X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"תרמית בתעודות אימות דיגיטליות"

איש מחשבים נגד ענקית סינית

אתגר ניק תובע 4.2 מיליון שקל מחברת Qihoo 360, בטענה שביצעה מרמה אשר גרמה לקריסת חברת סטארט קומרשאל שרכשה ממנו - ולאובדן חלק מן התמורה שהובטחה לו בעסקה
▪  ▪  ▪
"תארוך לאחור"

איש המחשבים אתגר ניק תובע 4.2 מיליון שקל מהחברה הסינית Qihoo 360 Technology, לה מכר בשנת 2015 את חברת סטארט קומרשאל. החברה עסקה באבטחת מידע ובהנפקת תעודות דיגיטליות, המהוות אישור לזהות הצדדים בעסקות אינטרנטיות.
בתביעה, שהוגשה (18.7.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי ניק הקים את סטארט בשנת 2005, היה מנכ"לה והחזיק ב-67% ממניותיה. הנתבעת היא חברת טכנולוגיה בינלאומית, העוסקת באבטחת אינטרנט, דפדפנים והפעלת חנות אפליקציות למכשירי סלולר. היא נסחרת בבורסה של ניו-יורק בשווי שוק של 10 מיליארד דולר.
לדברי ניק, הוא מכר את החברה ל-Qihoo תמורת 11 מיליון דולר לכל בעלי המניות (כך שחלקו היה 7.4 מיליון דולר), בתוספת בונוס של מיליון דולר לו לבדו. עוד סוכם, כי הוא יעניק לחברה שירותי ייעוץ במשך חמש שנים תמורת 5,000 דולר לחודש. במסגרת העסקה הועברו שרתיה של סטארט לרשותה של הרוכשת בסין, ואנשיה קיבלו גישה חופשית אליהם. באותה עת עבדה סטארט עם גוגל, מיקרוסופט, אפל וחברות מובילות נוספות.
בשנת 2015, לפני מכירתה של סטארט, החליטו חברות הטכנולוגיה המובילות - ובראשן גוגל ומיקרוסופט - להפסיק את השימוש בתעודות האימות באלגוריתם מסוים, ולהחליף אותו מ-1.1.16 באלגוריתם מתקדם יותר. עוד הוחלט, כי תעודות האימות שהונפקו לפני סוף 2015, ימשיכו להיות מוכרות עד שיפוג תוקפן. לטענת ניק, ריצ'רד וונג - בכיר בחברה הסינית - החליט לתארך לאחור תעודות אימות שהונפקו לאחר 1.1.16, תמורת תשלום (עד 2,000 דולר) מחברות ששרתיהן לא היו ערוכים לקליטת התעודות החדשות. בסך-הכל, טוען ניק, זייף וונג בצורה כזאת 64 תעודות אימות של סטארט.
ניק אומר, כי ההונאה התגלתה באוקטובר 2016 וקבוצת Qihoo נאלצה להודות בביצועה, תוך שהיא מייחסת את האחריות ל-וונג ומפטרת אותו. התוצאה הייתה אובדן אמון בחברת סטארט וקריסתה, דבר שלטענת ניק גרם לכך שהוא יאבד את הבונוס המובטח ואת הכנסתו החודשית כיועץ לחברה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אלון נוקראי, רעות צומעי והדס גרניט, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  24/07/2019   |   עודכן:  24/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט  סלולר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בחפירות ארכיאולוגיות בגן הלאומי בתל חצור נחשף גרם מדרגות מפואר שמרגש את הארכיאולוגים    "מערכת המדרגות ייחודית ומרשימה ומרמזת על הפאר הצפוי להיחשף"
מחלקה ראשונה
התמונה שהצטיירה במוצאי יום הבחירות לכנסת ה-11 היא של קיפאון שבו אין גוש היכול להרכיב ממשלה בעצמו
עידן יוסף
אבו עוביידה התייחס לנושא בנאום ברצועת עזה, ואמר כי ממשלת ישראל משקרת כבר חמש שנים    ורמז למצבם של השבויים: "הנהגת האויב אומרת שמדובר בגופות. אם זה נכון, מדוע לא מחזירים אותם?"
עידן יוסף
ראש הממשלה ביקש מהשר רפי פרץ להרכיב מחדש את איחוד מפלגות הימין לפני כל חיבור עם הימין החדש    בנט ויתר על המקום הראשון תמורת הזכות לבחור תיק בכיר
איתמר לוין
עמית ומינץ פוסלים את הכלל הרחב "תבעת - גילית" וקובעים: יש להפעיל מקבילית כוחות בעת דרישה מן התובע לחשוף מידע פרטי    שטיין בדעת מיעוט: לשמר את הכלל במלואו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il