X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שתי חברות תבעו 30 מיליון שקל בעקבות כספים שהעבירו לבעלי אמבלייז כנגד מניות מפוברקות מזכירת החברה לשעבר חויבה לשלם 10.2 מיליון שקל; עוה"ד אפיק ותורג'מן - 5.5 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
אפיק. רשלנות [צילום: יוטיוב]

חגית גל, שהייתה מזכירת חברת אמבלייז, חויבה לשלם 9.1 מיליון שקל לשתי חברות זרות שנפגעו ממעשי המרמה של אלי רייפמן. עוה"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן, שהיו מעורבים בחלק מן העסקות של אמבלייז, חויבו לפצות את אחת החברות ב-4.9 מיליון שקל. אמבלייז עצמה (הנמצאת בפירוק) חויבה לשלם לשתי החברות 10.8 מיליון שקל.
כך קבע (18.7.19) סגן נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שינמן. לכל הסכומים מצטרפים הפרשי ריבית והצמדה מאז אפריל 2012, כך שהם יהיו גבוהים בפועל ב-12% מאלו שנקבעו. לכן, גל חויבה לשלם 10.2 מיליון שקל, אפיק ותורג'מן חויבו לשלם 5.5 מיליון שקל, ואמבלייז - 12 מיליון שקל. אמבלייז וגל חויבו לשפות את אפיק ותורג'מן בסכום ריאלי של 1.8 מיליון שקל, כך שחיובם נטו (אם יקבלו את השיפוי) יהיה 3.7 מיליון שקל.
אמבלייז עסקה בתחום התקשורת ונשלטה בידי רייפמן, אשר הורשע בשורה של מעשי מרמה, נשלח לכלא והוכרז כפושט רגל. שותפו להקמת החברה והיו"ר שלה היה נפתלי שני, לשעבר בכיר בשב"כ, אשר התביעות נגדו נדחו.
התביעה הראשונה הוגשה בידי קרן הגידור Double U ובעליה, יצחק וויינהאוס. הם תבעו 15 מיליון שקל מ-אמבלייז, שני, גל, אפיק ותורג'מן. התובעים טענו, כי הנתבעים היו אחראים למצגי שווא בנוגע לאחזקותיו של רייפמן בחברה, בעקבותיהם רכשו ממנו באפריל 2009 חלק ממניותיו תמורת 3 מיליון דולר. רק בדיעבד התברר, כי רייפמן זייף את האישור על אחזקותיו שהוצג בפני וויינהאוס ו-Double U, וכי בפועל לא היו בידיו המניות שהתיימר למכור להם.
שינמן קבע, כי אפיק נושא באחריות משום שהעביר את התמורה לרייפמן מוקדם מדי ולא פעל על-פי תנאי הסכם המכירה. אפיק ייצג בעסקה זו את הרוכשים, כאשר במקביל היה עורך דינה של אמבלייז. הוא שחרר את התמורה למרות שקיבל אישור רק על כך שיש לרייפמן חשבון בחברת הנאמנות JMFINN - ולא אישור על כך שבאותו חשבון מוחזקות מניות אמבלייז. הוא גם לא קיבל אישור על כך שהמניות הנמכרות משוחררות מכל שעבוד, והעביר לרייפמן את הכספים למרות שחלק אחר של העסקה (השקעה של זאב שוורץ) לא בוצע. תורג'מן חויב בפיצוי משום שהיה באותה עת שותפו של אפיק.
עוד קבע שינמן, כי גל נושאת גם היא באחריות למצגים המטעים, משום שחצי שנה קודם לכן החלה לחשוד שרישום מניותיו של רייפמן במסמכי אמבלייז אינו תואם את המציאות - אך לא פעלה כדי לתקן רישומים אלו. "אי בדיקת החשדות ואי פרסומם לציבור, מהווה הפרה של חובות החברה ומחדל זה מנע פרסום ברבים, של מצבת האחזקות האמיתית של מניות רייפמן ולמעשה העדר אחזקות", אומר שינמן. בשל כך הטיל שינמן אחריות גם על אמבלייז, בעוד התביעה נגד שני נדחתה משום שהוא לא טיפל ברישום המניות.
שינמן הטיל על Double U ועל וויינהאוס אשם תורם של 30%, משום שהם ידעו שמדובר בעסקה מסוכנת ושכבר הוגשו בקשות להכריז על רייפמן כפושט רגל (בין היתר נדרש רייפמן לשלם ריבית שנתית של 118% על אשראי לשבעה שבועות והקרן החתימה את וויינהאוס על ערבות אישית). עוד נקבע, כי אמבלייז וגל ישאו ב-1.6 מיליון שקל מתוך חיובם של אפיק ותורג'מן (להם יש ביטוח בחברת הראל, אשר חויבה בתשלום עד גובה הפוליסה). שינמן חייב את רייפמן לשלם את מלוא הסכום בו חויבו הנתבעים, אך מאחר שכאמור הוא פושט רגל - מדובר בחיוב תיאורטי בלבד.
התביעה השנייה, גם היא בסך 15 מיליון שקל, הוגשה בידי חברת וינטון, הרשומה באיי הבתולה הבריטיים וקשורה לאיש העסקים סם בלזברג. בינואר 2009 היא הלוותה לרייפמן 3 מיליון דולר כנגד שעבוד חלק ממניותיו באמבלייז, וגם הפעם התברר שהמניות המשועבדות אינן ברשותו. בעסקה זו ייצג אפיק את רייפמן.
שינמן דחה את תביעתה של וינטון נגד אפיק באומרו, כי מעמדו בעסקה זו שונה מהותית מאשר בעסקת Dounle U. הוא לא שימש כנאמן לעצם קיומן של המניות המשועבדות, והתכתובות שעברו בין הצדדים באותה עת היו צריכים להעלות קודם כל את חשדם של וינטון עצמה ושל עורכי דינה בשאלת קיומן של המניות. מאחר ש-וינטון הייתה מיוצגת בידי עורכי דין בשלוש מדינות, לאפיק לא הייתה חובת זהירות כלפיה וממילא אין הוא נושא באחריות לאובדן כספה.
לעומת זאת, קיבל שינמן את תביעתה של וינטון נגד אמבלייז ונגד גל ודחה אותה נגד שני - מאותם נימוקים שציין בתביעתה של Double U. אחריותה של גל גדולה עוד יותר במקרה, הוא מציין, שכן היא הייתה מכותבת לאותם מכתבים שהיו צריכים לעורר את החשד הנקודתי בנוגע למניות שבידי רייפמן. שינמן חייב את וינטון באשם תורם של 50%, בשל מחדליה בבדיקת הנתונים למרות שידעה שמדובר בעסקה מסוכנת. בשתי התביעות דחה שינמן את הודעות צד ג' שנשלחו לעו"ד ארנון גיצלטר, שהיה גם הוא עורך דינו של רייפמן.
אפיק ותורג'מן חויבו בתשלום הוצאות בסך 600,000 שקל; אמבלייז וגל חויבו בתשלום הוצאות בסך 1.24 מיליון שקל. את Double U ייצג עו"ד דוד פורר; את וינטון ייצג עו"ד מאיר הלר; את אפיק ותורג'מן ייצגו עוה"ד תמיר גליק וירון חנין; את אמבלייז, שני וגל ייצג עו"ד אלירם בקל; ואת גיצלטר - עו"ד חיים זליכוב.

תאריך:  19/07/2019   |   עודכן:  21/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפגעים ממרמת רייפמן יקבלו 15.5 מיליון ש"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם אין לנתבעים ביטוח- יכולים ל
וולף  |  20/07/19 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עובד בכיר בבית הנשיא נחקר באזהרה בחשד שסייע לחברת תרופות ישראלית לשווק את עצמה באפריקה במקביל לעבודתו בבית הנשיא    בהנהלת בית הנשיא עודכנו על המקרה ואמרו כי לנשיא אין קשר לאירועים
עידן יוסף
יו"ר ישראל דמוקרטית אמר במהלך כנס בחירות כי "ניצחון זה לא הדבר הדבר הכי חשוב, זה הדבר היחיד שחשוב"    לדבריו, המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד
עידן יוסף
ח"כ ינקלביץ' לחומרים רגישים על אודות גנץ והמפלגה שמצאו את דרכם לתקשורת    באחד המקרים נתפסה ינקלביץ' בשעת מעשה כשהיא מוציאה מידע מהמפלגה
עידן יוסף
יו"ר הימין החדש אומר כי לא יתן יד לבחירות נוספות, גם אם המשמעות היא שימליץ על מועמד אחר לראשות הממשלה: "יש הרבה שמתאימים לתפקיד"    המסר לשקד: "לא מחכה לה"
עידן יוסף
בכך נסתם הגולל על האפשרות כי יו"ר גשר תצטרף לסיעת כחול לבן, וכי העבודה תרוץ ברשימה אחת עם מרצ וישראל דמוקרטית    תקבל 3 משומות בעשירייה הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il