ המשתרעים בין אשל הנשיא ובין שיזפון, משמש לצורך הובלת דלק סילוני. בבדיקה שנערכה לצינור מטעם קצא"א בסוף 2007 נמצא, כי בעטיפת הצינור קיימים מספר רב של ליקויים שמשמעותם היא כי לאורך חלקים נרחבים של הצינור אין הוא מוגן מפני דליפות. עוד נמצא, כי בחלקים מסוימים הצינור חשוף ואינו טמון באדמה.
בעקבות כך, בשנת 2008 הפסיקה קצא"א את הזרמת הדלק הסילוני בצינור. בהמשך הוחלט על שיפוץ הצינור באמצעות קבלני משנה. חברת רולידר היא חברת הנדסה אזרחית שנבחרה על-ידי קצא"א במכרז לנהל את ביצוע עבודות השיפוץ. חברת מובילי הר הנגב היא חברה קבלנית שהתקשרה עם חברת רולידר למתן שירותי עבודות עפר במהלך השיפוץ. חלק מתוואי הצינור שנועד לשיפוץ, עובר בגן לאומי "גן הפסלים", סמוך לנחל צין, מהגדולים והחשובים בנחלי הנגב, שאורכו 120 ק"מ.
גזר הדין ניתן בתיק שהחל בכתב אישום שהוגש בינואר 2016 נגד חברת קו צינור אילת אשקלון בע"מ (קצא"א), חברת רולידר בע"מ, חברת מובילי הר הנגב בע"מ ו- 12 נושאי משרה נוספים בחברות אלה בתקופה הרלוונטית, בגין שני אירועים בהם נפגע צינור הובלת הדלק הסילוני של קצא"א במהלך עבודות שיפוץ בחודשים יוני וספטמבר 2011. כתוצאה מפגיעות אלה, נגרם זיהום כבד של נחל צין וסביבותיו.
כעולה מכתב האישום, במסגרת עבודות שבוצעו במקום להעתקת עץ שעמד בתוואי חפירה לחשיפת הצינור שבוצע על-ידי חברת מובילי הר הנגב, נפגע הצינור מכלי צמ"ה - באגר. כתוצאה מכך, פרצו כ-722,000 ליטר של דלק סילוני בעוצמה גבוהה והתיז על נחל צין וסביבותיו. חלק מהדלק זרם במורד אפיק נחל צין וחלקו הותז במעלה הנחל ועל הגבעות שסביב לו. כתוצאה מהפגיעה, זוהם שטח של כ-60 דונם בנחל ובסביבותיו. במהלך ביצוע עבודות השיקום פונו מהנחל וסביבותיו כ-26,500 טון קרקע מזוהמת.
על אף פינוי הקרקע המסיבי, חלק נכבד של הדלק הסילוני נשאר בערוץ ובגדות הנחל גם לאחר סיום עבודות השיקום. פריצת הדלק הסילוני העמידה את האקוויפרים המצויים מתחת לנחל צין בסיכון של זיהום. בנוסף, שרר באפיק נחל צין וסמוך לו ריח חריף של דלק במשך תקופה ארוכה של מספר חודשים לפחות לאחר האירוע. כמו-כן, נגרם אובדן בית גידול של ערוץ הנחל ונשקפה סכנה לבעלי חיים וביצי בעלי חיים שבאו עמו במגע, ולבעלי חיים שניזונים מצמחיה שנפגעה מהדלק. כתוצאה מביצוע עבודות השיקום נחסמה הדרך למעלה צין למטיילים מאזור מדרשת שדה בוקר למשך שלושה חודשים.
בשל התרחשות האירועים הללו, הורה המשרד להגנת הסביבה על הפסקת עבודות השיפוץ. ב-25.7.11 אישר המשרד את המשך העבודות, בתנאים שונים, שמטרתם הייתה הבטחת היערכות הולמת לטיפול בפריצת דלק סילוני במהלך עבודות השיפוץ. אולם פחות מחודשיים לאחר מכן, ב-5.9.11, ובמסגרת עבודות שבוצעו במהלך הפרויקט עם כלי צמ"ה - שופל, שוב נפגע הצינור, ושוב פרצו ממנו כמה מאות מ"ק של דלק סילוני אשר גרמו לנזק סביבתי. במהלך עבודות השיקום הוצאה מהאזור כ-7200 טון אדמה מזוהמת בדלק סילוני.
חברת מובילי הר הנגב ומנהליה הודו בכתב האישום שהוגש נגדם, בביצוע עבירות סביבתיות ובהן של זיהום מים בנסיבות מחמירות, השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן ולכלוך רשות הרבים, הפרת חובת נושא משרה לפקח ולמנוע עבירות על חוק שמירת הניקיון, פגיעה בגן לאומי בנסיבות מחמירות, ועבירות סביבתיות נוספות.
על חברת מובילי הר הנגב בע"מ הוטל קנס בסך של 600,000 שקל. הבעלים ומנהל החברה, דני אלקרינאוי, נידון ליענש של"צ והוטל עליו קנס בסך של 75,000 שקל. גם על שני עובדים נוספים של החברה הוטלו קנסות ועונש של"צ. טרם נגזר דינם של נאשמים 1 עד 6 בתיק - חברת קצא"א ונושאי משרה בה.

תאריך:  01/07/2019   |   עודכן:  01/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החברה פתחה בניסוי הרצה ללקוחות הכבלים - התוכן של HOT בשידורי הכבלים יהיה זמין לצפייה על מסך הטלוויזיה הביתי ללא צורך בממיר
מירב ארד
ממצאי טיוטת הדוח קובעים כי בתי חולים רבים הינם גרעוניים על-אף שפעילותם ברוטו (במחירים מלאים), אילולא היו ניתנות הנחות על מחיר המחירון, הינה רווחית    עוד עולה: גירעונות בתי החולים העצמאיים מכוסים רק באופן חלקי על-ידי המדינה
איתמר לוין
המשטרה עצרה 4 מנאמני העמותה ואת יועץ הנדל"ן שלה, בחשד בעבירות מרמה והלבנות הון בעשרות מיליוני שקלים במשך למעלה מעשור
מירב ארד
הוסיף: "המדיניות של רה"מ בשנתיים האחרונות הובילה לשחיקת ההרתעה ברצועת עזה"    ציין כי כאשר יקים ממשלה ידאג שלאירן לא יהיה נשק גרעיני
איתמר לוין
אגמון-גונן: הגבלת מספר הזוכים לשלושה אינה סבירה, התעריף נמוך מדי ואינו מבטיח את השירות הראוי לנכים ואת זכויותיהם של המלווים, משקל ההצעה הכספית בבחירת הזוכה גבוה מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il