X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלצר: התיאטרון הערבי בחיפה בחר מרצונו שלא לפעול בשנת 2016, ואין לכך כל קשר להחלטתה של רגב לעכב את התמיכה בו ב-2015; "אין להעניק תמיכה כאשר אין במה לתמוך"
▪  ▪  ▪
מחזה על מחבל רוצח

תיאטרון אל-מידאן בחיפה אינו זכאי לתמיכה ממשרד התרבות והספורט, משום שהוא אינו עומד בקריטריונים למתן תמיכה כזאת. פעילותו כה מועטה, עד שלמעשה אין במה לתמוך. כך קובע (יום ב', 22.7.19) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר.
בשנת 2014 העלה התיאטרון הצגה המתארת את חוויותיו בכלא של וליד דקה, אשר רצח את החייל משה תמם ונדון למאסר עולם. בעקבות הסערה הציבורית שעורר הדבר, הורתה השרה מירי רגב שלא להעניק לו מקדמות נוספות על חשבון התמיכה לשנת 2015. התיאטרון עתר לבג"ץ, ובמארס 2016 נחתם הסכם פשרה שגם הסדיר את התמיכות לעתיד. התיאטרון אמור היה לקבל 2.2 מיליון שקל בשנה.
בסוף 2016 אישרה ועדת התמיכות של משרד התרבות את המשך התמיכה באל-מידאן, בכפוף לכך שיגיש דוחות ביצוע לשנים 2015 ו-2016. הדוחות לימדו, כי פעילותו הייתה מצומצמת מאוד ורחוקה מזו הנדרשת בנוהל התמיכות של המשרד. לפיכך, ולאחר שנערך שימוע לנציגי התיאטרון, נשללה ממנו התמיכה לשנים 2017-2016. בעקבות זאת עתר התיאטרון לבג"ץ, אשר הורה למדינה לנמק מדוע לא תודה שהעיכוב בהעברת הסיוע ל-2015 הוא שגרם לירידה החדה בפעילות בשנים הבאות.
מלצר קובע, כי לא היה קשר סיבתי בין העיכוב ב-2015 לבין הירידה בשנתיים שלאחר מכן. לדבריו, לשונו של הסכם הפשרה מלמדת, שהתיאטרון היה זכאי לפיצוי רק אם העיכוב ב-2015 פגע בו באותה שנה עצמה. גם האיסור להעניק תמיכת יתר תומך בפרשנות זו, שכן קבלת פרשנותו של התיאטרון - משמעותה שהוא יקבל בשנים הבאות תמיכה תמורת פעילות קטנה מן הנדרש.
לדברי מלצר, התיאטרון לא קיבל תמיכה ב-2016 לא בשל האירועים ב-2015, אלא משום שבשנה זו פעילותו הייתה אפסית, כפי שהוא עצמו דיווח. "אין להעניק כספי תמיכה כאשר כמעט ואין במה לתמוך", הוא מדגיש. העדר הפעילות נבע מהחלטה ניהולית של התיאטרון, ולא מהעיכוב בהעברת הכספים ב-2015. לאורך 2016 היו לתיאטרון עודפים של למעלה מ-700,000 שקל, בהם יכול היה להשתמש; והתמיכה מהווה רק 32% מתקציבו. בנסיבות אלו, אין זה סביר שהתיאטרון יכול היה לקיים בשנת 2016 רק חמש הצגות לעומת 160 בשנה הקודמת.
הנשיאה אסתר חיות מציינת, כי התיאטרון בחר שלא להגיש עיקרי טיעון לאחר שהוצא הצו על תנאי ושלא לספק הסברים - גם בדיון - לממצאיה של ועדת התמיכות. השופטת יעל וילנר הסכימה גם היא עם מלצר. את התיאטרון ייצגו עוה"ד וליד כבוב ומוחמד כבוב, ואת המדינה - עו"ד עמרי אפשטיין.

תאריך:  22/07/2019   |   עודכן:  22/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה שלילת התמיכה מתיאטרון אל-מידאן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם למדיניות "הכלה" יש גבול !!! ל"ת
אורי231  |  22/07/19 15:32
2
מתחילים לראות שנוי בהחלטות בגץ
ישמעאל  |  22/07/19 17:03
3
מענקים
לא לפייסבוק  |  22/07/19 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עלולות להוביל להזדקנות מוקדמת של המוח    האגודה למלחמה בסרטן: "בני נוער וצעירים רגישים במיוחד, שכן המוח ממשיך להתפתח עד גיל 25 לפחות"
איתמר לוין
משה אלעד טוען, כי בשנת 2012 המליץ לבדוק מידע לפיו בן-אליעזר קיבל 400,000 דולר מאיש עסקים פרטי - אך בכירים באגף החקירות סגרו את התיק, בלא ליידע כנדרש את היועץ המשפטי
עידן יוסף
שר התחבורה מחליט להקצות בשלושה צירים מרכזיים נתיבי תחבורה ציבורית בהם יוכלו לנסוע גם מכוניות בהן יש כמה נוסעים    "הגדלת מקדם המילוי תביא לביטול הפקקים"
יפעת גדות
המכשיר החדש משלב את השימוש בלומינול, חומר כימי שפולט אור מוגבר בנוכחות דם, עם כדוריות ננומטריות של זהב או כסף, הממוקמות במכשיר עקלתוני שעוצב במיוחד ושמאפשר זרימת כמויות מזעריות של נוזלים
מירב ארד
הבהירה: "נתמודד עד הסוף גם אם לא יהיו חיבורים"    בנט: "אם רוצים למשול צריך ״ימין חדש״ גדול וחזק ובעיקר גוש ימין גדול בראשות איילת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il