X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הסחר הפדרלי אישרה את ההסדר עם החברה, בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה והפגיעה בפרטיותם של המשתמשים הקנס - פחות מרבע מרווחי החברה בשנה שעברה
▪  ▪  ▪
הפרה את ההסכם הקודם [צילום: פול סקומה, AP]

ועדת הסחר הפדרלי אישרה הסדר ולפיו תשלם פייסבוק 5 מיליארד דולר בשל פגיעות בפרטיות משתמשיה - מדווח (שבת, 13.7.19) ניו-יורק טיימס. טרם פורסמה הודעה רשמית על ההסדר, הכולל את הקנס הגדול ביותר שהוטל אי-פעם בארה"ב על חברת טכנולוגיה.
ההסדר מצריך אישור רשמי של משרד המשפטים, שלרוב אינו מתערב בהחלטות של ועדת הסחר. גודלו של הקנס משקף את התסכול הגובר מוושינגטון מהתנהלותן של חברות הטכנולוגיה הגדולות, ומציב רף חדש - וכאמור חסר תקדים - לאכיפה בתחום הגנת הפרטיות. הקנס הגבוה ביותר עד כה על חברת טכנולוגיה היה 22 מיליון דולר ששילמה גוגל ב-2012. באיחוד האירופי ספגו אפל וגוגל קנסות של מיליארדי דולרים.
למרות גובהו של הקנס, הוא אינו צפוי לטלטל בצורה משמעותית את פייסבוק. הכנסותיה הסתכמו אשתקד ב-55 מיליארד דולר והרווח הנקי היה 22 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של 2019 רשמה החברה הכנסות שיא של 15 מיליארד דולר ובקופתה יש 40 מיליארד דולר. פייסבוק כבר הודיעה על הפרשה של 3 מיליארד דולר לקראת הקנס הצפוי.
הנשיא דונלד טראמפ נחשב לאוהד של החברות הגדולות, אך במקביל הוא גם מתלונן שוב ושוב על כך שחברות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות מפלות לרעה אותו ואת תומכיו. אין אינדיקציה לכך שטראמפ עצמו או הבית הלבן היו מעורבים במו"מ עם פייסבוק, אם כי ייתכן ש"רוח המפקד" השפיעה על ועדת הסחר ונתנה לה עידוד בהטלת הקנס הענק. גורם מרכזי נוסף היה העובדה, שפייסבוק הפרה את התחייבויותיה במסגרת הסדר עם ועדת הסחר משנת 2011.
בנוסף לקנס, פייסבוק תסכים לפיקוח מקיף של ועדת הסחר על האופן בו היא מנהלת את המידע על משתמשיה. עם זאת, לא יוטלו מגבלות ישירות על יכולתה לאסוף מידע ולחלוק אותו עם גורמים אחרים - בעיקר לצורכי פרסום ושיווק. ההסדר אושר בהצבעה חשאית שהתקיימה בשבוע שעבר, כאשר שלושת הנציגים הרפובליקנים בהנהלת ועדת הסחר תמכו בו ושני הדמוקרטים התנגדו, משום שדרשו להטיל על פייסבוק מגבלות חמורות יותר. לא נמסר האם הוועדה תטיל אחריות אישית על היו"ר והמנכ"ל, מארק צוקרברג.
החקירה של ועדת הסחר החלה לאחר שניו-יורק טיימס והעיתון הבריטי אובזרבר חשפו את פרשת קיימברידג' אנליטיקה. פייסבוק אפשרה לחברה זו, שעסקה בייעוץ פוליטי (בין היתר לתומכי הברקזיט בבריטניה ולקמפיין טראמפ), לקבל גישה למידע על 83 מיליון ממשתמשיה ולהשתמש בו לקידום המטרות הפוליטיות של לקוחותיה. הפרשה גרמה לנזק החמור ביותר של פייסבוק בכל תולדותיה ולקריסתה של קיימברידג' אנליטיקה.
הקנס הצפוי הוא שלב נוסף בהידוק הפיקוח הפדרלי על חברות הטכנולוגיה, שלדעת רבים הפכו להיות גדולות מדי, חזקות מדי ומפוקחות מעט מדי - בעיקר בהיבט של פרטיות המשתמשים. ועדת הסחר ומשרד המשפטים מנהלים במתואם חקירות בחשד להגבלים עסקיים מצד חלק מענקי ההיי-טק, וגם הקונגרס פתח בחקירה דומה בחשד שהתנהלותן פוגעת בלקוחות ובתחרות.

תאריך:  13/07/2019   |   עודכן:  13/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסתמן: פייסבוק תיקנס ב-5 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
בשיחות שקיימה הנהגת חמאס עם המשלחת המצרים (יום שישי) היא מאשימה את ישראל בנקיטת סחבת בישום הבנות הרגיעה    במקביל הדגישה את התנגדותה לוועידת בחריין ו"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ
יצחק דנון
ברנד תעשיות מבקשת למנות בורר במחלוקת עם השותפות שהקימו שיכון ובינוי וחברת TSK הספרדית, ולמנוע ממנה לחלט ערבויות בסך 5 מיליון שקל
יואב יצחק
משרד הבריאות בדק ומצא שיעור גבוה של עופרת וניקל בקפה המוגש לצרכנים ממכונות קפה, דבר שמסכן את בריאות הצרכנים    הצעד שנבדק: איסור שימוש בחלק מהמכונות ואיסור יבוא של מכונות הכוללות שיעור גבוה של ניקל ועופרת    בניסיון לשנות את תוכנית משרד הבריאות, פעלו יבואני הקפה יחד וקיימו שיחת ועידה לתיאום עמדות; במקביל גייסו חוות דעת מוזמנת ומפוברקת שאותה דרשו לשנות לצרכיהם    אופן פעילותם מעלה חשש להתנהלות בלתי תקינה
יואב יצחק
לקראת השעה 22:00 נורו כמה רקטות לעבר ישובי הדרום    לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק    צה"ל הזהיר את החמאס מפני חידוש האש לעבר ישראל
עידן יוסף
כך הודיע המתפ"ש לראש עיריית חברון בעקבות הסירוב העיקש לאפשר במקום הנגשה לנכים    ועדת החוץ והביטחון: "רגישות פוליטית אינה יכולה לבוא על חשבון בעלי מוגבלויות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il