X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנגנון הפעולה של הננו-חיסון [צילום: גליה טירם, אוניברסיטת תל אביב]
פריצת דרך ישראלית:
חוקרים ישראלים פיתחו חיסון נגד מלנומה
חוקרים באוניברסיטת תל אביב פיתחו חיסון נגד סרטן העור גישה זו הוכחה כיעילה בעכברי מודל – הן כטיפול מונע והן כתרופה למלנומה פעילה

חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו ננו-חלקיק שעשוי לשמש כחיסון נגד סרטן העור הקטלני מלנומה. החיסון הוכח כיעיל ביותר בעכברי מודל בשלושה מצבים עיקריים: כטיפול מונע, כתרופה לגידול הראשוני ולמיגור גרורות.
המחקר נערך בהובלת פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, ראש המחלקה לפיזיולוגיה ולפרמקולוגיה וראש המעבדה לחקר סרטן וננו-רפואה בפקולטה לרפואה. במחקר השתתפו ד"ר אנה סקומפרין מהמעבדה של סצ'י-פאינרו ופרופ' הלנה פלורינדו וד"ר ג'ואוו קוניוט מאוניברסיטת ליסבון אשר שהו במעבדה במסגרת שבתון וחילופי סטודנטים במשך שנה.
החוקרים פיתחו חלקיקים זעירים העשויים מפולימר מתכלה, שגודלם כ-170 ננומטר. בתוך כל חלקיק הם 'ארזו' שני פפטידים - שרשראות קצרות של חומצות אמינו, שמאפיינים תאי מלנומה. לאחר-מכן, הם הזריקו את הננו-חלקיקים לעכברי מודל שנשאו מלנומה בעור.
"ננו-חלקיקים אלה נושאים על גבם מולקולת סוכר המשמשת כ"ראש חץ" המכוון לתאים דנדריטים של מערכת החיסון, המפעילים תאי T שיתקפו את הגידול", מסבירה סצ'י-פאינרו.
"חלקיקים אלה פעלו בדיוק כמו החיסונים המוכרים למחלות הנגרמות על-ידי נגיפים: הם עוררו את מערכת החיסון של העכברים, כאשר תאי מערכת החיסון (תאי ה-T המופעלים) למדו לזהות ולתקוף תאים המכילים את שני הפפטידים 'הארוזים' - כלומר את תאי המלנומה. המשמעות היא שמעכשיו, מערכת החיסון של העכבר המחוסן תתקוף את תאי המלנומה, אם וכאשר יופיעו בגופו".
בהמשך המחקר, בחנו החוקרים את יעילות החיסון בשלושה מצבים שונים.
  • מניעה: החיסון הוזרק לעכברים בריאים, ולאחר-מכן הוזרקו להם תאי מלנומה. התוצאה: העכברים לא חלו, כלומר החיסון מנע את המחלה.
  • טיפול בגידול הראשוני: שילוב בין החיסון החדשני לטיפולים אימונותרפיים נבחן על עכברי מודל למלנומה. הטיפול הסינרגיסטי המשולב עיכב משמעותית את התקדמות המחלה, והאריך במידה רבה את חייהם של כל העכברים שטופלו.
  • טיפול בגרורות: החוקרים בחנו רקמות אנושיות של גרורות מלנומה במוח שהוסרו מחולים (גרורות במוח מהוות גורם תמותה עיקרי בקרב חולים המאובחנים בשלב מאוחר), ומצאו כי הן אכן מכילות את שני הפפטידים המהווים יעד לחיסון.
בניסוי המשך נבחנת עתה יעילות החיסון בעכברי מודל למלנומה עם גרורות באזורים שונים בגוף (מוח, ריאות, כליות ועוד).
"המלחמה בסרטן בכלל ובמלנומה בפרט, הולכת ומתפתחת לאורך השנים, באמצעות מגוון שיטות טיפוליות כמו: ניתוחים, כימותרפיה, הקרנות ואימונותרפיה; אך גישת החיסון, שהוכחה כיעילה כל-כך כנגד מחלות נגיפיות לסוגיהן, טרם הוכתרה כהצלחה לטיפול בסרטן", אומרת סצ'י-פאינרו. "במחקר שלנו הראינו שניתן לייצר חיסון יעיל כנגד סרטן העור מלנומה", הוסיפה.
"המחקר שלנו פותח פתח לגישה חדשה לחלוטין - גישת החיסון - לטיפול יעיל במלנומה, גם בשלביה המתקדמים של המחלה", מוסיפה סצ'י-פאינרו. "אנחנו מאמינים שהשיטה שפיתחנו עשויה להתאים גם לסוגים אחרים של סרטן, וסבורים שעבודתנו מהווה תשתית מוצקה לפיתוח עתידי של חיסונים נגד סרטן בבני-אדם".
המחקר מומן על-ידי: האיחוד האירופי במסגרת המועצה האירופית למחקר (ERC) ו-EuroNanoMed II, פרס מטעם קרן משפחת סבן וה-Melanoma Research Alliance (MRA), הקרן לחקר הסרטן בישראל (ICRF) והקרן הלאומית למדע (ISF).

תאריך:  06/08/2019   |   עודכן:  07/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרים ישראלים פיתחו חיסון נגד מלנומה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בכיר בעירייה ובכיר בחברה העירונית אריאל נעצרו בחשד לעבירות שוחד    המשטרה: אנשי אריאל נתנו חינם כרטיסים לאירועים והופעות, ובתמורה ניתן היתר בנייה חריג ובוטלו דוחות חניה
איציק וולף
התעשיה האוירית, החברה האם של אלתא, הודיעה לבורסה כי קיבלה את האישורים הרגולטוריים לרכישת 50% ממניות אלטל תמורת 42 מיליון שקל
מירב ארד
הבהיר: "הדגשתי שאנחנו לא רוצים לכפות את אמונתנו"    ליברמן: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו, תקום ממשלה ליברלית בלעדיך
איתמר לוין
בית המשפט זיכה את הנער לאחר שקבע, כי השוטר לא בדק כנדרש מדוע הוא מסרב שהוריו ינכחו בחקירה ולא הבהיר לנער בצורה נאותה את זכותו להיוועץ בסניגור ציבורי
איציק וולף
בתי הזיקוק בחיפה מציגים בדוח הרבעוני והחציוני ירידה חדה ברווחיות, ירידה של בין 2% ל-3% בהכנסות וצניחה ברווח התפעולי    הרווח הנקי ברבעון התרסק מ-97 מיליון דולר ל-29 מיליון דולר ובחציון - מ-171 מיליון דולר ל-92 מיליון דולר בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il