X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נמשכים הענישה הקלה והסתרת השמות בבתי הדין המשמעתיים של המשטרה קצין שיצא לסידורים אישיים נקנס כפליים משוטר אלים קנסות בלבד לשוטרים שעשו שימוש פרטי במאגרי המידע
▪  ▪  ▪
קנסות בלבד [צילום אילוסטרציה: רועי עלימה, פלאש 90]
"שוטר אלים לא יכול להישאר במשטרה"
מירב ארד
הודיע כי תוקם יחידה מיוחדת שמשימתה להיאבק בגילויי אלימות * מ"מ המפכ"ל: "לכל אזרח ולכל שוטר עומדת חזקת החפות" * ציין: "עשרות נעצרו עד כה ואנו נמצה עמם את הדין"
לרשימה המלאה

שוטרים אלימים נדונו בבית הדין המשמעתי של המשטרה לקנסות של 750 שקל ו-1,000 שקל. המקרים נכללים בקובץ פסקי הדין המשמעתיים לרבעון השני של 2019, והם מתפרסמים (יום ג', 9.7.19) שעות אחדות לאחר שהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר, כי "שוטר אלים לא יישאר במשטרה".
כמו בקבצים הקודמים, גם הפעם ניכרת ענישה קלה ואף קלה מאוד, כולל במקרים שבהם העובדות מלמדות על עבירות פליליות. המשטרה אף ממשיכה למחוק את שמותיהם של כמה מן השוטרים, למרות שאין לכך כל הצדקה, ואף ללא הסבר כלשהו. בכל המקרים מדובר על הסדרי טיעון, כך שהענישה הקלה נעשית בהסכמה מלאה של המשטרה עצמה.
רס"ר בן מלצר הטיח פעמיים את ראשו של עצור בארונית והיכה אותו בוו המנעול. העצור צעק וגידף בתא המעצר בתל אביב, זמן קצר לאחר שעצור אחר התאבד. העונש הקל הוסבר בעברו הנקי של מלצר ובהערכות התקופתיות הטובות אותן קיבל. ואילו רס"ם וסים חסון היכה מספר פעמים נהג, אשר גידף אותו בעת פעילות במחסום משטרתי בזמן מרוץ ג'ירו איטליה בשנה שעברה. הוא נקנס ב-1,000 שקל, תוך שבית הדין מציין לקולא את נסיבותיו האישיות. יצוין, כי בשני המקרים מדובר בעבירה פלילית של תקיפה.
רס"ם איתן רוט מסר במח"ש עדות שקרית בעת חקירה נגד שוטר אחר, שתקף עצור (והועמד לדין פלילי). רוט הכחיש את המעשה שיוחס לאותו שוטר, ורק בסיום עדותו אמר את האמת. הוא נדון להורדה בדרגה אחת למשך חודשיים. יצוין, כי מדובר בעבירה פלילית של שיבוש מהלכי חקירה.
רס"ב סלמאן עבדאללה הוציא ממאגרי המשטרה את פרטיה של חשודה וניסה לחזר אחריה, למרות היותה נשואה ואם, ואף ציין באוזני בעלה שהוא שוטר כאשר הלה גילה את מעשיו. עונשו: הורדה בדרגה אחת למשך חודש. רס"ר גד דעבול, ששלח מסרונים מיניים למתנדבת בתחנת קריית גת, והגיע לביתה בשעה 4 בבוקר למרות התנגדותה, ספג הורדה בדרגה אחת למשך חודש. הוא פיצה את המתלוננת ב-10,000 שקל. בשני המקרים מדובר בעבירה פלילית של הטרדה מינית.
שוטר בדרגת רב-סמל מסר דיווח כוזב על איומים כלפיו, במטרה שיועבר לשרת קרוב יותר למקום מגוריו. הוא נדון להורדה בדרגה אחת למשך שלושה חודשים. יצוין, כי המעשה הוא גם עבירה פלילית של ניסיון לקבל דבר במרמה.
שוטרת בדרגת רס"ם הוציאה ממאגרי המשטרה מידע על בעלה דאז, עימו הייתה בסכסוך גירושין. היא נקנסה ב-1,000 שקל. רס"ר עינב כהן הוציאה ממאגרי המשטרה מידע על בני משפחתה ועל המאהבת של בעלה. היא נדונה להורדה בדרגה אחת למשך חודשיים. יצוין, כי מדובר בעבירות פליליות על חוק מאגרי מידע ועל חוק הגנת הפרטיות.
קצין בדרגת פקד יצא שלוש פעמים לסידורים אישיים במהלך המשמרות, בלא לדווח על כך למפקדיו ובלא להעביר את כרטיסו בשעון הנוכחות. הוא נדון לקנס של 1,500 שקל - הסכום הגבוה ביותר שנגזר בקובץ המתפרסם היום, וכפליים מזה שהוטל על השוטר האלים מלצר.
פסקי דין נוספים: שוטר שפלט כדור ברשלנות נקנס ב-500 שקל; שוטר שירה ברשלנות ופצע שוטרת נדון לקנס על תנאי בסך 500 שקל; שוטר שירה ברשלנות ספג נזיפה חמורה. רס"ם ציונה צרפתי נכנסה לחילופי דברים עם נהג לו רשמה דוח והתבטאה כלפיו בגסות; היא נדונה לנזיפה חמורה.

תאריך:  09/07/2019   |   עודכן:  09/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנסות עד 1,000 ש' לשני שוטרים אלימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקבל רשיון לעבור על החוק ל"ת
להצטרף למשטרה זה  |  9/07/19 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
פעילים במחאת האתיופים מאיימים להבעיר את המדינה אם השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם ברצח. ומה עושה המשטרה בתגובה לסחטנות הזאת ולהסתה לאלימות? כלום, משום שהיא מפחדת מהצל של עצמה ומהתקשורת
איתמר לוין
הצתת ביתה של הגננת החשודה כרמל מעודה רשומה כולה על שמה של המשטרה, אשר פרסמה חומרי חקירה נגדה - תוך אדישות פושעת לחיי אדם והסתה לאלימות. אם חלילה יישפך דם, גם הוא יהיה על ידיה של המשטרה
איתמר לוין
המשטרה פרסמה חומרי חקירה בפרשת החשד להתעללות בילדי מעון בראש העין - תוך הפרה בוטה של האיסור על כך. הסיבה ברורה: להסיט את הדיון ממחדליה הקשים במחאת האתיופים
איתמר לוין
הרישום הפלילי של מורשע בדקירות כלל מאסר עולם על רצח - שלא הוטל עליו    העליון הורה לדווח לו בתוך 45 יום על קיום בדיקה ותיקון התקלה
איתמר לוין
שני שוטרים ביצעו חיפוש ללא צו, ואז טענו שמדובר היה ב"בדיקה" - מונח שאינו קיים בחוק    התובעת המשטרתית אימצה את הטענה חסרת היסוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il