X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר חילוקי דעות ממושכים:

נשים בראש האיחוד האירופי

שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון-דר-ליין, תהיה הנשיאה הבאה של הנציבות האירופית מנכ"ל קרן המטבע, כריסטין לגראד, תעמוד בראש הבנק המרכזי האירופי
▪  ▪  ▪
פון-דר-ליין. ילידת בריסל [צילום: תנסיס סטוורקיס, AP]

שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון-דר-ליין, תהיה הנשיאה הבאה של האיחוד האירופי - האישה הראשונה בתפקיד. כך סיכמו אמש (יום ג', 2.7.19) מנהיגי האיחוד בוועידת פסגה שקיימו. המינוי זקוק לאישורו של הפרלמנט האירופי.
פון-דר-ליין, בת 61 ואם לשבעה ילדים, משתייכת למפלגה הנוצרית-דמוקרטית של הקנצלר אנגלה מרקל. היא תומכת נלהבת בחיזוק הקשרים הטרנס-אטלנטיים, ועשויה להתעמת עם מדיניותו של הנשיא דונלד טראמפ, השם במקום הראשון את האינטרסים המיידיים של ארה"ב, התעמת עם מנהיגי נאטו לגבי תקציב הברית ואף הטיל מכסים על ייבוא מאירופה.
היחסים עם ארה"ב יהיו אחד הנושאים המרכזיים על סדר יומה של פון-דר-ליין, אם מינויה יאושר. הנושא המיידי החשוב ביותר יהיה הברקזיט: האם להסכים למו"מ מחודש עם בריטניה, כאשר ראש הממשלה הבא (בוריס ג'ונסון או ג'פרי האנט) ייכנס לתפקידו בעוד כשלושה שבועות, או להוביל במידת הצורך לפרישה של בריטניה ללא הסכם. תאריך היעד הנוכחי לפרישה הוא 31 באוקטובר.
ברמת-העל של האיחוד האירופי, יהיה על פון-דר-ליין לתמרן בין גישות שונות כלפי הברית. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מבקש לחזק אותה וליצור בין היתר תקציב משותף וצבא משותף. מרקל מסתייגת מגישה זו, ובמדינות אחרות היו בשנים האחרונות קולות שקראו לבחון את מבנה האיחוד ואת החברות בו - אם כי הם נחלשו במידה משמעותית לאור לקחי הברקזיט. פון-דר-ליין גם תצטרך להתמודד עם הבעיה המתמשכת של הפליטים, בעיקר מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה.
הנציבות האירופית היא הזרוע המבצעת של הארגון ומושבה בבריסל. היא מעסיקה 32,000 עובדים, המתקינים את תקנות האיחוד ואוכפים אותן בנושאים החל מפיקוח תקציבי, דרך איכות הסביבה וכלה ברישוי תרופות. לחלק משמעותי מפעולותיה של הנציבות יש השלכות כלל-עולמיות, בשל עוצמתו של האיחוד: 513 מיליון תושבים ותוצר שנתי של 22 טריליון דולר. כך למשל, חוקי הגנת הפרטיות שלו וצעדיו בנושא ההגבלים העסקיים השפיעו במישרין על ענקי ההיי-טק האמריקניים.
אביה של פון-דר-ליין היה פקיד בנציבות, היא נולדה בבריסל וגרה שם עד גיל 13, ומדברת אנגלית וצרפתית ברמת שפת אם. היא אמורה להחליף את ז'אן-קלוד יונקר, לשעבר ראש ממשלת לוקסמבורג, שעמדה בראש הנציבות מאז 2014. הכהונה היא לקדנציה אחת בת חמש שנים - במקביל לזו של הפרלמנט האירופי.
עוד החליטו ראשי האיחוד למנות את כריסטין לגראד, כיום מנהלת קרן המטבע הבינלאומי, לעמוד בראש הבנק המרכזי האירופי. לגראד בת ה-63 הייתה בעבר שרת האוצר, שרת החקלאות ושרת המסחר בממשלת צרפת, וגם היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד המיועד. ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, נבחר לנשיא מועצת אירופה. שר החוץ הספרדי, ג'וזף בורל, יהיה המופקד על המו"מ עם אירן בתחום הגרעין.
ההחלטות התקבלו לאחר שבועות רבים של מו"מ. מינוי בכירי האיחוד הוא תמיד משימה קשה, אך הפעם הוא היה קשה במיוחד לנוכח חילוקי הדעות בין 28 המדינות החברות בו. השיחות הגיעו לשיאן במרתון שהחל ביום ראשון בלילה ונמשך עד יום שני בצהריים, והן נמשכו גם לאחר שהפרלמנט האירופי החדש התכנס אתמול.

תאריך:  03/07/2019   |   עודכן:  03/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הנשיא הזמין את קהילת יוצאי אתיופיה לבית הנשיא לשבת יחד עם כל הגופים האחראים על אזרחי ישראל    המשטרה הבהירה: חסימות צירי תנועה הינם מעשה אסור על-פי חוק וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים    136 מפגינים נעצרו בחשד להתפרעויות, 29 עצורים יבואו לדיון בהארכת מעצרם בבתי משפט השלום קריות וחדרה
מירב ארד
תשלם בתמורה - תמורת 100.1 מיליון ש"ח    השלמת העסקה תלויה בין היתר באישור הממונה על התחרות    משה ממרוד: "הרכישה מספקת הרחבת סל הפתרונות ותאפשר כניסה לתחומי פעילות נוספים"
איתמר לוין
עופר כסיף התבטא כבר ב-2015 בצורה המהווה לכאורה הסתה לאלימות - אך בדיקת התלונה נגדו לא הסתיימה עד היום    לאחר הראיון בפברואר השנה, בו השווה את חיילי צה"ל לפושע נאצי, לא עשתה הפרקליטות דבר, בנימוק שלא הוגשה לה תלונה    השופט עודד מורנו: מנדלבליט הביע סלידה מן הדברים - אך הם לא נחקרו    זיכה צעיר מיצהר שהואשם בהסתה לאלימות, בנימוק של אכיפה בררנית מול כסיף ומול בכירה במשרד התרבות, ששיבחה רצח שוטרים והתיק הפלילי נגדה נסגר
עידן יוסף
אחריו בפער ניכר חברי הכנסת סתיו שפיר ואיציק שמולי, שקיבלו רק כרבע מן הקולות כל אחד
עידן יוסף
חשיפה: בבית פרטי באשקלון הכינו מפגינים אתיופים בקבוקי תבערה    כ-60 אלף ישראלים תקועים בכבישים שנחסמו    אלימות מפגינים נגד נהגים ולהפך    המשטרה נוקטת מדיניות הכלה, 47 שוטרים נפצעו ורק 60 מפגינים נעצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il