הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מציבה גבולות לחברות התחבורה הציבורית בכל הקשור לפרסום על גבי אוטובוסים. בהנחיה שנכנסה לתוקף לפני כשלושה חודשים (1.5.19), מבחין
משרד התחבורה בין אוטובוסים עירוניים לבין-עירוניים.
בכל הקשור לבין-עירוניים, נאסר על המפעילים לתלות מודעות בצדי האוטובוס ובעורפו (מאחור). כל פרסום לא מאושר שכזה ייתקל במתן קנס, ללא אפשרות מתן ערעור.
אולם באוטובוסים עירוניים ההנחיה מקלה יותר, וקובעת כי ניתן לפרסם בתוך מסגרות שיועדו לכך, בצדי האוטובוס:
- בצד ימין של האוטובוס (הקרוב למדרכה) לאחר הגלגל הקדמי ועד לתחילת הדלת האחורית ומתחת לקו החלון.
- בצד השמאלי של האוטובוס בין הגלגלים ומתחת לקו החלון.
בעורף האוטובוס
בהתאם להחלטתו של מנהל הרשות, פרסום על עורף האוטובוס ובכלל על שטח החלון האחורי, מותר בתנאים הבאים:
- מדבקת חלון שתודבק תהיה מדבקת רשת שאינה מפריעה לשדה הראייה.
- על המדבקה לעמוד בדרישות החוק.
- יש למקם את המדבקה כך שלא תסתיר את סמלי המפעיל, שילוט הקו, פסים זוהרים אורות בלמים, אורות איתות וכו'
- יש להשאיר את פתחי אוורור המנוע פתוחים ולא לכסותם במדבקה.
מנהל אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות,
דוד יוסף, התריע בפני מפעילי התחבורה הציבורית כי בעת הסרת מדבקות פרסום, על גבי הפח עליו הודבקה מדבקת הפרסום נדבק אבק ופיח בשל שאריות דבק. "מצב זה", כתב, "מקנה מראה מלוכלך לאוטובוסים, במקרים אלו תתקבלנה חריגות של 'אוטובוס מלוכלך בשאריות דבק...' ויוטלו בגינם פיצויים מוסכמים".