X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובעת שאין מקום להפרדה מלאכותית בין הרווחים שהתקבלו לכאורה בעבירה לבין ההכנסות הלגיטימיות - ולצד זאת יש להביא בחשבון את הפגיעה ברכושו של מי שטרם הורשע
▪  ▪  ▪
ברון. צמצמה במחצית [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

ניתן להטיל חילוט זמני לא רק על הרווח שהושג מן העבירה לכאורה, אלא על כל הסכומים שהתקבלו ממנה. כך קובעת (יום א', 11.8.19) שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון. לצד זאת מדגישה ברון את החובה לשמור על מידתיות בהיקף החילוט הזמני - ולאור זאת היא מקטינה במחצית את הסכום שחולט בתיק בו דנה.
מדובר באהוד יפרח, הבעלים והמנהל של חברת אהוד מאיר שאיבות, שהם מן הנאשמים בפרשת מי אביבים. בפרשה זו טוענת המדינה למעשי שחיתות רחבי היקף במכרזים של תאגיד המים התל אביבי, ומייחסת ליפרח ולחברה עבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, שוחד, גניבה ועבירות מס.
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אברהם הימן, נענה לבקשת המדינה והטיל חילוט זמני בסך 35 מיליון שקל על נכסים של יפרח והחברה: נכסי מקרקעין, 12 כלי רכב ומיליוני שקלים העומדים לזכותם בחברת מי אביבים. בערעור לעליון לא נדונו הראיות לכאורה שמצא הימן, אלא שאלת היקף החילוט הזמני - וברון קיבלה אותו חלקית.
ברון דחתה את הטענה, לפיה ניתן לחלט זמנית רק רכוש בגובה הרווח של יפרח והחברה במכרזים החשודים, ואשר לדבריהם עמד על 10% בלבד מהתמורה בעד העבודות, שהסתכמה ב-19 מיליון שקל. לדבריה, חלוקה מהשקל הראשון בין רכוש אסור לבין תמורה לגיטימית, היא במקרים רבים מלאכותית גרידא. זהו המצב במקרה הנוכחי:
"כך, שעה שלפי כתב האישום המערערים לא חדלו מן הפעילות העבריינית עם זכייתה של המערערת במכרזים שלא כדין, ובמהלך ביצוע העבודות חטאו במתן שוחד ובגניבה של כספי ציבור, בסכומים של מיליוני שקלים. זאת ועוד: חלק מהעבודות נעשו ללא ניסיון וידע מתאימים, ומבלי שהמערערת החזיקה בסיווג הקבלני מאת רשם הקבלנים שהיה דרוש לכך - דבר שעוד עלול להסתיים בנזקי רכוש וחלילה גם בנזקי גוף.
"ואם לא די בכך, מן האישום השני שבכתב האישום מצטיירת תמונה חמורה עד מאוד, שלפיה המערערים פעלו בדרכים בלתי חוקיות שונות כדי להטמיע את תמורת עבודות הסלילה והפיתוח שהתקבלו אצל המערערת שלא כדין, במערכת החשבונאית ובחשבון הבנק שלה - ובכלל זה רישום כוזב בספרים, הנפקת חשבוניות פיקטיביות וכיוצ"ב. בהינתן האמור, יש קושי לראות בביצוע העבודות משום 'גילום של עלויות לגיטימיות עבור עבודה לגיטימית'; והדברים ברורים".
עם זאת, ברון החליטה כאמור לצמצם במחצית את היקף החילוט, באומרה שהיימן כלל לא דן במידתיות שלו. "חילוט רכושו של אדם טומן בחובו פגיעה קשה בזכות הקניין הנתונה לו, והפגיעה מתעצמת ככל שתקופת החילוט מתמשכת. על כן, במסגרת בחינת מידתיות החילוט הזמני נדרש בית המשפט לבחון את פרק הזמן שבו צפוי הצו הזמני לעמוד בתוקף - הן פרק הזמן שחלף הן צפי הזמנים לסיום ההליך".
בתיק בו מדובר, החילוט נמשך כבר חמש שנים והמשפט נמצא בשלביו הראשוניים בלבד, למרות שחלפו שנתיים וחצי מאז הגשת כתב האישום. ברון גם מביאה בחשבון, שיפרח והחברה ביצעו כראוי את העבודות בהן זכו (גם אם הזכייה לטענת המדינה הייתה פסולה) ונשאו בעלויות משמעותיות לשם כך. לכן, יש מקום להפחית משמעותית את היקף החילוט ולשחרר חלק מנכסי המקרקעין וכלי הרכב. את יפרח ייצגו עוה"ד ציון סהראי, ינון סרטל וניר לזר, ואת המדינה - עוה"ד שרית משגב וגילית מנטינבנד.

תאריך:  11/08/2019   |   עודכן:  11/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חילוט זמני - מהשקל הראשון, אך במידתיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת פשע
איש אמת   |  11/08/19 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
אדמירלית בטה בוליוואר הורתה להעמיד לדין צבאי נגד וקצין מהכוחות למבצעים מיוחדים של חיל-הים, בגין פשעי מלחמה, שביצעו באפגניסטן    נחקרה בחשד, כי הייתה מעורבת בפרשת השחיתות בצי השביעי סביב חברת שירותי הנמל של "ליאונארד השמן"    אדמירל ג'ון ריצ'ארדסון, מפקד חיל-הים, שלל את סמכויותיה של בוליוואר בעניין הקצין, והורה על חקירה של פרקליט חיל-הים בנושא
איתמר לוין
הותר לפרסום: ציון תורג'מן נעצר בשבוע שעבר, בחשד שהעניק חינם לבכיר בעיריית ירושלים - ששמו טרם פורסם - כרטיסים חינם למופעים, תמורת טובות הנאה לאשתו ולמקורביו
אביתר בן-צדף
למרות שחיל-האוויר השביתן בגין "שברים לא-טיפוסיים"
אביתר בן-צדף
זה המחזור הראשון, שיכשיר שני בוגרי קורס טיס טריים להטיס את המטוס החמקן    עד כה הסבו הנחתים טייסי אף-18 הורנט להטיס אף-35
איתמר לוין, יצחק דנון
המדינה: איתמר מחלב, שהיה רואה החשבון של חברת התשתיות ביבי כבישים, ביצע עבירות של רישום כוזב והתחמקות ממס, כדי להסתיר את השוחד למנכ"ל נתיבי ישראל ועובד נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il