X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משקיעים טוענים בתביעה ב-6 מיליון שקל:

"תרמית של חוגג בחברת מובלי"

טוענים שחוגג הציג מצגים כוזבים בנוגע למשקיעים בחברה, שפיתחה אפליקציה לשיתוף תמונות וסרטונים, ובנוגע למספר המשתמשים בה ולסיכויי ההנפקה בנאסד"ק
▪  ▪  ▪
חוגג. סלים, דיקפריו, ויליאמס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חוגג שוקל עזיבה
דרמה בבית״ר ירושלים: הבעלים משה חוגג שוקל לעזוב את הקבוצה בעקבות הקריאות הגזעניות של האוהדים באימון הפתיחה לעבר שחקן הרכש עלי מוחמד. אוהדי הקבוצה הוציאו הודעה במעמד החתימה כי ״השם מוחמד לא ייקרא בטדי״.

משה חוגג, איש היי-טק ובעליה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, הציג מצגי שווא והוליך שולל את מי שהשקיעו בחברת מובלי שהקים. כך טוענים שניים מן המשקיעים, בארי פרידמן ומרווין מרלמשטיין, בתביעה בסך 6 מיליון שקל שהגישו (יום ד', 10.7.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לצידו של חוגג נתבעים ירון שלו, סמנכ"ל הכספים של מובלי, וקנגס רקישב - אוליגרך מקזחסטן שהיה יו"ר החברה והוצג כמי שהשקיע בה 22 מיליון דולר. מובלי הוקמה בשנת 2010 וחוגג היה המנכ"ל שלה מיום הקמתה. החברה פיתחה אפליקציה לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו בצורה ישירה או באמצעות אינסטגרם ופייסבוק. היא הקימה מספר מרכזי פיתוח בעולם; עיקר פעילותה הייתה בישראל.
פרידמן ומרמלשטיין אומרים כי הם השקיעו ב-מובלי מיליון דולר ברכישת 500,000 מניות, כאשר חוגג הציג בפניהם כאילו מחיר של שני דולרים למניה הוא בשליש מתחת לשווי האמיתי של החברה. מאוחר יותר הם השקיעו 550,000 דולר נוספים. ההשקעות בוצעו בשנת 2014, והתובעים טוענים שהן נעשו על בסיס מצגי השווא הכוזבים של חוגג.
בתביעה מציינים פרידמן ומרמלשטיין שורה של מצגים שלטענתם התבררו בדיעבד כתובעים. חוגג טען, כי בין המשקיעים בחברה נמצאים קרלוס סלים - איל התקשורת הברזילאי ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם; השחקן ליאונרדו דיקפריו, שגם הוצג כיועץ לחברה; הטניסאית סרינה ויליאמס; ושחקן הקולנוע טובי מגווייר. לדברי התובעים, כל ההודעות הללו היו כוזבות לחלוטין או חלקית ונועדו לפתות אותם ומשקיעים אחרים להזרים לחברה מיליוני דולרים. כך למשל, סלים לא השקיע 60 מיליון דולר כפי שפורסם אלא 10 מיליון דולר לכל היותר, ובתנאים מועדפים במיוחד. ואילו לדיקפריו לא היה כל קשר עם מובלי.
עוד נטען בתביעה, כי חוגג גם ניפח את מספר המשתמשים באפליקציה הרבה מעבר למספר האמיתי שהיה נמוך בהרבה. חלק גדול מאותם "משתמשים" היו מבקרים באתרים אחרים, שרק הזינו את פרטיהם כתוצאה מבאנרים פרסומיים וקישורים תמורתם שילמה מובלי, אך מעולם לא עשו שימוש באפליקציה. חוגג גם אמר למשקיעים, כי מובלי עתידה להיות מונפקת בנאסד"ק - למרות שמעולם לא התקרבה לתנאי המינימום להנפקה שכזאת.
בשנת 2016 נקלעה מובלי לקשיים חמורים, פיטרה את רוב עובדיה והפסיקה את רוב פעילותה. באפריל 2017 רכשה סנפצ'ט את הפטנט של מובלי תמורת 7 מיליון דולר בלבד, חוגג הבטיח להשקיע את התמורה במטבעות קריפטוגרפיים ובכך להחזיר את כספם של המשקיעים - אך הדבר לא נעשה. בסוף ימיה של מובלי אף החל האתר שלה להציג תכנים מיניים ואף פדופיליים, נטען. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד דוד פורר, אמיר אבני ושלומית הראל, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  10/07/2019   |   עודכן:  10/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על שני מחבלים נגזרו 35 שנות מאסר ו-32 שנות מאסר וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון ש"ח שהורשעו בגרימת מותו בכוונה של סמ"ר טוביה ינאי ויסמן
איציק וולף
קרן ההשקעות JC Flowers תשלוט החל מהיום בבנק לאומי רומניה באמצעות הבנק הרומני 'פירסט בנק' שבשליטתה
איתמר לוין
העליון דחה את בקשתו של כהן לערער על הרשעתו בשל פוסטים בוטים שהעלה נגד רכז מודיעין במשטרה    אלרון: כהן פעל בצורה כמעט חסרת תקדים ולא היה זה "ביטוי פוליטי"
מירב ארד
ההתפטרות מגיעה מספר ימים לאחר חשיפת המבקרים הוסדיים שבהם התבטא השגריר הבריטי נגד ממשל טרמם וכינה אותו "כושל"    טראמפ הודיע כי ארצו תפסיק לשתף פעולה עם השגריר
איציק וולף
קבוצת דלק מנהלת משא-ומתן עם קרנות ההשתלמות של המורים והגננות לקראת הסכם שבמסגרתו תעביר לקרנות ההשתלמות את כל הזכויות לתמלוגי העל בקידוחי תמר ודלית    ב-2023 תתבצע בדיקה שתביא להתייקרות או להוזלה של כ-2 מיליון דולר בתמורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il