X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הייתה "מחלוקת כנה בציבור"

בוטל קנס ניכר על סלקום

הרשות להגנת הצרכן קנסה את החברה ב-3.4 מיליון שקל בשל גביית יתר ממנויים שעזבו - אך בית המשפט קבע שהיא חרגה מהנהלים שלה עצמה ומאלו של היועץ המשפטי לממשלה
▪  ▪  ▪
תשלום מלא או יחסי [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, ביטל (29.7.19) עיצום כספי בסך 3.4 מיליון שקל שהטילה הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן על חברת סלקום. ארניה קבע, כי העיצום הוטל בצורה בלתי סבירה.
נקודת המחלוקת הייתה האם סלקום רשאית לחייב צרכן בדמי שימוש חודשיים מלאים בחודש בו הוא מבטל את המנוי, או שהיא רשאית לחייבו רק בדמי שימוש באופן יחסי למשך הזמן בו היה מנוי שלה. הרשות קבעה שהחיוב המלא פסול והטילה את העיצום בעקבות 85 תלונות שקיבלה בשנים 2016-2015. במקביל, אישר בית המשפט המחוזי מרכז הגשת תביעה ייצוגית נגד סלקום בנושא זה, אם כי ציין, כי יש מקום שהמאסדר יבהיר את המצב.
ארניה אומר, כי לרשות הייתה סמכות להטיל את העיצום, שכן לכאורה נראה שאכן סלקום גבתה יותר מן המותר. אולם הרשות הייתה חייבת להפעיל שיקול דעת בטרם הטילה אותו, ובמבחן זה - לא היה מקום להטילו, וזאת משתי סיבות: סלקום יכלה לחשוב בכנות שהיא פועלת כשורה והרשות לא קיבלה חוות דעת משפטית הפוכה.
נוהל העיצום הכספי קובע: "קבעה הרשות כי בוצעה הפרה של הוראת החוק, והיועץ המשפטי של הרשות חיווה דעתו בכתב כי קיימת אפשרות של מחלוקת כנה בציבור בדבר הפרשנות המשפטית ליישומה, תשלח הרשות למפר התראה מינהלית במקום הודעה על כוונת חיוב". ארניה אומר, כי זהו בדיוק המצב במקרה הנוכחי. ברשיונה של סלקום לא נאמר דבר לגבי החיוב החודשי של מנוי פורש; שתי תביעות ייצוגיות בנושא נמחקו, דבר שלפי הפסיקה מלמד שלא היה להן בסיס; בתביעה שאושרה נאמר, כזכור, שיש צורך בהבהרת האסדרה.
עוד מתייחס ארניה לחוות דעתו של פרופ' מיגל דויטש מטעם סלקום, ולפיה המחוקק לא ביקש לכפות חיוב יחסי של דמי המנוי. הוא אומר, כי מובן שיש משקל מופחת לחוות דעת מוזמנת, אך כאשר מדובר במומחה בשיעור קומתו של דויטש - ברור שהוא מאמין בדבריו והם מבססים את קיומה של מחלוקת כנה בסוגיה זו.
במצב זה, ממשיך ארניה, הייתה הרשות חייבת לקבל חוות דעת מהיועצת המשפטית שלה ולהתרות בסלקום, ולא להטיל עליה מיד את העיצום. "כך אמורה לפעול רשות מינהלית הגונה והוגנת, חסרת משוא פנים, מקום שהעוסק מביא בפניה טענות מבוססות לכאורה, ולכל הפחות אפשריות, בדבר היתכנות לפרשנות סבירה שונה של הוראת החוק שהפרתה מיוחסת לעוסק, וטוען בפניה כי קיימת מחלוקת כנה בציבור בדבר פרשנות ההוראה".
ארניה מצא פגם גם בשיהוי הרב שדבק בהחלטה על העיצום - 3.5 שנים לאחר קבלת התלונה הראשונה ו-18 חודשים בין הודעת הכוונה לבין ההחלטה המעשית. פרק זמן זה היה ארוך בארבעה חודשים מכפי שנקבע בהנחיות היועץ המשפטי, לממשלה, והרשות לא סיפקה לו הסבר כלשהו. הרשות חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את סלקום ייצגו עוה"ד רות לובן ורועי ששון, ואת הרשות - עו"ד אלעד אסרף.

תאריך:  04/08/2019   |   עודכן:  04/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החלה ההפעלה המסחרית של המתקן הסולארי הראשון מתוך שלושה לייצור חשמל שמפעילה החברה בהונגריה    ההכנסות הצפויות מהמתקן - 2 מיליון אירו לשנה למשך 20 שנה ולאחר מכן - מיליון אירו בשנה    שני המתקנים הנוספים יופעלו בשבועות הקרובים
מחלקה ראשונה
על-פי הדיווחים, 16 בני אדם נוספים נפצעו בתקרית הירי    המשטרה עדכנה כי היורה חוסל
אביתר בן-צדף
סרבלי-הטיסה נועדו לא רק לשפר את הנוחות, אלא בעיקר לבטיחות צוותי האוויר - גברים כנשים    פיקוד החומרים משפר את כלל הציוד האישי של צוותי האוויר - חליפות טיסה, חלליפות לחץ, קסדות, נעליים וציוד אחר
איתמר לוין
מאיימת שלא לחתום על הסכם סחר עם בריטניה, אם זו לא תבטל את מס המחזור של גוגל, פייסבוק ואמזון    בחודש שעבר פתחה בחקירה נגד צרפת בשל מס דומה
מירב ארד
בנט מבטל את הטענות לפיהן הוא שטרפד את האיחוד עם עוצמה יהודית: "זה שקר וכזב"    הבהיר: "נלך רק עם ממשלת ימין בראשות נתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il