X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיסין. ממליץ לרכוש סיכון [צילום: יח"צ]
אלוביץ'. האם יוכל לשלם [צילום: פלאש 90]
בעל מניות פרטי, אמוץ חורב, הגיש בקשה לאישור תובענה נגזרת בסך 113 מיליוני ש"ח נגד בי קומיוניקיישנס בע"מ (שהחזיקה בשליטה בחברת בזק) ונגד הדירקטורים שאול אלוביץ', אור אלוביץ', עו"ד דבי ספיריה, רו"ח בני גבאי ועו"ד משה רוזנטל בחוות דעת שהגיש משרד גיסין ושות' הוא קובע כי עומדות לדירקטורים טענות הגנה חזקות, אך נוכח הנסיבות המיוחדות הוא ממליץ להם לרכוש סיכון ולהקטין חשיפתם
▪  ▪  ▪

משרד גיסין ושות', עורכי דין, גיבש חוות דעת, במסגרתה הוא מציע לדירקטורים הנתבעים שכיהנו בחברת בי קומיוניקיישנס בע"מ (שהחזיקה בשליטה בחברת בזק) הרשומה למסחר בבורסה בתל אביב ובבורסה בנאסד"ק, לקנות סיכון - למרות שברשותם טענות הגנה חזקות - ולשלם סכום של 12.4 מיליון ש"ח, במסגרת פשרה. חוות הדעת נשמרה בסוד כמוס, והיא מתפרסמת לראשונה ב-News1.
רכישת סיכון הינה מהלך עסקי מקובל, במסגרתו בעלי דין מקטינים חשיפתם מפני נזקים כספיים גדולים יותר. דא-עקא, נוכח מצבו העסקי והאישי והסיכונים הפליליים בפניהם עומד שאול אלוביץ' - שהוא אחד הנתבעים העיקריים, קיים ספק גדול האם יוכל לשלם ולו חלק מהכספים.
הסכום האמור מהווה 11% מהיקף התובענה לאישור תביעה נגזרת בסך 113 מיליון ש"ח שהגיש נגדם בעל מניות פרטי (אמוץ חורב). במסגרת התובענה, מאשים התובע את הדירקטורים באחריות ישירה למשיכת דיבידנדים מחברת בזק באופן בלתי חוקי, והעלאתם לחברה השולטת לצרכיו האישיים של שאול אלוביץ', דבר שגרם, בסופו של דבר, להיקלעותה של בזק לקשיים כספיים ניכרים. המבקש, מיוצג על-ידי עו"ד שלומי מושקוביץ ויניב סטיס ממשרד מושקוביץ-סטיס ושות', ונתי פולינגר ממשרד פולינגר ויקמן, כהן, מבקש בתובענה לחייב את הדירקטורים לפצות את החברה בסכום האמור.
לטענת המבקש, ביום 26.05.16, עם פרסום הדוחות של בזק לרבעו הראשון של 2016, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסכום כולל של 355 מיליון ש"ח. החלוקה בוצעה בפועל ביום 29.06.16. לטענתו, 113 מיליוני ש"ח מהסכום הכולל שהוקצה לחלוקה (355 מיליוני ש"ח), חורגים מהוראות חוק החברות ועל-כן אינם רווחים המותרים לחלוקה. כלומר, כספים אלה אינם יתרת עודפים או עודפים שנצברו בשנתיים האחרונות, ועל-כן מהווים חלוקה אסורה.
חוות הדעת ניתנה ביום 03.12.18, לאחר שהתקיים בבית המשפט קדם משפט בפני שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, ובמהלכו רמזה השופטת כי בית המשפט נוטה לחשוב שיש ממש בטיעון שהדיבידנד שחולק לא עמד במבחן הרווח וכי הוא ממליץ לצדדים לקדם הידברות לצרכי פשרה. חוות הדעת שוגרה אל עו"ד נויה יוליש ממשרד אורעד שלימוף ושות', המייצגת את הנתבעים: שאול אלוביץ', אור אלוביץ', עו"ד דבי ספיריה, רו"ח בני גבאי ועו"ד משה רוזנטל - כולם דירקטורים בחברה הנתבעת/המשיבה. חוות הדעת הוכנה לבקשת הדירקטורים, והוכתרה על-ידי גיסין ושות': "חסוי - מסמך המוכן לצורך הליך משפטי".
חוות הדעת המחזיקה 10 עמודים, עומדת על הסיכונים בפניהם חשופים הדירטורים הנ"ל. נאמר, לדוגמה, בפרק "סיכום ומסקנות", כי אומנם - הסוגיה הנדונה טרם זכתה להתייחסות מפורשת של בתי המשפט בישראל. "משכך, אין כל-ודאות בקשר עם פסיקת בית המשפט במקרה הנדון, ולא ניתן להעריך מה תהיה פסיקתו של בית המשפט בשאלה האם החלוקה היא חלוקה אסורה". עם זאת, הודגש, "כאשר בוחנים פסיקת בתי המשפט במקרים שהובאו בפניו בטענה לחלוקה אסורה, ובפרט לאחריותם של הדירקטורים לחלוקה אסורה, ניתן ללמוד כי כאשר בית המשפט מוציא כי החלוקה שבוצעה היא חלוקה אסורה, נמצאים גם הגורמים אשר אישרו את החלוקה, קרי הדירקטורים, כמי שנושאים באחריות לביצוע החלוקה האסורה וכמי שחייבים להשיב חלק ממנה".
בחוות הדעת מזהיר משרד גיסין ושות' (עו"ד גיא גיסין הוא המייסד והמנהל השותף), כי נוכח מצבה הכלכלי של חברת בי קומיוניקיישנס ובעלת השליטה בה (אינטרנט זהב מחזיקה 65% ממניותיה), יש לקחת בחשבון שאם "מי מהן לא תוכל לפרוע חובת השבה אפשרית שבית המשפט עשוי להשית עליה בנסיבות בה ימצא כי חולק דיבידנד שלא כדין, או התחייבות כלפי נושים, בית המשפט עשוי לראות בכך נזק שיש להשית אותו על הדירקטורים". בנסיבות אלה, נקבע בחוות הדעת, על-אף שלרשות הדירקטורים טענות הגנה טובות, מוצדק בהחלט לרכוש סיכון, במסגרת הסכם פשרה, ולהתחייב לשלם 11% מסכום התביעה (12.4 מיליון ש"ח).

תאריך:  06/07/2019   |   עודכן:  06/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיסין ושות' מציע לאלוביץ' לקנות סיכון ולשלם 12.4 מיליון ש"ח בתביעת חורב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שנים לאחר שניסתה להיכלל ברשימה היוקרתית הוכרזה העיר העתיקה שמדרום לבגדד אתר מורשת עולמית    אונסקו: "בבל מייצגת את הביטוי של יצירתיות האימפריה הניאו-בבלית בשיאה"
מירב ארד
השריפה גרמה נזק לבניין ובתים סמוכים פונו    לא היו נפגעים    חוקרי שריפות הגיעו לזירה לאסוף ממצאים    הגננת נעצרה בעקבות תלונה על מעשי אלימות קשים בילדים בפעוטון שניהלה
יצחק דנון
שמעון כהן תובע 2.6 מיליון שקל בטענה ללשון הרע לאחר שהיזם, רעייתו וילדיהם פתחו נגדו בהליכי הוצאה לפועל בלתי מוצדקים
עידן יוסף
לראשונה בישראל: אוניברסיטת בר-אילן תפעיל שירות הסעיות אוטונומי בחינם לבאי הקמפוס    בכפר סבא החלו השבוע הסעות בתשלום לעובדים באזור התעשיה במזרח העיר
עידן יוסף
החייל מחטיבת כפיר הגיע למטבח לסייע לחברו בתורנות מטבח, והנגד דרש ממנו לצאת תוך שהוא מתבטא בגזענות    קיבל 1,500 שקל קנס ומכתב התראה    אלוף פד"ם לקציניו: דברו עם החיילים יוצאי אתיופיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il