X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאיימת שלא לחתום על הסכם סחר עם בריטניה, אם זו לא תבטל את מס המחזור של גוגל, פייסבוק ואמזון בחודש שעבר פתחה בחקירה נגד צרפת בשל מס דומה
▪  ▪  ▪
ג'ייוויד. יצטרך להכריע [צילום: AP]

הממשל האמריקני מגביר את הלחץ נגד הטלת מיסים מחוץ לארה"ב על ענקי הטכנולוגיה האמריקנים. לאחר שדרש מצרפת (ללא הצלחה) להימנע ממס כזה, מאיים כעת הממשל שלא לחתום על הסכם סחר עם בריטניה, אם זו תותיר בעינו את המס שהיא מתכננת. צעדים אלו עלולים להעמיד בספק את כוונתה של ישראל להטיל מס דומה.
דיילי טלגרף חשף אתמול (שבת, 2.8.19) את האיום האמריקני, המגיע בנקודה רגישה במיוחד מבחינתה של בריטניה - לקראת האפשרות של פרישה ללא הסכם מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר. במקרה כזה, תצטרך בריטניה לחתום על הסכם סחר פרטניים במקום ההסכמים של האיחוד האירופי, וברור שהסכם עם ארה"ב יעמוד בראש סדר העדיפויות שלה. לדברי העיתון, האיום הגיע הן מכיוונו של ממשל טראמפ והן מצידם של כמה מחוקקים; הסכם הסחר מחייב את אישורו של הקונגרס.
המיסוי המתוכנן הוא בשיעור של 2% ממחזוריהם של מנועי חיפוש, מדיה חברתית וסחר אלקטרוני - דהיינו גוגל, פייסבוק, טוויטר ואמזון. שר האוצר הקודם, פיליפ המונד, הודיע עליו בהצעת התקציב שהגיש באוקטובר שעבר, הוא אמור להפוך לחוק בחודשים הקרובים במסגרת הצעת התקציב הקרובה ולהיכנס לתוקף באפריל 2020 - תחילת שנת התקציב הבאה. משרד האוצר הבריטי צופה, כי ההכנסות ממס יגיעו בשנת 2022 ל-400 מיליון ליש"ט לשנה.
שר האוצר החדש, סג'יד ג'ייוויד, טרם הודיע מהי עמדתו בנושא. השרה החדשה לסחר בינלאומי, ליז טראס (שהייתה סגניתו של המונד בממשלתה של תרזה מיי), הביעה בשיחות פרטיות חשש שהקשחת הכללים בנוגע לחברות ההיי-טק האמריקניות, תקשה על השגת הסכם סחר עם ארה"ב. ראש הממשלה החדש, בוריס ג'ונסון, נחשב למיודד עם דונלד טראמפ יותר מאשר מיי - מה שאינו מונע את הפגנת השרירים האמריקנית כלפיו, שבוע בלבד לאחר שנכנס לתפקידו.
לפני שלושה שבועות הודיע הממשל האמריקני, כי הוא פותח בחקירה שתבחן האם הצעת החוק הצרפתית להטלת מס מחזור על ענקי ההיי-טק, אינה מהווה תחרות בלתי הוגנת נגדן. ההודעה נמסרה יממה לפני שהאסיפה הלאומית אישרה סופית את החוק, והנשיא עמנואל מקרון חתם עליו למרות ההודעה האמריקנית. החוק הצרפתי הוא המודל עליו מבוססות הצעות דומות במדינות נוספות, ובהן ישראל.
רשות המיסים הישראלית מתכוונת להציע לשר האוצר הבא לגבות מס מחזור של 5%-3% מחברות כמו גוגל ופייסבוק. נכון להיום, החברות הבינלאומיות אינן משלמות מס כלשהו על הכנסותיהן בארץ - מצב שגרר ביקורת ציבורית וגם עתירה לבג"ץ. מס מחזור נגבה מכלל ההכנסות ולא מן הרווח, והוא פשוט יותר לגבייה. ההערכות הן, שההכנסות ממנו יהיו מאות מיליוני שקלים בשנה.
חברות ההיי-טק הגדולות - גוגל, אמזון, פייסבוק, אפל ודומותיהן - משלמות מיסים נמוכים מאוד בארה"ב, וכמעט שאינן משלמות מיסים ביתר חלקי העולם. הן מצליחות ליצור מבני מס מורכבים, בהם הכתובת הרשמית שלהן היא במדינות בעלות שיעורי מס נמוכים, כגון אירלנד, והשלוחות ברחבי העולם הן חברות-בנות המעבירות את רווחיהן לחברת-האם. הממשלות במדינות המובילות שמחוץ לארה"ב טוענות שמדובר במצב פגום מיסודו ובהתחמקות פסולה ממס, על הכנסות המסתכמות במאות מיליארדי דולרים בשנה.
העובדה שארה"ב מוכנה להפעיל לחץ שכזה על שתיים מבעלות בריתה הקרובות ביותר - בריטניה וצרפת - מלמדת שאין לפסול לחצים דומים גם על ישראל. מאחר שבישראל הנושא מצוי רק ברמה של הצעה בדרג המטה לדרג המדיני, ארה"ב טרם התייחסה אליו רשמית. אולם שר האוצר הבא יצטרך לבחון האם לקדם את הנושא ולהסתכן בתגובה פומבית תקיפה דומה.

תאריך:  04/08/2019   |   עודכן:  04/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מגבירה הלחץ נגד מיסוי ההיי-טק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיפסיקו להתפרנס מפירסומות ודי
אף אחד  |  4/08/19 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בנט מבטל את הטענות לפיהן הוא שטרפד את האיחוד עם עוצמה יהודית: "זה שקר וכזב"    הבהיר: "נלך רק עם ממשלת ימין בראשות נתניהו"
איתמר לוין
פיצוי לקשישים שהורדו מטיסה מיוהנסבורג מחשש שהם חולים    ביקורת על משווקת הסלולר אייקון גרופ    רוכש הרכב ישא חלקית בעלות התקלה שהתגלתה בו
יצחק דנון
ש.מ.ר.פ השקעות נדל"ן תובעת 4 מיליון שקל, בטענה שדנקנר הסתיר ממנה מידע מהותי כאשר רכשה ממנו אשתקד ב-50 מיליון שקל את המרכז המסחרי בחיפה
יצחק דנון
החברה לייצור חשמל מאנרגיה סולארית תובעת 22 מיליון שקל בטענה שקיבלה מודולים סולאריים פגומים אשר פגעו בצורה קשה בהכנסותיה
איתמר לוין
26 בני אדם נפצעו בירי ההמוני בסניף וולמארט בעיר, מהם תשעה במצב אנוש    החשוד: צעיר בן 26 שהגיע מהעיר דאלאס, מרחק 1,050 ק"מ, לאחר שפרסם ברשת מנשר שנאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il