X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בירושלים רומז:

העדפה לאוטובוסים שיורכבו בארץ

הורה לוועדת המכרזים לדון שוב בהעדפת תוצרת הארץ במכרזי התחבורה הציבורית, תוך שהוא מציין שדיני המכרזים חלים עליהם ושאין יסוד לטענות נגד העדפה זו
▪  ▪  ▪
אוטובוס של הארגז

המדינה תדון מחדש בשאלת הענקת יתרון במכרזי תחבורה ציבורית לחברות אשר יתחייבו לרכוש אוטובוסים המורכבים בארץ. כך קובע (יום ב', 22.7.19) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אברהם רובין. הוא רומז, כי יש להעניק העדפה ואולי אף גדולה מזו שנקבעה עד כה.
משרד התחבורה פרסם מכרזים לשירותי האוטובוסים בפרוזדור ירושלים ובית שמש, שומרון, ירושלים מרכז וצפון, רהט והמטרונית באזור חיפה. במסגרת מכרזים אלו נקבע, כי מציע שיתחייב שלפחות 30% מהאוטובוסים שיפעיל יורכבו בארץ, יקבל תוספת של בין חצי נקודה לנקודה בציון הכולל. עוד נקבע, כי במכרזים בהם ישתתפו אגד ודן, תינתן תוספת של חמש-עשר נקודות תמורת התחייבות להרכבה בישראל של 50%-25% מהאוטובוסים.
רובין הכריע בשלוש עתירות שהוגשו נגד תנאים אלו: שתיים של חברות אוטובוסים, שטענו שיש לבטל אותם, והאחת של חברת הארגז - אחת משתי מרכיבות האוטובוסים בישראל (לצד מרכבים) - שביקשה להגדיל את הניקוד שיינתן להעדפת תוצרת הארץ. פסק דינו של רובין מבוסס על דיני המכרזים ועל השאלה האם חוק חובת מכרזים חל על ההליכים התחרותיים בהם מדובר.
רובין קובע: "הליך הקצאת הרישיונות להפעלת קווי התחבורה הציבורית הוא בעל מאפיינים מובהקים של מכרז; כללי התחרות נקבעו מראש בפירוט רב, הגוף שמטפל בהתקשרות הוא ועדת המכרזים של הרשות הרלוונטית, תהליך בחירת הזוכה נעשה ללא קיום משא-ומתן בין הרשות לבין המציעים, ועוד. במילים אחרות, מה ש'נראה כמו מכרז' ו'מתנהג כמו מכרז' הוא מכרז". אולם הוא מדגיש, אין זה אומר שחוק חובת מכרזים חל אוטומטית, שכן הוא חל רק על עסקה לרכש טובין או מקרקעין, לביצוע עבודה או לרכישת שירותים.
לדעת רובין, מדובר במכרז להענקת שירות חיוני, שאם לא היה ניתן בידי גורמים פרטיים - היה על המדינה להעניק אותו. לכן, זוהי עסקה במסגרתה נותנת המדינה רשיונות לחברות האוטובוסים - וברור שמדובר במכרז עליו חל חוק חובת מכרזים. אולם הדברים שונים לגבי התקנות העוסקות בהעדפת תוצרת הארץ, ואשר חלות על מכרזים "לרכישת טובין מתוצרת הארץ".
המדינה הניחה מראש שחוק חובת מכרזים לא חל על מכרזים אלו, וממילא שלא חלות עליהם תקנות העדפת תוצרת הארץ. לכן, הצדדים
לא עסקו בשאלה זו במסגרת עתירות אלו, אומר רובין, ויש להחזיר אותה לוועדת המכרזים של משרד התחבורה. זו תידרש לשקול את צעדיה לאור ההחלטה לפי חוק חובת מכרזים אכן חל, לבדוק האם חלות גם תקנות העדפת תוצרת הארץ, ואם כן - לקבוע כיצד ליישם אותן במכרזים הנוכחיים ובאלו שיבואו. בהתאם לכך, יהיה עליה להכניס גם שינויים בתנאים שיוחלו על אגד ודן.
רובין רומז, כי עמדתו היא שיש להעניק העדפה משמעותית יותר לתוצרת הארץ - כפי שביקשה הארגז. הדבר עולה מהכרעתו לגבי תחולתו של חוק חובת מכרזים, מההנחיה לדון בתחולת תקנות ההעדפה, וגם באמירתו לפיה הממשלה רשאית להורות לאגד ודן לבצע העדפה כזו - מכוח הסובסידיות הניכרות שהיא מעניקה להן. הוא גם דוחה את הטענות לפיהן העדפת תוצרת הארץ פוגעת בזכויותיהם של יבואני אוטובוסים, וכאילו העדפה כזו תביא לעליית מחירים פסולה.

תאריך:  23/07/2019   |   עודכן:  23/07/2019
+תקלה במערכות המידע בזמן אמת
17:28 23/07/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במשך כשבועיים יש תקלה ממושכת בצגים הדיגיטליים בתחנות האוטובוס וביישומונים ואין קשר בין הזמנים המופיעים למציאות  ▪  משרד התחבורה לא מסר על כך מידע לציבור ולא ידוע מתי תיפתר הבעיה

צג דיגיטלי. כל קשר לזמן האמיתי מקרי בהחלט

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שר התחבורה מחליט להקצות בשלושה צירים מרכזיים נתיבי תחבורה ציבורית בהם יוכלו לנסוע גם מכוניות בהן יש כמה נוסעים    "הגדלת מקדם המילוי תביא לביטול הפקקים"
יצחק דנון
חברת עבודות ההנדסה תובעת 7.4 מיליון שקל במחלוקת סביב הרכבת הקלה בתל אביב: טוענת שדרך חדשה מספקת אתתים במישרין לנת"ע ובכך פוגעת בה
עידן יוסף
יו"ר דירקטוריון הרכבת: "רכבת ישראל עובדת על קצה גבול היכולת שלה. מדי יום כל הקרונות וכל הקטרים, יוצאים למלחמה יומית"    מנכ"ל סימנס מוביליטי: "חשוב להשתמש במגזר השלישי ולאפשר לו לעבוד"    האוצר: פער של 250 מיליארד שקל בתשתיות תח"צ
עידן יוסף
שלושה קרונות דו-קומתיים בקו רכבת פרברי יוגדרו כקרונות עמידה כדי להקל על הצפיפות    יכללו כסאות מתקפלים ומאחזי-יד
איתמר לוין
איחור של שליש מזמן הנסיעה, דלתות מקולקלות ומיזוג אוויר מינימלי בנסיעה מחיפה לבית שאן - ואיחור משמעותי עוד יותר בדרך חזרה. רכבת ישראל כנראה החליטה להחיות את רכבת העמק על כל המיתוסים שדבקו בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il