X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ששון חי. חלקים מחקירתו לא הוקלטו
זוהר בוצ'ן. שיקר בבית המשפט
הפרט המסתתר בכתב האישום נגד קבלן התשתיות

הקשר התמוה בין פרשת מגנזי לפרשת פישר

המדינה טוענת, כי חברת משה בוצ'ן הייתה שותפה לאחד הקרטלים של גבי מגנזי - אך לא העמידה לדין את החברה ומנהליה ששון חי וזוהר בוצ'ן, שהם עדי תביעה במשפט פישר האם המדינה העניקה לשניים תמורה נוספת וחשאית, אותה הסתירה בניגוד לחוק מבית המשפט?
▪  ▪  ▪

כתב האישום נגד קבלן התשתיות גבי מגנזי מעלה את האפשרות, כי המדינה העניקה הטבות סמויות לששון חי וזוהר בוצ'ן תמורת עדותם נגד רונאל פישר.
כתב האישום נגד מגנזי, שהוגש היום (יום ד', 7.8.19), כולל שלושה אישומים על הסדרים כובלים בהם השתתף מגנזי במסגרת מכרזים של גופים מוניציפליים. בשניים מן המקרים הוגש כתב האישום גם נגד מי שלטענת המדינה היו שותפיו של מגנזי לאותם הסדרים. אולם במקרה שלישי - אליו קשורים לכאורה חי ובוצ'ן - לא הוגש כתב אישום שכזה.
פישר היה עורך דינם של הגיסים חי ובוצ'ן. חי הוא מנכ"ל חברת התשתיות והביוב משה בוצ'ן, וגיסו היה אחד ממנהלי החברה. במשפט פישר טוענת המדינה, כי הוא ביקש וקיבל מן השניים 350,000 דולר במזומן, אותם הציג כמיועדים לתשלומי שוחד לשוטרים כדי לסגור תיקי חקירה שהתנהלו נגדם. מדובר היה בחשדות לשוחד בעיריית חדרה ובחברת מי אביבים בתל אביב. בחקירתו הנגדית של חי התברר, כי המחלקה לחקירות שוטרים לא הקליטה חלקים מחקירתו, ועלו סתירות ותמיהות בגרסתו. עוד עלה, כי חי ובוצ'ן קראו זה את גרסתו של זה, כאשר הגישו - ימים אחדים לפני עדותו של חי - תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד פישר וערן מלכה.
בעדותו של בוצ'ן התברר, כי התביעה זימנה אותו להעיד למרות שידעה שהוא עתיד לשקר. בחקירתו הראשית אמר בוצ'ן, כי יצא מן הארץ בדצמבר 2013 בהנחייתו של פישר כדי שלא ייעצר. אולם בחקירה הנגדית התברר שהוא תכנן את יציאתו עוד קודם לכן - והתביעה ידעה על כך מאז ינואר השנה. בוצ'ן גם אישר, כי דבריו בחקירה הראשית היו "חצי אמת" וטען שציפה שיוכל למסור את הגרסה המלאה בדלתיים סגורות (כפי שנעשה לאחר מכן). התביעה ביקשה להוסיף אישום נגד רות דוד בעקבות השלמת חקירה שביצעה לחי ובוצ'ן, אך השופט משה סובל דחה את הבקשה.
במשפט פישר לא עלה שמו של מגנזי בצורה כלשהי, בוצ'ן וחי לא העידו שנחקרו בפרשה והתביעה לא מסרה דבר בנושא לבית המשפט. אולם בכתב האישום נגד מגנזי נטען, כי חברת בוצ'ן הייתה שותפה להסדר כובל בלתי חוקי עימו במכרז של חברת מי חדרה. כאמור, עד כה היה ידוע רק שנחקר חשד לפיו מנהלי החברה שילמו שוחד לגורמים בעיריית חדרה, חשד שלא הבשיל לכתב אישום.
בכתב האישום נגד מגנזי נאמר, כי באוגוסט 2015 התמודדו שש חברות - ובהן בוצ'ן ומגנזי תשתיות - במכרז של מי חדרה לבניית מערכות מים וביוב. ירון רז, שהיה יועץ של מגנזי תשתיות, נפגש עם נציג של חברת בוצ'ן (שלטענת המדינה זהותו אינה ידועה לה) ועם נציגים של כמה מן המתמודדים האחרים, ובפגישה תואמו ההצעות במכרז. בהתאם לסיכום, הגישו מגנזי ובוצ'ן הצעות מחיר שכללו תוספת של 6% למחירון של מי חדרה, והן היו הזולות ביותר - ובנובמבר 2015 זכו שתי החברות במכרז.
למרות שמדובר בתיאור של עבירות פליליות מצד חברת בוצ'ן - עליה ניתן להעמיד לדין את מנהליה בשל אחריותם למעשיה - לא הוגש כתב אישום נגד החברה, חי או בוצ'ן. בסעיף זה מאשימה המדינה רק את מגנזי, ולא אף אחת מן החברות האחרות שלדבריה היו שותפות לקרטל הבלתי-חוקי (חכמון-גבאי, נדים כמאל ומדיסון הנדסה). לעומת זאת, כאמור, בשני אישומים אחרים - המייחסים למגנזי יצירת קרטלים בלתי חוקיים בשוהם ובטייבה - מואשמים שותפיו לכאורה ומנהליהם: דניה-סיבוס, זלמן בראשי, רולידר, אולניק וחברת י.ע.ז. בשלושת האישומים מדובר על מעשים זהים ועל היקפים כספיים דומים: 30 מיליון שקל במכרז בחדרה, 30 מיליון שקל בטייבה ו-50 מיליון שקל בשוהם.
עובדות אלו מעלות את האפשרות, כי המדינה נמנעה מלהאשים את יתר השותפים לכאורה בקרטל בחדרה, כדי שלא להאשים את חברת בוצ'ן ומנהליה. מהלך שכזה מהווה מתן תמורה נוספת וסמויה לבוצ'ן וחי תמורת שיתוף הפעולה שלהם בתיק פישר, תוך הסתרתה בצורה בלתי חוקית מבית המשפט ומן ההגנה. השניים גם אינם עדי תביעה בכתב האישום נגד מגנזי, למרות שעל פניו - בידיהם אמור להיות מידע המפליל אותו באישום זה.
News1 ביקש את התייחסות משרד המשפטים להעדרם של בוצ'ן וחי מכתב האישום נגד מגנזי. דובר המשרד השיב, כי יש לפנות לרשות התחרות. News1 ציין, כי כתב האישום הוגש בידי פרקליטות מיסוי וכלכלה ונשלח לתקשורת בידי משרד המשפטים, וכי תיק פישר מטופל בידי מח"ש ופרקליטות מחוז ירושלים. המשרד לא מסר תגובה נוספת.

תאריך:  07/08/2019   |   עודכן:  07/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר התמוה בין פרשת מגנזי לפרשת פישר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה מאשים את המדינה ?
ישמעאל  |  8/08/19 06:51
2
מקורב
לעובדות  |  8/08/19 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איציק וולף
חשיפה ב-News1: ש"י מוחזק מזה 20 ימים בבית המעצר קישון, למרות חוות דעת לפיה אינו יכול לשאת באחריות פלילית ושיש לשלוח אותו בהקדם למוסד ייעודי
איתמר לוין
סולברג ואלרון דחו ערעור על החלטת עיריית ירושלים להקצות שטח לבית כנסת    ברק-ארז סברה שיש לקבל את הערעור באומרה שנימוקי העירייה אינם משכנעים
איתמר לוין
הרב רצון ערוסי, שהוא גם חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, ניסה למנוע מצד לבוררות לממש את זכותו לערער לבית המשפט    מינץ: פעולה בעייתית הנוגדת את תקנת הציבור
איתמר לוין
מרים ברטהולץ הורתה להעביר לבדיקה חשדות כלפי עו"ד האשם עתאמנה מבלי לקבל את תגובתו, והתעלמה ממנה לאחר שניתנה    בג"ץ דחה את עתירתה נגד האחראי על תלונות נגד הרשמים
איתמר לוין
שופט ביהמ"ש העליון דחה בקשה של חסידי גור בערד לעכב את פינוים ממקלט אליו פלשו, והטיל עליהם הוצאות גבוהות בהרבה מן המקובל בבקשות לעיכוב ביצוע פסקי דין
רשימות נוספות
עונש קל מדי לעבריין מס  /  איתמר לוין
פרקליטה בחיפה הציגה לביהמ"ש מידע מטעה  /  איתמר לוין
רוזן: תיק איקיוטק נמצא בפרקליטות מנובמבר 2013  /  איתמר לוין
מחיר הרפיסות  /  איתמר לוין
השקרים התורנים של שי ניצן  /  איתמר לוין
תביעה וצעקה  /  עו"ד פנחס פישלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il