X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מייחסת לליצמן מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת המורה הפדופילית מלכה לייפר, ועבירות של הצעת שוחד ומרמה והפרת אמונים בנסיונו למנוע סגירת עסק שבעליו מקורב אליו
▪  ▪  ▪
ליצמן. שתי פרשות [צילום: משרד הבריאות]

המשטרה סבורה, כי יש ראיות להעמיד לדין את סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), בחשד לעבירות של הצעת שוחד (שדינה כמתן שוחד), מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות. כך הודיעה המשטרה (יום ג', 6.8.19) עם סיום החקירות בעניינו של ליצמן.
החקירות התנהלו בשלוש פרשות, בהן ניצל ליצמן לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות, במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו. ליצמן היה סגן שר הבריאות בשנים 2013-2009 ושר הבריאות וסגן השר (ולמעשה השר בפועל) מאז דצמבר 2014. הוא הנציג בכנסת של חסידות גור.
האירוע הראשון עסק בניסיונו של ליצמן להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים, עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על-ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מלכה לייפר. האחרונה היא מורה חרדית המבוקשת באוסטרליה באשמת עבירות מין בתלמידות קטינות, והליך ההסגרה שלה נמשך מספר שנים משום שהיא טוענת שאינה כשירה לעמוד לדין. לכן, חוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינה היא בעלת חשיבות מכרעת. בפרשה זו סבורה המשטרה, כי יש ראיות להעמיד לדין את ליצמן בעבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות.
האירוע השני עסק בהתערבות פסולה לכאורה של ליצמן, בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בשל ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של מספר אנשים שאכלו מתוצרתו. בתיק זה סבורה המשטרה, כי יש ראיות לכאורה נגד ליצמן לעבירות של הצעת שוחד ומרמה והפרת אמונים.
בביקורת של משרד הבריאות נמצאו במקום חיידקי סלמונלה וליסטריה, ואף נמצא קשר בין שלושה מקרי אשפוז של אנשים שאכלו במקום. ב-2015 הוצא לו צו סגירה, אך ליצמן ביקש להקפיא את הצו ואף ערך ביקור עם מנהל שירות המזון, תוך שהוא מנסה למנוע את הסגירה בטענה שהוא עצמו נוהג לאכול בו.
עוד נחקר חשד לפיו ליצמן פעל להשפיע באופן פסול על מב"ן (מרכז לבריאות הנפש) ועל הדרג המקצועי במשרדים נוספים למען מספר אסירים חרדיים, חלקם בגין עבירות מין, במטרה לסייע להם לקבל ניכוי שליש או לקבל חופשות. בתיק זה לא נמצאו ראיות מספיקות בחלק מן המקרים, ואילו מקרים אחרים התיישנו.
מלשכת סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן נמסר בתגובה: "מהודעת המשטרה אף עולה בבירור שגם המשטרה סבורה שלא נעברה כל עבירה במירב סעיפי החשדות בהן נחקר סגן השר ליצמן. לגבי הטענות האחרות אנו בטוחים ללא ספק כי לאחר בחינה מדוקדקת יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו של סגן השר."

תאריך:  06/08/2019   |   עודכן:  06/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: ראיות נגד ליצמן לשוחד ומרמה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו באמת חושב שזה צירוף מקרי
חודש לפני  |  6/08/19 12:01
2
הלוואי שיוגש כתב אישום
סוף סוף  |  6/08/19 12:28
3
מעניין מה זה
באום  |  6/08/19 12:48
4
מדינת משטרה
מגיב ותיק  |  6/08/19 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
בדיקת המשטרה העלתה שחלק מהפרסום בערוץ 2 על פעילותו של דנון כחבר כנסת היה נכון - אך בתמונה הכוללת לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לפתיחה בחקירה
איתמר לוין
הרב חיים קיז'נר קיבל טובות הנאה מראש המועצה לשעבר, עזרא גרשי, תמורת תמיכתם של בני הקהילה    בעובדות כתב האישום נקבע שהוא העניק שוחד; ההודאה - רק בשחיתות ואיום לפי חוק הרשויות המקומיות
איתמר לוין
הרב יצחק ארזי, שהיה מנהל מחלקת הייבוא ובעל הסמכות להנפיק תעודות כשרות למוצרי מזון, חשוד בקבלת מאות אלפי שקלים    שימוע גם לעשרה יבואנים החשודים בתשלום השוחד
עידן יוסף
פרסם על-כניסתו של ברק לשותפות עם עבריין המין המורשע ב-2015 בחברת הזנק    ראש הממשלה דרש לפתוח בחקירה נגד ברק שצייץ בתגובה בטוויטר: "אין מה לחקור - אני מודה. נתתי הזדמנות שנייה. גם לג'פרי, גם לביבי. שניהם הסתבכו כהוגן בפלילים"
איתמר לוין
רימון חינאוי קיבל שוחד במזומן ובעבודות בחינם כאשר שירת בתחנת כרמיאל, ובחלק מן המקרים התערב בעבודת המשטרה לטובת המשחדים    קרא: פעל בתעוזה ובלא לבחול באמצעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il