X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אין ראיות מספיקות להעמדתו לדין על מתן שוחד לשר ההגנה לשעבר של גאורגיה ראיות לכאורה לעבירות נרחבות של שותפו, עודד שכנאי סניגוריו של הירש: שילם מיסים כדין
▪  ▪  ▪
הירש. מיליונים בבנקים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

המשטרה לא מצאה די ראיות כדי להאשים את תא"ל (מיל.) גל הירש במתן שוחד לשר ההגנה לשעבר של גאורגיה, דוד קאזרשווילי. לדעת המשטרה, יש ראיות להעמיד לדין את הירש על עבירות מס במיליוני שקלים. הירש נכשל בהתמודדותו לכנסת בחודש אפריל, וכיום מוצב במקום ה-100 ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות.
המשטרה הודיעה (יום ב', 5.8.19), כי סיימה את החקירה בפרשת חברת דיפנסיב שילד שבבעלות הירש. חקירה זו החלה לפני ארבע שנים, כאשר הציע השר גלעד ארדן להירש את תפקיד מפכ"ל המשטרה, והביאה לביטול מינויו. החברה מספקת שירותי ייעוץ ותכנון אסטרטגי וביטחוני לממשלות ולחברות גדולות. הפרקליטות סגרה בחודש אוקטובר תיק נוסף נגד הירש, בו נחשד בביצוע עבירות במכרז לפינוי נפלי פגזים בחוף ראשון לציון.
החקירה בפרשת דיפנסיב שילד עסקה בחשדות למתן שוחד לקאזרשווילי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס הכנסה, בנוגע לפעילותם בגאורגיה של הירש, עודד שכנאי (שניהלו במשותף את הפעילות בגאורגיה) וחשודים נוספים. החשדות נגעו למכרזים בעשרות מיליוני שקלים בהם זכתה הקבוצה בגאורגיה ששנים 2009-2007, ובקשר לפעולות שנעשו במטרה לקדם אינטרסים עסקיים הנוגעים לתחום עיסוקה. יצוין, כי קאזרשווילי זוכה לפני שנתיים בגאורגיה מקבלת שוחד מאנשי דיפנסיב שילד.
המשטרה מסבירה את התמשכות החקירה - שספגה ביקורת ציבורית ומשפטית - בכך ש"מדובר בחקירה סבוכה ומורכבת, בעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים, שהצריכה זמן רב בעיקר מאחר שהחשדות היו לביצוע עבירות שחלקן בוצעו מחוץ לישראל, ועל כן היה נדרש שיתוף פעולה של מדינות זרות לצורך קידום החקירה". לדבריה, במסגרת החקירה "בוצעו פעולות רבות ומגוונות, נגבו עדויות שלא באזהרה מעשרות מעורבים, נתפסו חומרי חקירה בהיקף רב, לרבות מדיה דיגיטלית, וכן נשלחו בקשות לסיוע משפטי למדינות זרות (חיקורי דין מחוץ למדינת ישראל) למספר מדינות. המענה לבקשות אלה התעכב לעיתים משך זמן רב מסיבות שאינן תלויות במדינת ישראל".
ממצאי החקירה העלו, כי של עשרות מיליוני שקלים הועברו ממשרד ההגנה הגאורגי לחשבונות בנק ישראלים וזרים שקשורים לאנשי קבוצת דיפנסיב שילד, תוך הטעיה לכאורה של מוסדות פיננסיים זרים, שסירבו לקבל כסף שמקורו בעסקות ביטחוניות בגאורגיה. כן עלה, כי נמסרו דיווחים כוזבים והוצגו מסמכים מזויפים למוסדות הפיננסיים הזרים באשר למקור הכסף.
המשטרה סבורה, כי נגד שכנאי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף והלבנת הון, בנוגע לדיווחים שמסר למוסדות פיננסיים בחו"ל באשר למקור הכסף שהועבר מגאורגיה. כמו-כן, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בהיקפים של מיליוני שקלים נגד שכנאי, הירש ואחרים מקבוצת דיפנסיב שילד וחברות קשורות.
הירש: סיכלו את מינויי למפכ"ל
פרקליטיו של הירש, עוה"ד נבות תל-צור, גיורא אדרת וטל שפירא, מסרו בתגובה, כי הוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו וכי הוא שילם כדין את כל המיסים המגיעים ממנו. לדבריהם, מדובר לכל היותר בתיק אזרחי, והם בטוחים שהפרקליטות תסגור אותו. עוד אמרו, כי סגירת תיק השוחד "מעלה שאלות קשות ותהיות רבות באשר להחלטה לפתוח בחקירות אלו", אשר סיכלו את מינויו למפכ"ל.
מאוחר יותר הגיש הירש עצמו בפוסט בפייסבוק. הוא אומר: "לפני ארבע שנים סוכל המינוי שלי למפכ״ל משטרת ישראל. הסיכול בוצע על-ידי 'בדיקה' ובעקבותיה פתיחת שתי חקירות פליליות. באותם ימים שמעתם עלי כל מיני דברים: שאני נחקר ב-FBI, שיש חקירות חובקות עולם, שאני בכלל מוכר נשק למשטרים באפריקה, שאני משחד פקידי ממשל בחו"ל, מטה מכרזים בישראל, מלבין הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מעבר על חוק ההגבלים, מה לא?. אמרו לכם עלי כל מיני דברים ומי שרצה, האמין.
"לפני מספר חודשים, אחרי שלוש שנים, הודיעו שתיק ראשון לציון ייסגר מחוסר אשמה! זמן קצר אח"כ (בדצמבר 2018), מיד לאחר הודעתי על-כניסתי לפוליטיקה, דווח ששוקלים להמליץ על העמדתי לדין בנושאי מס (זה לקח פחות מ-48 שעות). היום, ארבע שנים(!) מיום פתיחת החקירה מודיעה המשטרה שגם התיק השני - תיק "השוחד בגאורגיה" - נסגר!
"החקירה הסתיימה, התיק עובר לבחינת הפרקליטות עם המלצה של המשטרה (שלא בסמכותה להמליץ) על עבירות מס ותדרוכים נמרצים ומכוערים לתקשורת לפיהם אני הקוזאק הנגזל... דחיתי ואני דוחה בתוקף גם את החשדות האלה. תמיד שאפתי רק לשרת את הציבור.
ארבע שנים כבר עברו מאז התייצבתי לקריאה לשרת כמפכ"ל וחיינו התהפכו לגמרי, קשה לי לתאר לכם את הנזק והכאב. כמו תמיד, גם היום רציתי שתדעו שידי נקיות!"

תאריך:  05/08/2019   |   עודכן:  05/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיות נגד גל הירש לעבירות מס ניכרות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מסכן הירש
אלטע קאקער  |  5/08/19 12:36
2
כשהסתתמו כל האשמותיהם מצאו
alice  |  5/08/19 13:13
3
לא מאמינה למשטרה
כוכי  |  5/08/19 13:24
4
פאקליטות
המזימה  |  5/08/19 14:30
5
צביעות המשטרה -היו להם 4 שנים
להעלות את ההאשמות  |  5/08/19 18:29
6
יש סכנה שימונה למפכ"ל
מייק  |  6/08/19 06:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גל הירש
מרדכי ליפמן
גל הירש, קצין מצטיין בעברו (תא"ל במיל'), היה אמור להתמנות למפכ"ל עם פרישתו של רוני אלשיך, כך מכל מקום התכוון לעשות השר לביטחון פנים, גלעד ארדן    אלא, שהפלא ופלא, מיד עם היוודע דבר מינויו המתוכנן, הופיע לפתע תיק הקושר את גל הירש למעשי שחיתות כביכול בגאורגיה... עכשיו תראו מופתעים... אנחנו לא, ויכולים אנשי הפרקליטות להכחיש תפירת תיקים כאוות נפשם
איציק וולף
המדינה הודיעה כי תחזיר בתוך שבועיים את רוב המסמכים שתפסה במסגרת חקירת חברת דיפנסיב שילד, שבשליטת גל הירש, לאחר שתכין עותקים שלהם    חלק מהחומרים יישארו בתפיסת המדינה    נציגת המשטרה על האיחוד בהגשת הבקשה: אין הסבר ממשי, התפספסו התזכורות הפנים יחידתיות
איתמר לוין
המשטרה ורשות המיסים טוענות, כי הירש אינו משתף פעולה בצורה מלאה בחקירת החשדות בנוגע לפעילותו בגאורגיה, מסר גרסה הסותרת את הראיות ולא סיפק את המסמכים שהתבקש להעביר
מירב ארד
ועדת הפנים החלה בהליך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת סיכול מינויו של גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה    היו"ר ח"כ קיש: ניסיון סיכול מועמד למפכ"לות הוא פגיעה בביטחונה של המדינה"
עומר כרמון
"שמענו גרסאות שונות. גם מהפרקליטות, גם מהמשטרה. כרגע אני לא רואה שום כלי אחר שיכול לקדם את הבדיקה ואת החקירה של העניין הזה"    לפני כחודש הודיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי בכוונתו לפעול להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אך הדבר לא קודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il