X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התקשורת מבהיר כי למרות שבנק הדואר אינו כפוף לפיקוח על הבנקים ולכן הוראה 422 המחייבת בנקים לפתוח חשבון בזכות ללקוחות הנמצאים בפשיטת רגל אינה חלה עליו, חלה על בנק הדואר חובת מתן שירות אוניברסלי "חלה חובה לפתוח חשבון לכל מבקש"
▪  ▪  ▪
לא כפופים להוראות ניהול בנקאי תקין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לאקונה בחוק, שבמסגרתה לא הוכפף בנק הדואר מעולם לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, גורמת לכך שבנק הדואר אינו מאפשר לחייבים הנמצאים בפשיטת רגל לפתוח חשבון בנק בזכות, לצורך המשך ניהול ענייניהם הכספיים השוטפים. במשרד התקשורת מבהירים - הבנק מחויב במתן שירות אוניברסלי ובפתיחת חשבון לכל לקוח.
הבנקים המסחריים בישראל כפופים להוראה 422 שהוציא הפיקוח על הבנקים בשנת 2014 ולפיה מחויב כל בנק להיענות לבקשת לקוח לפתיחת חשבון ביתרת זכות. סירוב לפתיחת חשבון שכזה יכול להיעשות אך ורק בשל טעמים סבירים, שאינם כוללים הימצאות של לקוח בהווה או בעבר בהליך פשיטת רגל. על-פי ההוראה, בנק חייב לנמק את החלטתו בנושא בתוך חמישה ימים ממועד בקשת הלקוח.
מתשובה שהוגשה על-ידי משרד התקשורת במסגרת חוק חופש המידע עולה כי בנק הדואר כלל אינו כפוף לפיקוח על הבנקים, ולכן אינו כפוף גם להוראה 422. "בנק הדואר אינו תאגיד בנקאי כמשמעו בחוק... ועל כן אינו מפוקח על-ידי המפקח על הבנקים בישראל. מכאן, הכללים החלים על בנקים מסחריים בישראל אינם חלים על בנק הדואר לרבות הוראות ניהול בנקאי תקין של המפקח על הבנקים", נכתב בתשובה ששלח הממונה על חוק חופש המידע במשרד התקשורת, מוניר קזאל.
קזאל הוסיף כי בנק הדואר פועל על-פי הוראות חוק הדואר, על-פי התקנות והצווים שהותקנו מכוחו ועל-פי הרישיון. עוד ציין כי חלה על בנק הדואר חובת מתן שירות אוניברסלי בהתאם לתקנות הדואר. "בהתאם לתקנות ולהוראות הרישיון שניתן לחברת דואר ישראל למתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם החברה הבת ושירותים נוספים, חלה חובה על בנק הדואר בכפוף להוראות דין רלוונטיות (חוק איסור הלבנת הון, חוק איסור מימון טרור, צו איסור הלבנת הון) לפתוח חשבון לכל מבקש", לשון התגובה. משמעות הדבר היא שהימצאות אדם בפשיטת רגל בהווה או בעבר אינה עילה מספקת עבור בנק הדואר להימנעות מפתיחת חשבון בזכות.

תאריך:  22/07/2019   |   עודכן:  23/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון  חופש המידע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדואר חייב לפתוח חשבון גם לפושטי רגל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פקיד במשרד התקשורת
אין דוור  |  23/07/19 10:32
2
פתיחת חשבון בבנק הדואר
ירון בוזגלו  |  21/04/20 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הפגישה בין יו"ר הסתדרות האחיות למנכ"ל משרד הבריאות ונציגי האוצר התפוצצה והסתיימה ללא תוצאות    המדינה הודיעה: העלינו הצעות רבות למניעת השביתה, נפנה מחר לבית הדין לעבודה
איתמר לוין
חברת הענק הסינית כבר מואשמת בארה"ב בהפרת העיצומים על אירן    התחקיר מצביע על חלקה המרכזי בהקמת רשת הסלולר בדור השלישי בקוריאה הצפונית בעשור האחרון
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו טוען שראש הממשלה מנע כל יוזמה התקפית הנוגעת לחיסול בכיר החמאס, למרות תוכנית מסודרת שהגיש ליברמן לקבינט    "אני יותר מפעם אחת הבאתי בקשה ותוכניות והצעת החלטה לפעול כמו שצריך, חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים"
איציק וולף
יו"ר המחלקה הפרופסיונלית בארגון המורים מאשים את רשת אורט בפיטורים של מורים ללא הסכמת הארגון ובניגוד להסכמים הקיבוציים, באי הסכמה לחופשות חלקיות ללא תשלום ובהימנעות מתשלום גמול ייעוץ וגמול ניהול שצברו עובדים בבעלויות קודמות
עידן יוסף
הפלשתינים פנו למצרים ולירדן    מגעים בנושא מתנהלים בין בכירים ברשות לישראל    הנהגת אש"ף צפויה להתכנס ולדון הערב בנושא    רגבים: האיחוד מכיר בריבונות ישראל בשטחי C
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il