X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוטשניק לא הגישה במועד כתב הגנה, לא שילמה את הפיקדון לצורך ביטול פסק דין שניתן בהעדר הגנה והגישה ערעור לא נכון תפצה את הלקוחה לשעבר ב-300,000 שקל
▪  ▪  ▪
שבח. קיבלה את הערעור [צילום: בוצ'צ'ו]

"רשלנות מובהקת וחד-משמעית שאינה מותירה מקום לתהיות" - מגדירה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח, את התנהלותה של עו"ד שלווה פוטשניק בייצוגה של ניקולה ג'קס. המחוזי קיבל את ערעורה של ג'קס וקבע, כי פוטשניק תפצה אותה ב-300,000 שקל.
פוטשניק ייצגה את ג'קס בתביעה שהגיש נגדה בא-כוחה הקודם, עו"ד חנן כהן, במחלוקת על שכרו בייצוגה ברכישת דירה בפרויקט צמרות רעננה. כהן תבע 400,000 שקל, פוטשניק לא הגישה כתב הגנה למרות שלוש ארכות שניתנו לה, ג'קס חויבה בתשלום מלוא הסכום ולא הצליחה לבטל את פסק הדין. בית משפט השלום חייב את פוטשניק לשלם לג'קס רק 25,000 שקל, שכן לדעתו גם ניהול ההגנה כראוי לא היה מונע את קבלת תביעתו של כהן.
שבח סבורה אחרת (11.6.19), תוך שהיא מותחת ביקורת גם על התנהלותו של כהן. היא אומרת, שכהן ניסח בצורה בעייתית את הסכם שכר הטרחה עם ג'קס והותיר פתוח את שיעור השכר שיקבל מהסכום שייפסק לטובתה; בדיעבד הוא טען שסוכם על 20%. במצב זה, היה על כהן להוכיח בעזרת מומחה מהו השכר הראוי תמורת עבודתו - אך הוא לא עשה זאת; ייתכן שבשל כך הייתה תביעתו נדחית. שבח גם דוחה את מסקנת השלום, לפיה כהן אמור היה לקבל 20% משוויה המקורי של הדירה (1.25 מיליון שקל).
מן הצד השני, ממשיכה שבח, סביר להניח שגם אם היה מוגש כתב הגנה - תביעתו של כהן לא הייתה נדחית במלואה. ייתכן שבשלב ההוכחות היה מציג חוות דעת מומחה בנוגע לשכר הראוי; הוא השיג לג'קס הנחה במחיר הדירה; ג'קס נהגה כלפיו בכפיות טובה ולא שילמה לו אפילו את הוצאותיו. שבח מעריכה, כי בית המשפט היה פוסק לכהן 100,000 שקל.
פוטשניק מצידה לא רק שלא הגישה כתב הגנה, אלא שגם לא הפקידה את מלוא הערבון בו חויבה ג'קס כתנאי לביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה - ובכך גרמה לכך שהוא לא יבוטל. היא גם הגישה ערעור לא נכון מבחינה פרוצדורלית ובכך גרמה למחיקתו על הסף. על כך אומרת שבח, כי זוהי "רשלנות מובהקת וחד-משמעית שאינה מותירה מקום לתהיות". לאור ההערכה שתביעתו של כהן הייתה מתקבלת חלקית, חייבה כאמור שבח את פוטשניק לפצות את ג'קס ב-300,000 שקל.
פוטשניק גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. סגן הנשיא שאול שוחט והשופט יונה אטדגי הסכימו עם שבח. את ג'קס ייצג עו"ד אורי שורר.

תאריך:  09/07/2019   |   עודכן:  09/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אירונאוטיקס הודיעה על חתימת הסכם לאספקת כלי טיס לא מאוישים לתאגיד זר עבור חברה ממשלתית מאמריקה הדרומית    ההסכם כולל שירותי תחזוקה ותמיכה למשך שנתיים
מירב ארד
לדבריו הצפי לרמות נמוכות מאוד של ריביות ותשואות בשוק ההון הינו לדעת רבים "המצב הנורמלי החדש" בשווקים    מזהיר: חריגה מהיעד במשק בתעסוקה מלאה מרמז לבעיה מבנית במצב הפיסקלי
מירב ארד
הבהיר: "חזרתי כי לא קורה הדבר האמיתי"    על נתניהו אמר כי "יש לו גם מעלות, ויאיר גולן כנראה הבחין בכמה מהן"
יצחק דנון
י.נ כהן ייבוא ושיווק תובעת 8.8 מיליון שקל מחברת לוגיסטיקר, בטענה שאיבדה סחורה, הפיצה מוצרים בצורה שגויה וגבתה ממנה תשלומי יתר
יצחק דנון
פארק סולארי מצפה רמון תובעת 25.2 מיליון שקל, לאחר שהשטח להקמת המתקן הסולארי - אותו חכרה מהרשות - הוקטן ב-30%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il