בית משפט השלום בבאר שבע הטיל קנסות בסך של כ-700,000 שקל ועונש של שירות לתועלת הציבור (של"צ) על ארבעה נאשמים בפרשת זיהום נחל צין, כל אחד לפי חלקו- חברת מובילי הר הנגב בע"מ, מנהלה ושני עובדיה.
קנסות ועונשים אלה נוספו לגזרי דין שניתנו לנאשמים אחרים בפרשה - קנס של חצי מיליון שקל על חברת רולידר בע"מ וקנסות ושעות לתועלת הציבור על מנהל הפרויקט ועל שני עובדים נוספים של החברה.
על-פי כתב האישום, בהחזקתה ובניהולה של חברת קצא"א צינור, אשר מחבר בין אילת ואשקלון. חלקו של הצינור, כ-153 ק"מ המשתרעים בין אשל הנשיא ובין שיזפון, משמש לצורך הובלת דלק סילוני. בבדיקה שנערכה לצינור מטעם קצא"א בסוף 2007 נמצא, כי בעטיפת הצינור קיימים מספר רב של ליקויים שמשמעותם היא כי לאורך חלקים נרחבים של הצינור אין הוא מוגן מפני דליפות. עוד נמצא, כי בחלקים מסוימים הצינור חשוף ואינו טמון באדמה.
בעקבות כך, בשנת 2008 הפסיקה קצא"א את הזרמת הדלק הסילוני בצינור. בהמשך הוחלט על שיפוץ הצינור באמצעות קבלני משנה. חברת רולידר היא חברת הנדסה אזרחית שנבחרה על-ידי קצא"א במכרז לנהל את ביצוע עבודות השיפוץ. חברת מובילי הר הנגב היא חברה קבלנית שהתקשרה עם חברת רולידר למתן שירותי עבודות עפר במהלך השיפוץ. חלק מתוואי הצינור שנועד לשיפוץ, עובר בגן לאומי "גן הפסלים", סמוך לנחל צין, מהגדולים והחשובים בנחלי הנגב, שאורכו 120 ק"מ.
גזר הדין ניתן בתיק שהחל בכתב אישום שהוגש בינואר 2016 נגד חברת קו צינור אילת אשקלון בע"מ (קצא"א), חברת רולידר בע"מ, חברת מובילי הר הנגב בע"מ ו- 12 נושאי משרה נוספים בחברות אלה בתקופה הרלוונטית, בגין שני אירועים בהם נפגע צינור הובלת הדלק הסילוני של קצא"א במהלך עבודות שיפוץ בחודשים יוני וספטמבר 2011. כתוצאה מפגיעות אלה, נגרם זיהום כבד של נחל צין וסביבותיו.
כעולה מכתב האישום, במסגרת עבודות שבוצעו במקום להעתקת עץ שעמד בתוואי חפירה לחשיפת הצינור שבוצע על-ידי חברת מובילי הר הנגב, נפגע הצינור מכלי צמ"ה - באגר. כתוצאה מכך, פרצו כ-722,000 ליטר של דלק סילוני בעוצמה גבוהה והתיז על נחל צין וסביבותיו. חלק מהדלק זרם במורד אפיק נחל צין וחלקו הותז במעלה הנחל ועל הגבעות שסביב לו. כתוצאה מהפגיעה, זוהם שטח של כ-60 דונם בנחל ובסביבותיו. במהלך ביצוע עבודות השיקום פונו מהנחל וסביבותיו כ-26,500 טון קרקע מזוהמת.
על אף פינוי הקרקע המסיבי, חלק נכבד של הדלק הסילוני נשאר בערוץ ובגדות הנחל גם לאחר סיום עבודות השיקום. פריצת הדלק הסילוני העמידה את האקוויפרים המצויים מתחת לנחל צין בסיכון של זיהום. בנוסף, שרר באפיק נחל צין וסמוך לו ריח חריף של דלק במשך תקופה ארוכה של מספר חודשים לפחות לאחר האירוע. כמו-כן, נגרם אובדן בית גידול של ערוץ הנחל ונשקפה סכנה לבעלי חיים וביצי בעלי חיים שבאו עמו במגע, ולבעלי חיים שניזונים מצמחיה שנפגעה מהדלק. כתוצאה מביצוע עבודות השיקום נחסמה הדרך למעלה צין למטיילים מאזור
מדרשת שדה בוקר למשך שלושה חודשים.
בשל התרחשות האירועים הללו, הורה המשרד להגנת הסביבה על הפסקת עבודות השיפוץ. ב-25.7.11 אישר המשרד את המשך העבודות, בתנאים שונים, שמטרתם הייתה הבטחת היערכות הולמת לטיפול בפריצת דלק סילוני במהלך עבודות השיפוץ. אולם פחות מחודשיים לאחר מכן, ב-5.9.11, ובמסגרת עבודות שבוצעו במהלך הפרויקט עם כלי צמ"ה - שופל, שוב נפגע הצינור, ושוב פרצו ממנו כמה מאות מ"ק של דלק סילוני אשר גרמו לנזק סביבתי. במהלך עבודות השיקום הוצאה מהאזור כ-7200 טון אדמה מזוהמת בדלק סילוני.
חברת מובילי הר הנגב ומנהליה הודו בכתב האישום שהוגש נגדם, בביצוע עבירות סביבתיות ובהן של זיהום מים בנסיבות מחמירות, השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן ולכלוך רשות הרבים, הפרת חובת נושא משרה לפקח ולמנוע עבירות על חוק שמירת הניקיון, פגיעה בגן לאומי בנסיבות מחמירות, ועבירות סביבתיות נוספות.
על חברת מובילי הר הנגב בע"מ הוטל קנס בסך של 600,000 שקל. הבעלים ומנהל החברה, דני אלקרינאוי, נידון ליענש של"צ והוטל עליו קנס בסך של 75,000 שקל. גם על שני עובדים נוספים של החברה הוטלו קנסות ועונש של"צ. טרם נגזר דינם של נאשמים 1 עד 6 בתיק - חברת קצא"א ונושאי משרה בה.