X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציבי הביקורת והתלונות קבעו:

סחבת פסולה בביהמ"ש בכפ"ס

התביעה הסכימה לבקשות דחייה חוזרות ונשנות של ההגנה, השופט אביב שרון לא התערב - וכתב אישום על עבירות בנייה לא הוקרא שלוש שנים לאחר הגשתו
▪  ▪  ▪
שרון. תלונה מוצדקת

תיק עבירות בנייה מתנהל מזה שלוש שנים בפני שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אביב שרון, כאשר אין הצדקה לדחיות החוזרות ונשנות בשמיעתו. כך קבעו בנפרד נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, והשופט בדימוס שמואל חמדני מנציבות תלונות הציבור על שופטים.
כתב האישום הוגש ביוני 2016 ועד היום טרם בוצעה בו הקראה. המתלונן שלום מלמד טען, באמצעות עו"ד פיני פישלר, כי עד כה היו בתיק 14 דחיות. מלמד הוא שכנם של הנאשמים ואחד העדים בתיק. בכתב האישום נטען, כי הנאשמים משתמשים בקרקע ללא היתר, לא מילאו אחרי הוראותיו של פסק דין שניתן עוד בנובמבר 2011 וביצעו חריגות בנייה בביתם. התובע בתיק הוא עו"ד ישראל בר-סלע והסניגור הוא עו"ד משה קרייצברג.
הנציב אורי שהם פסל את עצמו מטיפול בתלונה וחמדני מונה במקומו. שרון השיב באומרו, כי הדחיות נבעו בעיקר מבקשותיהם של הנאשמים להסדיר את החריגות ומטענותיהם לפיהן לא קיבלו את מלוא חומרי החקירה. שרון אמר, כי הוא מאזן כמיטב יכולתו בין האינטרס הציבורי של יעילות הדיון לבין זכותם של הנאשמים להתגונן.
חמדני קבע (24.6.19), כי אכן יש לאזן בין אינטרסים אלו, אך בתיק זה "כפות המאזניים נטו זה כבר לצד סחבת ממושכת". שרון התחשב יתר על המידה בבקשות הדחייה של הצדדים, "שפירשו התחשבות זו כ'יד חופשית' לשקוט על השמרים, בלי לעשות כל מאמץ לקדם את העניינים לקידום ההליכים בתיק". שרון לא העיר להם גם כאשר לא התייצבו בלא רשות, הוא לא העיר להם על מחדליהם ולא קבע סד זמנים להעברת חומרי החקירה.
רוזן קובע, כי התלונה על קידר ובר-סלע היא מוצדקת. גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בתגובתו לפנייתו של רוזן אמר שמדובר בהתנהלות פסולה. הוא ציין, כי הסכמתו של בר-סלע לבקשות הדחייה שהגיש קרייצברג עמדה בניגוד חזיתי להנחיות היועץ המשפטי, ומסר שהורה לו שלא להסכים לבקשות נוספות בלא אישור של המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי.
רוזן אומר: "הדחיות הרבות בתיק, במשך למעלה משנתיים, אינן ראויות ומנוגדות להליכים מתוקנים במדינת חוק, כמו גם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה", ולכן התלונה מוצדקת. בעקבותיה רעננה מנהלת המחלקה להנחיית תובעים, בת-שבע כהנוביץ, לכל התובעים בנושאי תכנון ובנייה את הנחיות היועץ המשפטי בנוגע לבקשות דחייה.

תאריך:  10/07/2019   |   עודכן:  10/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מיום חמישי יחלו הכבאים לעבוד במתכונת שבת ללא הגבלת זמן    הרקע: רצונם לראות את הנציב דדי שמחי נפלט מהמערכת    מבהירים: לא נפגע בפעילות מבצעית
עידן יוסף
12 מהפיגועים שסוכלו בשנים האחרונות על-ידי המוסד ואמ"ן תוכננו להתבצע על אדמת טורקיה
עידן יוסף
התומכים בשירות טענו: אין היכן לבלות בעיר, כי בתי קפה שהיו פתוחים בעבר נסגרו; הנסיעה במוניות יקרה וחלק אף גילו הסכמה להמרת האישור במוניות שירות    המתנגדים טענו: פגיעה בשבת, שירות רווחה חינמי מיותר ויקר וקווי שבת שפועלים היום נוסעים ריקים
איתמר לוין
קובע: טראמפ משתמש בטוויטר לצרכים ציבוריים ואין זה כלי פרטי שלו; לכן חסימת משתמשים שמתחו עליו ביקורת או לעגו לו מהווה הפרה של החוקה
איציק וולף
רשת טוויטר הודיעה כי החל מהיום תחסום משתמשים שיכתבו ציוצים בשפה השוללת אנושיות כלפי קבוצות על בסיס דתם    "הערות אלו עלולות להוביל לנזק בחיים מחוץ לאינטרנט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il