X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרכבת הרשימה הערבית המשותפת מחדש עשויה לעודד כרבע מן המתלבטים להצביע כ-42% מהנשאלים מתכוונים להצביע, 26% לא מתכוונים להצביע
▪  ▪  ▪
טיבי. רבים נמנעו להגיע [צילום: פלאש 90]

כ-42% מהאזרחים הערבים בעלי זכות ההצבעה מתכוונים להצביע בוודאות או בסבירות גבוהה. רק כ-26% אחוז מהנשאלים אמרו שיש סבירות נמוכה או ודאית שלא יצביעו כלל. אחוז המתלבטים האם להצביע הוא גבוה ועומד על 32% - כמעט שליש מבעלי זכות ההצבעה בחברה הערבית.
כך מעלה (יום ב', 29.7.19) סקר של עמותת 'יוזמות אברהם', עמותת 'סיכוי' ו'מרכז אקורד', שנערך לפני כשבועיים ובדק את הסיבות להצבעה או הימנעות מהצבעה בחברה הערבית ובוחן את מגמות ההצבעה של האזרחים הערבים.
על-פי ממצאי הסקר, הרכבת הרשימה המשותפת תגביר את המוטיבציה של כרבע (25.4%) מכלל האזרחים הערבים להצביע. עם זאת, הגורם שיעודד הצבעה יותר מכל, הוא הצהרה של מפלגות השמאל-מרכז לפעול בסוגיות החשובות לחברה הערבית, כגון מכת האלימות והפשיעה, והוא ישפיע על 30.7% מהנשאלים.
גם כשמתמקדים בקבוצת המתלבטים, שני גורמים אלו נמצאו המשפיעים ביותר על ההחלטה להצביע: טיפול בסוגיות הבוערות ביותר בחברה האזרחית על-ידי מפלגות המרכז-שמאל יגדיל את המוטיבציה של 30.1% מהמתלבטים להצביע, והרכבת הרשימה המשותפת תגדיל את המוטיבציה של 28% מהמתלבטים. הגורמים הבאים בחשיבותם עבור המתלבטים, הם הזמנה אפשרית של המפלגות הערביות מצד מפלגות המרכז-שמאל להצטרף לקואליציה (עם השפעה על 24.2% מהם), והצהרה של מפלגות המרכז-שמאל על נושא השוויון כסוגיה חשובה (23.6%).
היקף תופעת החרם האידאולוגי על הבחירות, כמניע לאי הצבעה, קטן מהמקובל לחשוב, ורק כ-7% מבעלי זכות ההצבעה החרימו את הבחירות באפריל 2019 מסיבות אידאולוגיות.
המניע הבולט ביותר להימנעות מהצבעה הוא תחושת חוסר השפעה ("אין תועלת בהצבעה שלי") - 34.2% הנשאלים שלא הצביעו באפריל 2019 ציינו זאת כסיבה לכך שלא הצביעו.
המגמה העולה מהסקר מצביעה על יציבות בכוונות ההצבעה של הנשאלים, עם נטייה קלה לגידול בשיעור ההצבעה. כ-57% מכלל הנשאלים ישמרו את התנהגותם מהבחירות הקודמות, והחלטתם אם להצביע או לא, נשארת בעינה. מבין אלו שהצהירו כי לא הצביעו בבחירות באפריל 2019, 16% הצהירו כי יצביעו הפעם בסבירות גבוהה או ודאית, ו-38% נוספים הצהירו כי הם מתלבטים אם להצביע בספטמבר. התנועה ההפוכה (מצביעים ששוקלים לא להצביע) היא מתונה יותר - 6% מאלו שהצהירו כי הצביעו באפריל 2019, לא מתכננים להצביע בבחירות הקרובות, ו-26% מאלו שהצביעו מתלבטים כעת.
המדגם כלל 1,055 משתתפים בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל בעלי זכות הצבעה. המדגם כלל ייצוג של גברים ונשים, כל שכבות הגיל מעל 18, ארבעה אזורים גאוגרפיים - גליל, משולש, נגב וערים מעורבות, וכן לפי שייכות דתית - מוסלמים, נוצרים ודרוזים. המחקר נערך על-ידי פרופ' עירן הלפרין, סיוואר עאסלה, אריק שומן ויוסי חסון ממרכז 'אקורד' של האוניברסיטה העברית בירושלים. איסוף הנתונים בוצע על-ידי חברת הסקרים 'אפקר' בראשות ד"ר הישאם ג'ובראן. הסקר הטלפוני נערך על-ידי חיוג למספרי טלפון ניידים והתקיים בשפה הערבית.

תאריך:  29/07/2019   |   עודכן:  29/07/2019
+חכם וטפש
11:19 30/07/19  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מה שהיה אתמול כוח שולי, עלול מחר להיות מי שיוביל את ממשלת ישראל לספח לא רק את כל שטח "סי" שהם יותר מ-60% של השטח בבקעה, בשומרון וביהודה, אלא להבעיר ולדמם את חיינו בהחלטה של סיפוח כל יהודה ושומרון

להבעיר ולדמם [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+מועמדות מהעבודה עתרו נגד היו"ר עמיר פרץ
10:54 30/07/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת לשעבר מיכל בירן ואמילי מואטי, עתרו לבית המשפט המחוזי נגד החלטת יו"ר העבודה עמיר פרץ לשנות את מיקומם של נבחרי המחוזות

פרץ. ועדה מסדרת של איש אחד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ברכבת עם ז'בו
10:44 30/07/19  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

השנה, באופן חסר תקדים, נכנסו הפוליטיקאים שלנו פעמיים אל מינהרת הבחירות, ובתוכה הם "שוכחים מהעולם", עסוקים בהטחת בוץ אלה בפני אלה, בחילופי מהלומות מילוליות בלי חשבון ובלי איפוק  ▪  מה להם ולחיים החיים האמיתיים, חיי היומיום של האזרחים?

[צילום: חיים צח/לע"מ]
+"החבירה לליכוד אינה מתאימה לי"
10:35 30/07/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר סיעת כולנו לשעבר נימק את החלטתו לפרוש מהכנסת  ▪  הודעתו נמסרה לאחר החלטת ביהמ"ש העליון לאשרר את מיזוג סיעת כולנו לתוך מפלגת הליכוד

פולקמן. תחושת מיצוי [צילום: פלאש 90]
+השר אלקין: "מערכת הבחירות היא בין כחול לבן לליכוד"
10:25 30/07/19  |  

השר זאב אלקים בראיון בגלי צה"ל: "מערכת הבחירות היא בין כחול לבן לליכוד, אם נשריין את בן-גביר נפסיד קולות של מצביעי מרכז - לכן זו הצעה מטופשת ללא בסיס".

+ח"כ סער: הימין המאוחד זה בדיוק אותו הבית היהודי לפני פרישת בנט ושקד, פשוט בסידור אחר
08:20 30/07/19  |  

ח"כ גדעון סער אומר (יום ג') בראיון לגלי צה"ל: "הימין המאוחד זה בדיוק אותו הבית היהודי כמו שהיה לפני פרישת בנט ושקד, פשוט בסידור אחר. מקווה שיהיו שם חיבורים נוספים".

+פעילים בבית היהודי מפריעים לכינוס המפלגה בעקבות ההסכם
22:06 29/07/19  |  

‏כמה פעילים של הבית היהודי לא מקבלים את ההסכם עם בנט ושקד, ומפריעים לכינוס המפלגה. יהודה לוינגר מפוצץ כל כמה דקות את הכנס. נגד השר פרץ: "חתמת על ההסכם לפני שעברת טיפולי המרה או אחריהם?". על שקד: "למה שנצביע למי שמרוחה על שער של עיתון" וגם: "בושה וכלימה, ניר אורבך [מזכ"ל הבית היהודי] קברן" (סרוגים).

+אושרה התמודדות משותפת של נעם ועוצמה יהודית
22:05 29/07/19  |  

מזכירות עוצמה יהודית אישרה הערב את הסכם הריצה עם מפלגת נעם.

+רה"מ מקדם בנייה פלשתינית בשטחי C
21:57 29/07/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הקבינט המדיני-ביטחוני דן במהלך שמקדם ראש הממשלה נתניהו, ולפיו תקודם בנייה המיועדת לפלשתינים - לצד תוכניות בנייה בהתנחלויות  ▪  ישיבה על בנייה בהתנחלויות נדחתה

הרחבת הבנייה הפלשתינית [צילום: עיסאם רימאווי/פלאש 90]
+קדימות לבנט ולסמוטריץ' בבחירת תיקי השרים
20:52 29/07/19  |  

בין מפתלי בנט ואיילת שקד לבנט יש את הזכות לבחור תיק ראשון. בין בצלאל סמוטריץ' לרפי פרץ - סמוטריץ' בוחר ראשון איזה שר להיות. ההערכה בימין - יכוונו הפעם לקבל את אחד משלושת התיקים הבכירים (חדשות 12).

+‏נתניהו מנסה לקדם איחוד נוסף בימין
20:34 29/07/19  |  

הליכוד בדק בימים האחרונים בסקר פנימי אפשרות לאיחוד בין עוצמה יהודית וזהות. התוצאה: ביחד עוברות השתיים את אחוז החסימה. מקורבי רה״מ הציגו את הסקר בפני המעורבים בניסיון לקדם את המהלך (כאן חדשות).

+הפרסומאי של ברק עוזב את קמפיין המחנה הדמוקרטי
20:26 29/07/19  |  

חמישה ימים בלבד אחרי האיחוד - עימות ראשון בצמרת המחנה הדמוקרטי: הפרסומאי של אהוד ברק, אודי פרידן, עוזב את הקמפיין (חדשות 13).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות הצבעה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליש מהערבים מתלבטים אם להצביע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
הצדדים הגיעו לסיכום שיאפשר התפצלות הימין החדש אחרי הבחירות    אורית סטרוק נדחקה למקום העשירי    הסיעה כולה תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה    שילוב אנשי עוצמה יהודית ונעם - על בסיס שריון בליכוד
מירב ארד
פנו ליו"ר ועדת הבחירות בדרישה למנוע ממפלגת נעם להשתמש בשם נועם, שהוא גם שמה של תנועת הנוער של התנועה המסורתית    נפלגת נעם בתגובה: על התנועה המסורתית להפסיק להשתמש במילים 'יהדות' ו'מסורת'
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תגובות לטורי הקודם, איש הטפלון, סילוף ומחדל
מחלקה ראשונה
הוסיף: הכדור במגרש של אנשי הימין החדש    פגישת המו"מ הסתיימה ללא החלטה סופית אך הצדדים דיווחו על התקדמות    פייגלין תוקף את שקד: "היא לא פנתה אליי בכלל"
מיכאל מירו
ברוכים הבאים לבחירות האישיות והשטחיות שבפניהן אנו עומדים. כבר היום אפשר לומר שזה ממש לא משנה מי יבחר, שכן אף לא אחד מציג משנה סדורה בסוגיות האסטרטגיות של מדינת ישראל, שהיא מדינה שהצליחה עד כה למצב את עצמה, אך כושלת בתחזוק ההצלחה ובחשיבה לעתיד איך לצמוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il