X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשכת המסחר בתל אביב טוענת שהנוהל החדש של משרד התחבורה הופך את היבואנים לאוכפי חוק ומגביל את יכולתם למכור רכבים תפעוליים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חטיבת יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכת המסחר תל אביב מבקשת לבטל את נוהל ייבוא רכב תפעולי שפרסם משרד התחבורה בתחילת החודש.
בעתירה, שהוגשה (18.7.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי המדובר ברכבים קטנים המיועדים להסעת נוסעים, שינוע מטענים או גרירה. הנוהל קובע תנאים לקבלת רישיון ייבוא על-ידי יבואן מסחרי של רכב תפעולי. היבואן נדרש לחתום על תצהיר, לפיו לא ימכור רכב תפעולי מבלי לקבל מהרוכש תצהיר ולפיו הרכב התפעולי יפעל אך ורק באזור רכב תפעולי.
עוד נדרש היבואן לשמור במשך שבע שנים את התצהירים של רוכשי הרכבים ולהציג אותם בפני משרד התחבורה בכל עת שיידרש. עליו גם להפנות את תשומת ליבם של הרוכשים לתקנות התעבורה הרלוונטיות לרכב תפעולי, כאשר הפרת אחת מהתחייבויות אלו תהווה עילה לביטול רישיון הייבוא.
לטענת העותרים, הנוהל פורסם ללא מקור חוקי, והוא הופך את היבואנים לאוכפי חוק בלא הסכמתם. הוא גם אוסר בפועל או לפחות מגביל את מכירת הרכב התפעולי לגורם שאיננו מורשה לכאורה להשתמש בו. הוראות אלו פוגעות בזכות היסוד של היבואנים לחופש עיסוק, וזאת לאחר שימוע בלתי תקין ועל בסיס הנמקות שניתנו כלאחר יד. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אהוד שניידר, ליאת בלומברגר-לוי ואפרת שניר, וטרם הוגשה תגובת משרד התחבורה.

תאריך:  22/07/2019   |   עודכן:  22/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד נוהל ייבוא רכב תפעולי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בניגוד לתיאוריות התפתחותיות, גילו החוקרות שתינוקות צעירים מאוד הראו העדפה לדמות במצוקה, ואף הבחינו בין אלו ש"מגיע להם" לאלו שלא- על-פי ההקשר
מירב ארד
שתי המועמדות מטעם הוועדה תעמודנה לבחירה באסיפה הכללית של הבנק, האמורה לבחור מתוך הרשימה דירקטור אחד
מירב ארד
התקציב יעמוד על 329 מיליון שקלים    באוצר ביקשו לאשר בשלב ראשון 303 מ"ש, ולאשר תוספת נוספת בהמשך. חברי הוועדה החליטו לאשר את הבקשה במלואה
מחלקה ראשונה
אביו של הלוחם הביע אכזבה מגזר הדין: "בושה, קיבלנו הוכחה נוספת שמשתלם לרצוח ישראלים"
יצחק דנון
חברה קפריסאית ששיווקה ברוסיה את מוצרי החברה הישראלית, תובעת ממנה 7.3 מיליון שקל בעקבות תקלות שמנעו את שיווקם במשך שנתיים וחצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il