X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וקסנר. מסר ייפוי כוח מלא לאפשטיין [צילום: יוטיוב]
אפשטיין. התערב גם בסכסוכים משפחתיים [צילום: AP]
כתבה נרחבת בניו-יורק טיימס על קשרי הפדופיל והפילנטרופ

ג'פרי אפשטיין שלט בפועל על עסקיו, חייו האישיים והצדקה של לזלי וקסנר

מהכתבה עולה אפשרות, שלאפשטיין היה תפקיד משמעותי גם בהענקת 2.3 מיליוני הדולרים המסתוריים של קרן וקסנר לאהוד ברק אפשטיין ניצל את קרבתו לבעלי ויקטוריה'ז סיקרט כדי לנסות וליצור קשר עם נשים צעירות וקסנר ניתק את הקשרים עם אפשטיין לאחר כתב האישום נגדו ב-2007 - בעוד ברק טרם הוכיח שביצע ניתוק דומה
▪  ▪  ▪

לזלי וקסנר, הבעלים של חברת האופנה L Brands ובעל השליטה ברשת ויקטוריה'ז סיקרט, היה האדם המקורב ביותר לג'פרי אפשטיין ומקור מרכזי של עושרו וכוחו. כך עולה מכתבה מקיפה שמפרסם (יום ו', 26.7.19) ניו-יורק טיימס על הקשר בין השניים. מן הכתבה עולה האפשרות, כי לאפשטיין הייתה השפעה ואולי גם הכרעה במענק שקיבל אהוד ברק מקרן וקסנר, שכן היא מתארת מצב בו אפשטיין שלט בין היתר על פעילות הצדקה של וקסנר.
וקסנר הקים את הקרן הנושאת את שמו, ואשר העניקה לברק 2.3 מיליון דולר בשנים 2006-2004 תמורת שירותים שטיבם לא הוסבר. היה זה התשלום הגבוה ביותר שנתנה הקרן באותן שנים והוא היווה כמחצית מכלל הוצאותיה בישראל. על-פי מסמכים שפורסמו בעבר, בשנת 2001 תרם אפשטיין 9 מיליון דולר לקרן וקסנר, ובאותה שנה היה התורם החיצוני היחיד שלה. ואילו בשנת 2004, כאשר ברק קיבל מהקרן את מיליון הדולר הראשונים, היה אפשטיין אחד מנאמניה (תפקיד אותו מילא בהתנדבות).
העיתון מגלה, כי בשנות ה-90 הציג אפשטיין את עצמו כמגייס דוגמניות עבור ויקטוריה סיקרט'ס, כדי לקבל מהן בתמורה טובות הנאה מיניות. אנשי החברה התריעו על כך בפני וקסנר, אך לא ידוע באיזו פעולה נקט. מה שברור הוא, שלאפשטיין הייתה השפעה רבה על ניהול הונו של וקסנר, פעילותו הפילנתרופית ואפילו חייו הפרטיים. וקסנר הסמיך את אפשטיין ליטול הלוואות בשמו, לחתום על דוחות למס הכנסה, לשכור עובדים ולבצע רכישות.
לאורך השנים רכש אפשטיין לעצמו דירת יוקרה במנהטן (בה ביצע חלק משמעותי מעבירות המין המיוחסות לו), מטוס פרטי ואחוזה יוקרתית באוהיו (1,000 מ"ר ו-23 חדרים), בשווי נוכחי של 100 מיליון דולר - שכולם היו שייכים בעבר לווקסנר או לחברות שבבעלותו. במקביל, הוא דאג לתקוע טריז בין וקסנר לבין מי שהיו שנים רבות עמיתיו וידידיו.
"שיפוט מעולה וסטנדרטים גבוהים"
לדברי הטיימס, מהרגע בו הגיע אפשטיין בשנות ה-80 למשרדי L Brands בעיר קולומבוס, עמיתיו של וקסנר נדהמו מהאופן בו המיליארדר המנוסה נתן כזה אמון בפיננסייר הצעיר (אז בשנות ה-30 לחייו). וקסנר הגדיר פעם את אפשטיין ב"חבר הנאמן ביותר" וכבעל "שיפוט מעולה וסטנדרטים גבוהים בצורה בלתי רגילה". וקסנר בן ה-81 סירב להשיב על שאלות העיתון. מוקדם יותר החודש כתב לעובדי החברה, כי מעולם לא היה מודע לפעילות בלתי חוקית כלשהי של אפשטיין, ומעולם לא ניחש שהוא גרם כזה כאב לאנשים רבים כל כך.
וקסנר נכנס לעסקי האופנה באוהיו בשנת 1963, בשנות ה-80 הרחיב את פעילותו בקניונים ובשנת 1982 רכש חברה בקשיים בשם ויקטוריה'ז סיקרט. עד מהרה הוא הפך אותה לחברה הבינלאומית הנודעת שהיא כיום. באותה תקופה הציג בפניו איש הביטוח רוברט מייסטר את אפשטיין, אשר עד אז שימש כמורה למתימטיקה בבית ספר במנהטן ולאחר מכן בבנק ההשקעות בר-סטרנס. אפשטיין טען, כי הוא מומחה למס, חוקר הונאות ובעל כישרון בניהול השקעות מתוחכמות.
אפשטיין החל לבלות יותר ויותר זמן בחברתו של וקסנר, כאמור - להפתעת ידידיו של האחרון, אשר גילו שהוא מתרחק מהם. תפקידו הרשמי היה לסייע בניהול כספיו של אפשטיין ולהעניק לו ייעוץ פיננסי; לא ברור אם היה ביניהם הסכם רשמי. עד מהרה החל אפשטיין להיות מעורב בהרבה יותר היבטים בחייו של וקסנר. הוא ניהל את בניית היאכטה שלו (למעלה מ-100 מטר אורכה), ובשנת 1991 קיבל מווקסנר ייפוי כוח רשמי לעשות בשמו כל פעולה עסקית - משכירת עובדים ועד מכירת נכסים. במשך 16 שנים העניק מסמך זה לאפשטיין עוצמה בלתי מוגבלת בענייניו הכספיים של וקסנר, אשר שוויו מוערך בקרוב ל-5 מיליארד דולר.
עד מהרה, החל שמו של אפשטיין להופיע במסמכים רשמיים של וקסנר וחברת L Brands - וכאמור, הוא הפך גם לאחד הנאמנים בקרן וקסנר. הוא אפילו היה נאמן בקרנות שהקים וקסנר למען ילדיו והייתה לו זכות הצבעה בשמם, בניהול נכסים בשווי מיליארדי דולרים. בכמה מסמכי בנק בשווייץ, הוגדר אפשטיין כמנהל הונו של וקסנר. הוא גם עסק בגיוס כספים לכמה מקרנות הצדקה של וקסנר ובמקביל הקים קרנות משלו שזכו למימון נדיב מידי וקסנר. שתיים מהן קיבלו ממנו מניות ומזומן ב-21 מיליון דולר; אפשטיין תרם בין היתר למשטרת פאלם ביץ' - זו שלימים תחקור את עבירות המין שלו - לקרן קלינטון (שמו של ביל קלינטון הופיע בפנקס הטלפונים שלו) וללהקת בלט בפלורידה.
תלונה על תקיפה מינית ב-1997
בשנת 1993 התחתן וקסנר עם אביגיל קופל, עורכת דין מניו-יורק, ואפשטיין כבר היה מעורב עמוקות בחייו של לקוחו - ממשיך הטיימס. הוא כלל לא התבייש בכך, ובשנת 2003 אמר לכתב העת וניטי פייר: "אם הלקוח שלי זקוק להגנה - אפילו מפני משפחתו - אזי מוטב שאנשים ישנאו אותי ולא אותו". וקסנר היה הלקוח הגדול ביותר שלו, ובפער עצום מכל השאר - ואפשטיין אכן התערב בסכסוכים משפחתיים.
לדברי הטיימס, קרבתו של אפשטיין לווקסנר גם העניקה לו הזדמנויות יוצאות דופן להיות בקשר עם נשים צעירות. כך למשל טענה מריה פארמר, כי אפשטיין תקף אותה מינית בשנת 1996, כאשר עסקה בעבודות אמנות בביתו של וקסנר באוהיו. לטענתה, היא ברחה מהחדר והתקשרה למשטרה, אך אנשי האבטחה של וקסנר מנעו ממנה במשך 12 שעות לעזוב את הבית.
בערך באותה תקופה גילו מנהלים ב-L Brands, כי אפשטיין מציג את עצמו כמגייס דוגמניות עבור ויקטוריה'ז סיקרט. כאמור, וקסלר הבטיח שיטפל בעניין - אך לפחות עדות אחת מעלה ספקות האם עשה זאת. בשנת 1997 ביקרה הדוגמנית אלישיה ארדן, אז בת 27, את אפשטיין בחדר המלון בו שהה בסנטה מוניקה, לדבריה - לשיחה על האפשרות שתופיע בקטלוג של חברת ההלבשה התחתונה, אך אפשטיין תקף אותה מינית. ארדן התלוננה במשטרה - אחת העדויות המוקדמות יותר לעבירות מין מצידו של אפשטיין.
עבר כמעט עשור עד שמשטרת פלורידה האשימה את אפשטיין בשידול לזנות של נשים וקטינות, כולל ילדות מתחת לגיל 14. היה זה בתחילת 2006; וקסנר ניתק את קשריו עם אפשטיין רק 18 חודשים מאוחר יותר, כאשר הוא הודה במסגרת הסדר טיעון ונדון ל-18 חודשי מאסר. כידוע, אהוד ברק נשאר בקשר חברי ועסקי עם אפשטיין לפחות עשר שנים מאוחר יותר, ועד כה לא הוכיח שהוציא את אפשטיין מהחברות שהוא מוביל ובהן השקיע הפדופיל המורשע, כפי שהכריז שיעשה.

תאריך:  26/07/2019   |   עודכן:  26/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'פרי אפשטיין שלט בפועל על עסקיו, חייו האישיים והצדקה של לזלי וקסנר
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו מאמין
שברק לא ידע?  |  26/07/19 13:46
 
- כן, אני דווקא מאמין...
שלמה מחיפה  |  28/07/19 13:08
2
העלילה מסתבכת...
עמי, ת"א  |  26/07/19 14:07
 
- אל דאגה הכל מאותרג
עוד סתם אחד   |  26/07/19 15:45
 
- אין לא שום אפשרות אחרת
ברוריה ממוצקין  |  26/07/19 17:34
3
מסקרן לדעת מי משותפיו של אפשטי
קורןנאוה טבריה  |  26/07/19 14:59
4
הסחה להשכיח 2.3מיליון דולר ל"ת
מתעסקים באפשטין   |  26/07/19 15:57
5
מעניין לקרוא ולא להאמין
עוד סתם אחד   |  26/07/19 16:03
 
- מבהיל. יש עוד כמה גופים כאלו
עוד אחד מהעם  |  27/07/19 07:03
6
מה חדש בזה שברק היה טינופת
צורי  |  26/07/19 16:10
 
- למה "היה"? הוא עדיין טינופת ל"ת
הגלשנית  |  26/07/19 17:51
7
אפשטיין סחט את וקסנר ל"ת
ככה התעשר  |  26/07/19 16:18
8
איך קורה שלא חוקרים את ברק ?
ישמעאל  |  26/07/19 16:55
9
המפסידים הכי גדולים יהיו > מרצ
הגלשנית  |  26/07/19 17:45
10
ברק יעלם ולסגור את וקסנר
מה עכשיו  |  26/07/19 17:49
11
אז מתברר שה2.3 מיליון הגיעו
יצא המרצע מן השק  |  26/07/19 18:13
12
הגיגים
ותהיות  |  27/07/19 00:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אפשטיין
איתמר לוין
מנהל ההשקעות המואשם בסחר בנשים למטרות זנות הועבר לבית החולים, לאחר שנמצא חסר הכרה למחצה ועל צווארו סימני חבלה    הוחזק בבית המעצר העירוני של ניו-יורק, בו השמירה הדוקה במיוחד
איתמר לוין
עבריין המין עבד במלכ"ר שכנראה נועד רק לאפשר לו לשהות מחוץ לכלא    אנשי הליווי הותירו אותו שעות רבות ללא השגחה ואף אפשרו לו לבקר בביתו - זירת הפדופיליה בה הודה
ד"ר חיים משגב
אף מפלגה לא רוצה לחבור לברק    סגנון הדיבור שלו נגד נתניהו - דוחה   
ברק חמדן, תאב בצע ואגואיסט; לכן הסתבך עם אפשטיין    מבקר המדינה קבע: "ברק קנה שלטון בכסף"    הבריחה מלבנון הולידה את החיזבאללה    יאסר ערפאת זיהה את חולשתו של ברק ובעקבות זאת פרצה האינתיפאדה השנייה שגרמה למאות הרוגים ולאלפי פצועים
איתמר לוין
ההגנה ביקשה שאפשטיין ישהה בדירתו במנהטן - שלטענת התביעה היא אחת מזירות הפשע שלו    השופט: בבעלותו מטוס פרטי ודירה בפריז, ולכן קיים חשש שיימלט
איתמר לוין
העיתון הבריטי: לא נסיר את הידיעה ואת הצילומים של ברק ומספר נשים בכניסה לביתו של אפשטיין; לא פעלנו ממניעים פוליטיים; טענותיו של ברק - אבסורדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il