X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים
ארגון חיזבאללה מאיץ, בהנחיית אירן, בניית תשתית טרור בדרום סוריה כדי לפתוח חזית חדשה נגד ישראל מרמת הגולן. גורמים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל נחושה במלחמתה נגד ארגון חיזבאללה ולא תאפשר לו להתבסס בדרום סוריה ולאיים עליה
▪  ▪  ▪
אסד וקונטאר. [צילום: AP]

גורמי ביטחון בכירים בישראל הבהירו כבר לפני כארבעה חודשים כי ישראל לא תאפשר לארגון חיזבאללה להתבסס בדרום רמת הגולן הסורית כדי להקים שם תשתית טרור נגד ישראל. נראה כי חיזבאללה מאיץ, בהנחיית אירן, את קצב בניית תשתית הטרור של בדרום סוריה כדי להפוך אותה למבצעית מהר ככל האפשר כדי שתוכל להתחיל בפיגועים נגד ישראל בהינתן הפקודה מאירן. לכן, גם ישראל ממקדת את פעילותה בשבועות האחרונים נגד חיזבאללה בדרום סוריה כדי לעצור או להאט את קצב בניית התשתיות שלו.
לא מן הנמנע כי מדובר בהנחיה אירנית לארגון חיזבאללה להיות מוכן לפעילות במהירות האפשרית על-רקע ההסלמה במפרץ הפרסי והסנקציות הכבדות שהטילה ארה"ב על אירן. על הרקע הזה יש לראות את תקיפת חיל-האוויר הישראלי על תשתיות של חיזבאללה בליל ה-24 ביולי באזור תל אלחארה בדרום סוריה.
סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה כי חיל-האוויר של ישראל תקף מטרות סוריות באזור תל אלחארה שבצפון מערב מחוז דרעא, מדובר בנקודת תצפית אסטרטגית שצופה לעבר רמת הגולן, מרכז המעקב הסורי אחר זכויות האדם מסר כי היו הרוגים כתוצאה מהתקיפה ונגרם נזק לרכוש וכי התקיפה כוונה לעמדות של המשטר הסורי ושל המליציות הנאמנות לו.
בתל אלחארה יש מוצב האזנה ותצפית של המודיעין הסורי אך גם אירן, חיזבאללה ורוסיה נהנים מהמודיעין שהוא מפיק על ישראל. על-פי ההבנות בין ישראל לרוסיה, באזור הזה אמורים לשהות רק חיילים של הצבא הסורי, לאחר שצבא סוריה השתלט על דרום המדינה, אולם, הסורים מנסה להוליך שולל את ישראל ופעילים של חיזבאללה מסתובבים באזור כשהם לבושים במדים של הצבא הסורי.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר בשבוע שעבר אזהרה לסוריה בהתייחסו לנוכחות של חיזבאללה בשטחה ואמר "לא נאפשר לה להיות לבנון שניה". על-פי גורמים בתקשורת הערבית, זוהי הפעם השלישית שישראל תוקפת יעדים של חיזבאללה בשטח סוריה בחודשים האחרונים מלבד תקיפת היעדים האירניים.
חיסולים בשטח
ארגון חיזבאללה עסוק בגיוס פעילים בדרום סוריה מקרב תושבי הכפרים הסמוכים לגבול עם ישראל כדי להקים תשתית טרור שתעשה פיגועים ברמת הגולן וגם בצבירת נשק ואמצעי לחימה. ישראל עומדת על המשמר, המודיעין הישראלי יודע כבר כמה שנים על התוכניות של אירן וחיזבאללה לשנות את הסטטוס-קוו ולהקים תשתית טרוריסטית ברמת הגולן שתפעל נגד ישראל.
בינואר 2015 תקפה ישראל שיירה של מפקדים שעשתה סיור שטח באזור מזרעת אלעמל ברמת הגולן שנועד להקים חדר מבצעים משותף שינהל את הפיגועים נגד ישראל. בהתקפה נהרגו ג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל החיזבאללה עמאד מורנייה, שעל-פי פרסומים זרים חוסל בדמשק ב-2008 במבצע משותף של ה-CIA והמוסד הישראלי, והגנרל האירני מוחמד עלי אללה דאדי. אח"כ החל חיזבאללה להפעיל את המחבל סמיר קונטאר, לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, כדי לבנות תשתית טרור ברמת הגולן.
על-פי מקורות לבנוניים, סמיר קונטאר הצליח להקים תשתית מקומית ברמת הגולן של כמה מאות מחבלים במסגרת גוף הנקרא "הוועדות העממיות לשחרור הכולן הכבוש" בו חברים דרוזים וסונים המצויידים בנשק קל, טילי נ"ט ומטעני חבלה שפרוסים לאורך הגבול עם ישראל. סמיק קונטאר חצה "קו אדום" והוא חוסל ע"י ישראל ב 19 בדצמבר 2015, באמצעות ירי טיל שנורה ממטוס ישראלי לעבר הבניין שבו שהה בג'ראמנה בסוריה, לאחר שהפך ל"פצצה מתקתקת" המתכננת פיגועים נגד ישראל.
הפעילות הישראלית נגד ארגון חיזבאללה בחודשים האחרונים כוללת גם חיסולים בשטח, ב-23 ביולי השנה חוסל פעיל חיזבאללה בשם משהור זידאן מירי טיל שנורה ממל"ט לעבר מכוניתו בעת שנסע באזור קוניטרה סמוך לגבול עם ישראל. פעילים באופוזיציה הסורית טוענים כי ישראל אחראית לחיסולו, זידאן פעל בשירות חיזבאללה מספר שנים בזהויות שונות, לפני 4 חודשים יצא ללבנון ואחר כך חזר לסוריה עם תעודות זהות חדשות והנחיות ממפקדת חיזבאללה כיצד לארגן את תשתית הטרור החדשה.
ב-5 ביוני השנה חוסל ביריות אלמונים הגנרל הסורי ג'מאל אלאחמד,מפקד גזרת סווידא הדרומית בעת שסייר בשטח, אין מידע ודאי לגבי השאלה מי אחראי לחיסולו, אך אי-אפשר לשלול את האפשרות שישראל עומדת מאחוריו. מדובר בקצין סורי שהיה אחראי לקשר בין הצבא הסורי לכוחות חיזבאללה באזור סווידא וגם לקשר עם מוניר עלי נעים שעיטו האחראי על מפקדת חיזבאללה בדרום סוריה וגם על הקמת התשתית הצבאית של הארגון ברמת הגולן.
חזית חדשה של חיזבאללה מרמת הגולן
האחראי הראשי על הקמת החזית החדשה נגד ישראל ברמת הגולן הינו הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" של אירן, בתיאום עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. המטרה של אירן היא להרחיב את העימות עם ישראל דרך החלק הסורי של רמת הגולן.
אירן רוצה לפצל את כוחה הצבאי של ישראל ולהעסיק את צה"ל בכמה חזיתות במקביל בצפון ובדרום,מדובר במלחמת התשה שאותה אירן רוצה לנהל נגד ישראל הרחק מגבולותיה באמצעות שלוחותיה, דהיינו, ארגון חיזבאללה וארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
ישראל מנהלת קרב בלימה כדי למנוע את הקמת החזית החדשה נגדה מרמת הגולן, ככל שאירן וחיזבאללה יאיצו את פעילות בניית התשתית, כך תגביר ישראל את התקפותיה על יעדי חיזבאללה בסוריה, לישראל יש עדיפות מודיעינית ועליונות אווירית ולכן היא משיגה הצלחות, מדובר במערכה ארוכה ולא ברור מתי היא תסתיים.

תאריך:  25/07/2019   |   עודכן:  25/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עמוס גלבוע
הנחת העבודה של הנהגת ישראל צריכה להיות שבמקרה הקיצון של התדרדרות למלחמה בין אירן לארה"ב, היכולת הזאת תופעל    האם יש לישראל יכולת הגנתית יעילה (להבדיל מהתקפית) מול יכולת האש של חיזבאללה? סימן שאלה מפחיד!
רפי לאופרט
למעט איום אירני ישיר על ישראל, זה הנשקף מחיזבאללה הוא כיום האיום הקונבנציונלי החמור ביותר, שיסתבך עוד יותר בעימות אזורי; לכך מכוונת אירן בהקמתו ובטיפוחו    ישראל חייבת לתכנן מהלך פוליטי-צבאי שינטרל איום זה - בדרך של פרוק נשק או פרוק הארגון ולבנון מארחתו - בטרם תעמוד חומרתו האמיתי למבחן מעשי
עמוס גלבוע
יש לו "משרדי" שיכון, בריאות, חינוך, כספים ועוד רבים אחרים עבור האוכלוסייה השיעית    הוא דואג לה    בכך הוא שונה, בין השאר, מהחמאס שאינו רואה עצמו אחראי לאוכלוסייה האזרחית
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
יוני בן-מנחם
לרגל 13 שנים למלחמת לבנון השנייה הופיע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בראיון טלוויזיוני שבו הכריז כי ארגונו יכול "להחזיר לתקופת האבן" את ישראל באמצעות רקטות וטילים. בראיון שנועד ללוחמה פסיכולוגית הבהיר נסראללה כי כוחות אירן לא יצאו מסוריה ו"שכח" לציין את העובדה כי הוא מסתתר בבונקר כבר 13 שנים
רשימות נוספות
"הצעת ארה"ב - סחטנות משפילה"  /  איציק וולף
תביעה בגולן לפי חוק החרם  /  יצחק דנון
פלשתיני חטף ואנס תלמידה בת 7  /  עידן יוסף
ארגון חמאס חושש מהתקפה ישראלית  /  יוני בן-מנחם
הזרזיר והחברים  /  אסתר שניאורסון גרי
לפיד בקנה ואיווט בצריח  /  יורי מור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il