X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי החוקרים, ישנה חשיבות רבה לתת לממתינים בתור בחדרי המיון את התחושה כי אנשי הצוות הרפואי דרוכים, מעט לחוצים, עובדים מהר וזאת בכדי לשנות את התפיסה של הממתינים בתור כלפי הצוותים הרפואיים ובכך להקטין את רמת האלימות כלפיהם
▪  ▪  ▪
הצוות עמוס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ]

מחקר חדש בשיתוף אוניברסיטת חיפה מצא כי שינוי התפיסות של הממתינים בתור בחדרי מיון יכול להוריד אלימות פיזית, כזו שמצריכה התערבות של אנשי ביטחון. "אם נצליח לגרום לאנשים לתפוס את התור כזורם ואת הצוות כעמוס, התסכול ירד כי תהיה סיבה מוצדקת להמתנה וגם יראה שהעובדים עושים מאמץ בכדי שההמתנה תהיה קצרה יותר. בעזרת עבודה נכונה של הצוות וההנהלה אפשר לשנות את התפיסות של הממתינים ובכך למנוע אלימות", אמר ד"ר אריק חשין מהחוג לשירותי אנוש באוניברסיטת חיפה, מעורכי המחקר.
תור הוא חלק מובנה ממתן שירות. לא תמיד ניתן לתת שירות לכל הלקוחות ברגע שהם זקוקים לו, ולא תמיד ברור לממתינים איך מתנהל התור. הדבר מעלה לעיתים תסכול שעשוי להסלים לאלימות. הדבר בעיקר בולט כשמדובר בתורים לשירות רפואי, שבהם התור מתנהל לפי חומרת המצב הרפואי ולא לפי מי שהגיע ראשון. אי-הבנת ההיגיון שמאחורי התור עשוי לגרום לתסכול ואלימות כלפי הצוות הרפואי. על-מנת לקצר תורים ולתת שירות מהיר ללקוחות יש צורך במשאבים רבים וכסף רב שבדרך כלל לא זמינים.
במחקר הנוכחי, שפורסם בכתב העת plos one, ביקשו ד"ר דורית אפרת-טרייסטר מאוניברסיטת בן-גוריון, ד"ר אריק חשין מאוניברסיטת חיפה, ד"ר דנה הררי מאוניברסיטת ג'ורג'יה טאק, פרופ' ענת רפאלי, ד"ר שירה אגסי, והדר מוריה מהטכניון וד"ר חנה אדמי מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל לבדוק האם יש גורמים פסיכולוגים שיכולים למתן את הקשר בין המתנה בתור לבין אלימות כלפי צוותים רפואיים. המחקר נערך בקרב 226 אנשים שהמתינו בתור בחדר מיון של בית חולים גדול. הנתונים לגבי צפיפות, הזעקת הביטחון, זמן ההמתנה נאספו בעזרת נותנים רשמיים אוביקטיבים ומוזגו עם נתונים סובייקטיביים של הנבדקים לגבי הערכת העומס במיון וזמן ההמתנה המשוער שנותר להם להמתין.
מתוצאות המחקר נמצאו שני מצבים שהורידו את הקשר אלימות וצפיפות בחדרי המיון: כאשר הממתינים תפסו את חדר המיון והמערכת כעמוסים ולכן את הצוות כעובד קשה וכאשר הממתינים חשו שהתור מתקדם. שני מצבים אלה הורידו כל אחד בנפרד את רמת האלימות וכששניהם הופיעו יחדיו הירידה באלימות הייתה משמעותית עוד יותר.
לדברי החוקרים, ישנה חשיבות רבה לתת לממתינים בתור בחדרי המיון את התחושה כי אנשי הצוות הרפואי דרוכים, מעט לחוצים, עובדים מהר וזאת בכדי לשנות את התפיסה של הממתינים בתור כלפי הצוותים הרפואיים ובכך להקטין את רמת האלימות כלפיהם. "חשוב שהלקוחות יראו את נותני השירות, במקרה שלנו הצוותים הרפואיים, כמשקיעים מאמצים בעבודה, כעסוקים. להמתין ולראות עובד שלוקח את הזמן, עובד לאט, זה מתסכל", אמרה ד"ר טרייסטר.
לגבי התפיסה של תור זורם וזז אמרו החוקרים כי ככל הנראה, התחושה הזו גורמת לאנשים לחשוב שהתור שלהם קרב. "אנו חושבים כי כאשר אנשים מסתכלים מסביב ורואים מי היה קודם ומי נכנס עכשיו, הם יודעים להניח מתי יגיע תורם והתקווה הזאת גורמת להם להיות פחות אלימים. לוח שמראה התקדמות - גם אם הוא לא הכי ברור ואנשים הולכים לתורים שונים - עוזר בתחושה הזאת שעוד מעט יקראו גם לי", אמרו החוקרים.

תאריך:  09/07/2019   |   עודכן:  09/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהתור זורם: הדרך להוריד את האלימות במיון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בשביל זה צריך מחקר?
עמוס שנער  |  10/07/19 02:34
2
הפתרון לעומסים בבתי החולים
עמוס שנער  |  10/07/19 02:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פוטשניק לא הגישה במועד כתב הגנה, לא שילמה את הפיקדון לצורך ביטול פסק דין שניתן בהעדר הגנה והגישה ערעור לא נכון    תפצה את הלקוחה לשעבר ב-300,000 שקל
איציק וולף
אירונאוטיקס הודיעה על חתימת הסכם לאספקת כלי טיס לא מאוישים לתאגיד זר עבור חברה ממשלתית מאמריקה הדרומית    ההסכם כולל שירותי תחזוקה ותמיכה למשך שנתיים
מירב ארד
לדבריו הצפי לרמות נמוכות מאוד של ריביות ותשואות בשוק ההון הינו לדעת רבים "המצב הנורמלי החדש" בשווקים    מזהיר: חריגה מהיעד במשק בתעסוקה מלאה מרמז לבעיה מבנית במצב הפיסקלי
מירב ארד
הבהיר: "חזרתי כי לא קורה הדבר האמיתי"    על נתניהו אמר כי "יש לו גם מעלות, ויאיר גולן כנראה הבחין בכמה מהן"
יצחק דנון
י.נ כהן ייבוא ושיווק תובעת 8.8 מיליון שקל מחברת לוגיסטיקר, בטענה שאיבדה סחורה, הפיצה מוצרים בצורה שגויה וגבתה ממנה תשלומי יתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il