X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר העבודה האמריקני, שהיה התובע בתיק המקורי:

"ההסדר הבטיח שאפשטיין ייכלא"

אלכס אקוסטה חתם ב-2008 על ההסדר המקל עם המיליארדר הפדופיל, ואומר שהאווירה אז הייתה שונה לחלוטין מאשר כיום תובעים לשעבר מכחישים את גרסתו והדמוקרטים דורשים שיתפטר
▪  ▪  ▪
אקוסטה. גיבוי של טראמפ [צילום: אלכס ברנדון, AP]
"ילדות נשלחו להמתין לאפשטיין בפלורידה"
איתמר לוין
מואשם בסחר בילדות למטרות זנות ובקשירת קשר לביצוע פשע * העונש המירבי: 45 שנות מאסר * התביעה: אפשטיין גם שילם לנערות תמורת "גיוס" נערות נוספות לשירותי מין
לרשימה המלאה

הסדר הטיעון שנחתם בשנת 2008 עם המיליארדר ג'פרי אפשטיין הבטיח שהוא ירצה תקופת מאסר, והיה חמור מזה שעליו היה מוכן לחתום התובע במדינת פלורידה. כך אומר (יום ד', 10.7.19) שר העבודה האמריקני, אלכס אקוסטה, שהיה התובע הפדרלי שחתם על ההסדר.
אפשטיין הודה והורשע בניצול מיני של נשים ובהן קטינות ונדון ל-13 חודשי מאסר, נרשם כעבריין מין ופיצה את קורבנותיו. בזמן המאסר הורשה אפשטיין לצאת מדי יום למשרדו, והוא שהה בכלא רק בלילות ובסופי שבוע. תחקיר העיתון מיאמי הרלד גילה, כי הקורבנות לא קיבלו הודעה כחוק על ההסדר - וכך פסק השנה בית המשפט. לאחר שהשבוע הוגש כתב אישום נוסף נגד אפשטיין, המייחס לו סחר בילדות לצורכי מין, הותקף אקוסטה על ההסדר המקורי ונשמעו דרישות שיתפטר.
במסיבת עיתונאים אמש אמר אקוסטה, כי התובע המדינתי היה מוכן להסתפק בהודאה של אפשטיין בסעיף אחד של שידול לזנות שלא התייחס לגילאיהן של הקורבנות ולהימנע ממאסר בפועל. לדבריו, הוא עצמו הביא לכך שאפשטיין יישלח לכלא ושהודאתו תהיה בכך שקיים יחסי מין עם נערות וילדות. אקוסטה הסביר, כי כעת יש ראיות חדשות נגד אפשטיין וכי האווירה הציבורית המשתנה הביאה לכך שקורבנותיו מוכנות להעיד. על כתב האישום החדש אמר: "זה מצוין. מעשיו היו איומים".
אקוסטה הסביר, כי בשנת 2008 סירבו הקורבנות הקטינות להעיד - אם משום שהיו מפוחדות מדי ואם משום שרצו לשים מאחוריהן את המקרים הקשים שחוו. מארי וילאפאנה, שהייתה עוזרת לתובע הפדרלי באותה עת, אישרה את דבריו של אקוסטה ואמרה שאחת הקורבנות אף שינתה את עדותה.
כאשר נשאל האם היה מקבל היום את אותה החלטה, נמנע אקוסטה מלהשיב. "העולם מתייחס כיום לקורבנות בצורה שונה לחלוטין", אמר והוסיף, כי במשפטי עבירות מין המתנהלים כיום, לא קיימת התופעה של ביוש הקורבנות שהייתה נפוצה לפני עשור. "עשינו מה שעשינו משום שרצינו לראות את אפשטיין בכלא. הוא היה חייב ללכת לכלא; זה היה המוקד".
בשנת 2011 אמר אקוסטה, כי הוא ומשרדו היו נתונים תחת לחץ כבד מצד הסניגורים הבכירים שהגנו על אפשטיין ואשר פעלו בצורה תוקפנית במיוחד, כולל ניסיון למצוא מידע מכפיש על התובעים ובני משפחותיהם. הוא אמר אז, כי המו"מ עם אפשטיין היה "שנה של התקפות על התביעה והתובעים". אקוסטה לא העלה טענות אלו אמש.
מי שהיה התובע המחוזי של פאלם ביץ' באותה עת בארי קרישנר, הכחיש לחלוטין את גרסתו של אקוסטה. "התובע הפדרלי אינו ממלא תפקיד משני בתביעות מדינתיות", טען. לדבריו, משרדו של אקוסטה עצמו הכין כתב אישום בן 53 עמודים, אך אקוסטה הוא שהעדיף להגיע להסדר עם אפשטיין. ספנסר קווין, עורך דינה של הילדה בת ה-14 שהגישה את התלונה הראשונה נגד אפשטיין, אמר גם הוא, כי אקוסטה לא התייחס ברצינות לפרשה ב-2008 ומסרב גם היום להכיר בטעויותיו.
נימה רחמני, שהיה עוזר לתובע פדרלי, טוען, כי אין כל אמת בדבריו של אקוסטה ולפיהם האווירה כיום כלפי מין שונה מזו שהייתה בשנת 2008. "אין כל הבדל בין הדרך בה התיקים הללו מטופלים כיום לבין הדרך בה טופלו לפני 11-10 שנים. הוא נתן לאפשטיין עסקה מעולה. התביעה הפדרלית מתייחסת מזה שנים רבות בחומרה רבה מאוד לעבירות מין בקטינים".
הסערה הפוליטית סביב חלקו של אקוסטה בפרשה נמשכת. יו"ר ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, אלייז'ה קאמינגז, דורש מאקוסטה להופיע בפני הוועדה ב-23.7.19 כדי להסביר את מעשיו, וביקש ממשרד המשפטים לקבל את התייחסותו לפרשה. בכירי הדמוקרטים בקונגרס - יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג המיעוט בסנאט, צ'אק שומר, דורשים מאקוסטה להתפטר. לעומת זאת, הנשיא דונלד טראמפ מעניק לו גיבוי מלא ואקוסטה אמר אמש שיחסיו עם הנשיא מצוינים. שמו של טראמפ הופיע בפנקס הכתובות של אפשטיין; הנשיא אומר, שהקשר היחיד שלו עם אפשטיין היה חברותו של האחרון במועדון גולף שבבעלותו - אם כי בעבר כינה אותו טראמפ "בחור נהדר".

תאריך:  11/07/2019   |   עודכן:  11/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אפשטיין
איתמר לוין
ההסדר משנת 2008 עם ג'פרי אפשטיין הקל על העמדתו לדין שוב ויוכל להיות ראיה מרכזית נגדו, אבל לתביעה עדיין יש הרבה עבודה - כותב רנאטו מריוטי
מירב ארד
בתלונה שהגיש עו"ד מיכאל דבורין: דרישה לחשוף את מסכת קשריו העסקיים והאישיים עם הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין; וכספים שקיבל ברק בסכום 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר שנוהלה על-ידי אפשטיין כנאמן
איתמר לוין
איחל לנתניהו ולג'פרי אפשטיין "שהאמת תתברר עד תומה"    משרד המשפטים: הפנייה מחודש דצמבר שעבר בנוגע לכספים שקיבל ברק מקרן וקסנר - עדיין בטיפול ולא התקבלה החלטה
איתמר לוין
אפשטיין, מנהל קרנות גידור שהפך למיליארדר, הואשם בפדופיליה בעשור הקודם אך הגיע להסדר טיעון מקל במיוחד    נעצר אתמול לאחר שהוגש נגד כתב אישום מחודש בניו-יורק    שמו של ברק הופיע בפנקס הכתובות שלו; אחד מלקוחותיו הבולטים הוא מייסד הקרן שהעניקה לברק 2.3 מיליון דולר    אפשטיין היה נאמן הקרן כאשר העניקה לברק מיליון דולר ב-2004    ברק אישר בשעתו את ההיכרות ביניהן אך טען שמעולם לא השתתף במסיבה כלשהי שערך אפשטיין
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il