נוסע בתחבורה הציבורית שכרטיסו אבד או נגנב יכול לגשת לכל עמדת רב-קו, להנפיק כרטיס חדש תמורת 10 שקלים ולקבל כרטיס חדש אליו מועברים כל החוזים שטען בכרטיס הקודם. במקרה שמדובר בנוסע בעל פרופיל אישי מיוחד המקנה לו הנחה (אזרח ותיק, נוער, סטודנט, נכה וכדומה) מעודכן הפרופיל אוטומטית גם בכרטיס החדש.
אולם תקלה במערכות המיחשוב של
משרד התחבורה מונעת מתושבים בפריפריה הזכאים להנחה לממש את ההנחה במקרה שכזה. מדובר בזכאים להנחות רכבת של 50% ממחיר הנסיעה באזורים הסמוכים לתחנות חדשות של הרכבת בפריפריה.
כך למשל, תושבים המתגוררים סביב תחנות הרכבת בכרמיאל ובאחיהוד שכרטיסם אבד או נגנב לא יוכלו לעדכן את הפרופיל "זכאי אחיהוד" שהתפוגג בעמדות "על הקו" השונות. למרות שמדובר בתושבים של הגליל המערבי, הגליל התחתון והגליל העליון, ייאלצו התושבים המתגוררים באזור כרמיאל, בשטחי המועצות האזוריות מטה אשר ומשגב ובישובים כפר יאסיף, ג'וליס-ירכא וסביבותיהם להגיע דווקא לעמדת רב-קו של
רכבת ישראל.
אולם, בהעדר עמדה קרובה, הם ייאלצו לנסוע ברכבת במשך כשעתיים(!) לתחנות הרכבת בתל אביב או בעפולה (ו בבאר שבע הרחוקה יותר), רק כדי לעדכן את הפרופיל - דבר לא משתלם בעליל.
משרד התחבורה מתעלם News1 שאל את רכבת ישראל מדוע פרופיל "זכאי אחיהוד" אינו מתעדכן אוטומטית כיתר הפרופילים, ומדוע לא ניתן לחדש את הפרופיל בתחנות אחיהוד וכרמיאל אלא רק בתחנות רכבת רחוקות. מדוברו הרכבת נמסר כי הכתובת לשאלות בנושא רב-קו היא משרד התחבורה.
במשרד התחבורה בחרו להתעלם מהשאלה ומסרו סקירה היסטורית: "עם פתיחת תחנת הרכבת באחיהוד, העניק משרד התחבורה הטבה ייחודית לתושבים המתגוררים בסמיכות לתחנה, המקנה להם 50% הנחה בנסיעות מתחנת הרכבת אחיהוד, למשך שנתיים מיום פתיחת התחנה. מדובר כאמור בהטבה ייחודית (זכאות יישובית) המוטמעת בכרטיס הרב קו, עם הצגת תעודת זהות, בכל אחת מעמדות שירות הרב-קו בתחנות הרכבת בלבד".