X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יחידת הסיוע המשפטי טוענת בבית המשפט לאפליית יוצאי אתיופיה בקבלה למוסדות חינוך חרדיים בירושלים - ודוברות המשרד שלחה לתקשורת את העתירה
▪  ▪  ▪
על בסיס תחושות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בעוד ראשי המשטרה והפרקליטות מנסים להרגיע את ראשי העדה האתיופית, יחידת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים שופכת דלק על המדורה. נציגי היחידה פנו היום (יום ב', 15.7.19) לבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה שארבעה מוסדות חינוך חרדים בעיר אינם מוכנים לקבל תלמידים אתיופיים וזאת בשל מוצאם. דוברות משרד המשפטים הפיצה את העתירה לתקשורת.
העתירה הוגשה בידי מזל עלמנך ורחל טגניה באמצעות עוה"ד מרב שיבק ויפעת שרפלר מיחידת הסיוע המשפטי, ועוה"ד אלרן שפירא בר-אור ודן לרגמן, במינוי לפי חוק הסיוע המשפטי. היא הוגשה נגד מוסדות החינוך סוכת דוד, יקירי ירושלים, מולא אור שרגא יזדי וירים משה, וכן נגד משרד החינוך ועיריית ירושלים.
בעתירה אין ראיות לכך שבניהן של העותרות נדחו בשל מוצאם, וטענה זו מסתמכת על תחושות בלבד. על-פי העתירה, ארבעת המוסדות "לא סיפקו ולו שביב של הסבר להחלטתם זו, שריח רע של אפליה על בסיס גזע נודף ממנה". עלמנך וטגניה גם טוענות, שמשרד החינוך והעירייה - שבידיהם מצוי הפיקוח על מוסדות החינוך - לא מנעו את ההתנהגות הפסולה הנטענת.
על-פי העתירה, עלמנך וטגניה ביקשו לרשום ארבעה מבניהן למוסדות החינוך הנזכרים, המצויים בסמיכות יחסית למקומות מגוריהן של המשפחות ומתאימים לאורח חייהן. בעתירה נאמר, כי מכתבי הדחייה נשלחו אל העותרות כבר בתחילת פברואר השנה (ואף מצורפת אליה ידיעה מ-ynet מינואר השנה המביאה את סיפורן). לדברי העותרות, בחודשים שחלפו הן ניסו ללא הצלחה לשנות את החלטות המוסדות. לדבריהן, נכון להיום לא נרשמו בניהן לשום מוסד לשנת הלימודים הקרובה - למרות שהיא תיפתח בעוד חודש וחצי בלבד.
בעתירה נאמר, כי "ללא הסבר חלופי מאף אחד מהמוסדות, האמינו העותרות ומשפחותיהן באמת ובתמים כי הסיבה היחידה בגינה דחו [המוסדות] את מועמדותם של ילדיהן היא בשל צבע עורם". עלמנך וטגניה טוענות, כי קיבלו חיזוק לתחושה זו מפיו של "גורם שניסה לסייע להן", והיא מתחזקת מן העובדה שבמוסדות אלו אין אף תלמיד ממוצא אתיופי (למעט אחד או שניים שהתקבלו בשנים האחרונות).
לגבי עיריית ירושלים נטען, כי כמי שמממנת מוסדות חינוך אלו - חלה עליה החובה לפקח עליהם ובין היתר למנוע אפליה, אך היא לא עשתה זאת ואף השיבה באיחור רב לפניותיהן של עלמנך וטגניה. לגבי משרד החינוך נטען, כי הוא התערב מאוחר מדי ובצורה רפה מדי, ותשובותיו לא היו מספקות. טרם הוגשו תגובותיהם של המשיבים.

תאריך:  15/07/2019   |   עודכן:  15/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים שופך דלק במדורת האתיופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מחאת האתיופים
איתמר לוין
ההתפרעויות היום של יוצאי אתיופיה מכוונות נגד החוק ונגד בית המשפט שמקיים אותו. וזה רק הקדימון למה שצפוי בעת ההחלטה בעניינו של השוטר היורה. מוטי כהן, שי ניצן ואביחי מנדלבליט נושאים באחריות לכך בשל האימפוטנציה שהם מובילים
מירב ארד
הוסיפה: ראש הממשלה לא נמצא פה - כנראה שהפוליטיקה חשובה לו יותר מאיתנו    יו"ר הכנסת: "כחברה וכמדינה לא עשינו את כל הנדרש למען שילובם"    השר גלנט: נגיע לחקר האמת בפרשה
אליהו קאופמן
באחד מפזמוני ה"גשש החיוור" משנות השבעים של המאה העשרים מופיע המשפט "מי שרוצה להקים ממשלה בלי המפד"ל שיקום"    פרשת התקוממותם של בני העדה האתיופית, והמאבקים של ליברמן בחובשי הכיפות יכולים להוסיף משפט חדש בנוסח הישן: "מי שרוצה להקים עם יהודי בלי יהדות שיקום"
יאיר דקל
הפילוסוף דוד יום, 1711-1776, כתב: "מפתיעה את מי שמשקיף על חיי האדם מנקודת מבט פילוסופית היא הקלות, שבה נשלט הרוב על-ידי המיעוט"
יוסף אליעז
על הממשלה, ראשה, שרי הפנים והמשטרה לדורותיהם, וקציני המשטרה לדרגותיהם, לדעת כי חסימת הכבישים היא עבירה על החוק ועל המשטרה היה לעכב מיד את המפגינים הראשונים שירדו מהמדרכה לכביש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il