X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עלולות להוביל להזדקנות מוקדמת של המוח האגודה למלחמה בסרטן: "בני נוער וצעירים רגישים במיוחד, שכן המוח ממשיך להתפתח עד גיל 25 לפחות"
▪  ▪  ▪
חשיפה ישירה או פסיבית [צילום: האגודה למלחמה בסרטן]
התקפי פרכוסים [צילום: האגודה למלחמה בסרטן]

דיכאון וחרדה
חומרים אלו יכולים לגרום להפרעות קשב וריכוז, לכאבי ראש ומיגרנות, להשפיע לרעה על שיקול הדעת, לעודד אימפולסיביות, חוסר איזון רגשי, לגרום לדיכאון וחרדה וכאמור לפגוע בהתפתחות המוח.

מחקר חדש מצא כי סיגריות אלקטרוניות עלולות להזיק לתאי הגזע של המוח ולהוביל להזדקנותו המוקדמת. על-פי הממצאים, בטווח הארוך, החשיפה הישירה או הפסיבית לסיגריות אלקטרוניות, גם לפרקי זמן קצרים, מובילה בשימוש חוזר ומצטבר להאצת תהליך ההזדקנות. המחקר שהוצג על-ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן ונערך באוניברסיטת קליפורניה, פורסם בכתב העת iScience, מבית הירחון המדעי היוקרתי Cell במהדורת יוני 2019.
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה ביקשו לבדוק כיצד מושפעים תאי גזע במוח מחשיפה לנוזל הניקוטין (ניקוטין ותוספי טעמים כימיים) המצוי בסיגריות אלקטרוניות, לאדים ולתרסיס (אירוסול) הנפלט מהן. הבחירה בתאי גזע של המוח כבסיס לניסוי קשורה ליכולתם של הכימיקלים הנשאפים להגיע אל המוח דרך מסלולי הריח.
החוקרים מציינים כי במהלך תגובת הדחק של התאים לניקוטין הצטברו בתאים נזקי חימצון, כך שגם לאחר שהניקוטין סולק, ייתכן שהשינויים הגנטיים והפיזיולוגיים החריגים בתאים נותרו בעינם. על כן, בחשיפה ארוכת טווח לאדי סיגריות אלקטרוניות יש פוטנציאל להגברת הסיכון להזדקנות מוקדמת ומחלות. עוד מציינים החוקרים, כי לנזק בתאי גזע יש השפעה רבה על התפתחות עוברים ותינוקות וכי חשיפה עוברית לניקוטין משנה נתיבים במוח החיוניים לתפקודים קוגניטיביים ומוטוריים ותגובות התנהגותיות.
באגודה למלחמה בסרטן, מאוד מודאגים מתוצאות המחקר החדש. דנה פרוסט מקדמת הבריאות באגודה למלחמה בסרטן הסבירה כי: "בכל שבוע מצטברות עוד עדויות מדעיות על הקשר בין סיגריות אלקטרוניות וסיכונים בריאותיים של ממש. מהמחקר החדש עולה כי סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין, נחשדות עתה גם כמגבירות את הסיכון להזדקנות מוקדמת של המוח. בני נוער וצעירים רגישים במיוחד, שכן המוח ממשיך להתפתח עד גיל 25 לפחות וחומרים אלו יכולים לגרום להפרעות קשב וריכוז, לכאבי ראש ומיגרנות, להשפיע לרעה על שיקול הדעת, לעודד אימפולסיביות, חוסר איזון רגשי, לגרום לדיכאון וחרדה וכאמור לפגוע בהתפתחות המוח ולפי המחקר החדש, אף לגרום להזדקנותו המוקדמת".
ד"ר דודי ביטון, רופא ורכז הסברה בכיר באגודה למלחמה בסרטן, הוסיף כי: "מחקר מעבדה זה העוסק בהגברת הסיכון להזדקנות מוקדמת של תאי המוח, מצטרף לקשר הידוע לנו כבר בין סיגריות אלקטרוניות להתקפי לב, שבץ מוחי ויתר לחץ דם, שהם גורמי המוות המובילים בעולם. לאחרונה הודיע מינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA כי הוא חוקר דיווחים על משתמשי סיגריות אלקטרוניות צעירים, החווים התקפי פרכוסים. מחקרים מעודכנים גם הצביעו על שינויים גנטיים המזוהים עם התפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה של מעשני סיגריות אלקטרוניות ועל עלייה בסמנים המזוהים עם סיכון להתפתחות גידולים סרטניים בריאות ובשלפחות השתן בקרב המשתמשים".

תאריך:  22/07/2019   |   עודכן:  22/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיגריות אלקטרוניות עלולות לפגוע במוח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
.....
הנביא יחזקאל  |  22/07/19 16:16
2
צוחקים על החוק של גליק
איתן קלינסקי  |  22/07/19 19:23
3
זה נשמע כמו מחקר מפוברק
אלטע קאקער  |  25/07/19 03:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
משה אלעד טוען, כי בשנת 2012 המליץ לבדוק מידע לפיו בן-אליעזר קיבל 400,000 דולר מאיש עסקים פרטי - אך בכירים באגף החקירות סגרו את התיק, בלא ליידע כנדרש את היועץ המשפטי
עידן יוסף
שר התחבורה מחליט להקצות בשלושה צירים מרכזיים נתיבי תחבורה ציבורית בהם יוכלו לנסוע גם מכוניות בהן יש כמה נוסעים    "הגדלת מקדם המילוי תביא לביטול הפקקים"
יפעת גדות
המכשיר החדש משלב את השימוש בלומינול, חומר כימי שפולט אור מוגבר בנוכחות דם, עם כדוריות ננומטריות של זהב או כסף, הממוקמות במכשיר עקלתוני שעוצב במיוחד ושמאפשר זרימת כמויות מזעריות של נוזלים
מירב ארד
הבהירה: "נתמודד עד הסוף גם אם לא יהיו חיבורים"    בנט: "אם רוצים למשול צריך ״ימין חדש״ גדול וחזק ובעיקר גוש ימין גדול בראשות איילת"
יצחק דנון
לשכת המסחר בתל אביב טוענת שהנוהל החדש של משרד התחבורה הופך את היבואנים לאוכפי חוק ומגביל את יכולתם למכור רכבים תפעוליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il