X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט מינץ נגד עו"ד שאדי כבהא

עו"ד ניסה לכפות את הלו"ז

כבהא לא התייצב לדיון על מעצר מרשיו, וכאשר הסניגוריה הציבורית נטלה על עצמה את הייצוג - ניסה למנוע זאת ולאחר מכן ערער לעליון שני בתי המשפט מתחו עליו ביקורת חריפה
▪  ▪  ▪
בית המשפט המחוזי בבאר שבע

עו"ד שאדי כבהא ניסה לכפות על בית המשפט המחוזי בבאר שבע מתי לדון בערר בנוגע למעצרו של מרשו, ועשה לעצמו דין כאשר העדיף להתייצב בדיון אחר ולא דאג למחליף. כך אומר (יום א', 11.8.19) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ.
בדיקת News1 מעלה, כי התנהגותו של כבהא הייתה בעייתית ועוררה את כעסו של סגן נשיאת המחוזי, נתן זלוצ'ובר. כבהא מייצג שני חשודים בסחר בסמים, להם יש הרשעות קודמות. בית משפט השלום באשקלון הורה לשחרר אותם למעצר בית, והמדינה הגישה ערעור על ההחלטה. השחרור עוכב עד לשלשום (9.8.19) בשעה 10:00, אך כבהא ביקש לדחות את הדיון בארבע שעות בנימוק שיש לו שני דיונים בתל אביב.
זלוצ'ובר קבע: "אין להשלים עם התנהלות הסנגור. הסנגור ידע היטב שהבוקר יתקיים דיון בעניינם של שני המשיבים בערר שמגישה המדינה. הסנגור לא רשאי לכפות על בית המשפט מועד אחר לדיון ואינו רשאי לצאת מהנחה שהדיון יידחה לשעה 14:00, הגם שהיום הוא יום שישי ושהמשיבים נעצרו עד השעה 10:00 לא כך אמור לנהוג סנגור". לכן, מינה זלוצ'ובר את עו"ד בני גריקו מן הסניגוריה הציבורית - שנכח באולם בדיון קודם - לייצג אותם.
זלוצ'ובר אפשר לגריקו לשוחח עם החשודים, אך הוא מסר שכאשר פנה לכבהא בטלפון כדי לקבל מידע - ביקש ממנו הלה שלא לייצג אותם והודיע שכוונתו לערער לבית המשפט העליון. זלוצ'ובר הגיב בקצרה: "כבר ניתנה החלטה בעניין זה". הדיון נמשך, גריקו מסר ש-כבהא הודיע לו שבכוונתו להגיע, אך זלוצ'ובר הבהיר: "אין להשלים עם שיטת דיון מהסוג הזה, שהסנגור לא טורח להתייצב בבית המשפט. לבקשתי, עו"ד גריקו יצר עימו קשר. לא הוגשה כל בקשה מטעמו של הסנגור ומנסים לכפות על בית המשפט תקשורת עם הסנגור שלא התייצב, באמצעות מסרונים שהוא שולח לעו"ד גריקו. ודאי שאין להשלים עם כך. איני מוכן לקבל כל הודעה בדרך זו".
בסיומו של הדיון קיבל זלוצ'ובר את הערעור והאריך את מעצרם של השניים. כבהא אכן ערער לעליון, וטען שמדובר בנושא עקרוני המצדיק דיון בגלגול שלישי: האם ניתן לכפות על הסניגוריה הציבורית לייצג חשודים שיש להם עורך דין פרטי. מינץ דחה את הבקשה, תוך ביקורת נוקבת משלו על כבהא:
"אין אלא להצטרף לתרעומת שהביע בית המשפט כלפי בא-כוח המבקשים. הלכה למעשה בא-כוח המבקשים ביקש להכתיב לבית המשפט את לוח הזמנים ואת דרך ניהול ההליך. עצם העלאת הסוגיה שבא כוח המבקשים טוען כי היא מצדיקה רשות ערר, היינו 'כפיית' הסניגוריה הציבורית לייצג חשוד או נאשם בפלילים במקום שבו הוא מיוצג באופן פרטי, מצביעה עד כמה עמדת המבקשים אינה ראויה. זאת על שום שבא כוח המבקשים הוא זה אשר גרם למצב שבו נאלץ בית המשפט לדון בערר בהיעדרו, ובלית ברירה כדי למנוע מהמבקשים עיוות דין, עד כמה שניתן, ביקש מהסניגוריה הציבורית
לייצג אותם.
"בא כוח המבקשים עשה דין לעצמו ובחר להתייצב לפני בית משפט אחר. זו כמובן זכותו, אך במקרה מעין זה, כאשר הוא מודע להחלטת בית המשפט המסרב לדחות את מועד הדיון, עליו לדאוג להסדר חילופי מספק". בכל מקרה, מוסיף מינץ, לא נפל בהחלטתו של זולצ'ובר פגם המצדיק דיון בגלגול שלישי.

תאריך:  11/08/2019   |   עודכן:  11/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד ניסה לכפות את הלו"ז
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם קנס ראוי...
רואה חשבון..  |  12/08/19 08:01
2
מי שפונה לעו"ד ערבי (מוסלמי או
פארוק  |  13/08/19 21:06
3
Saddi@gamil.com
סעדי  |  10/10/19 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר סמוטריץ' מותח ביקורת על נתניהו על כך שאינו יוצא להגנת הציבור הדתי שלא יוכל להשתתף במופע נפרד בעפולה    וקורא למפלגות החרדיות להתנות כניסה לממשלה ב"ביטול כפייה חילונית"    "אנשי היועמ"ש מובילים כפייה חילונית פונדמנטליסטית"
מירב ארד
הוסיף: זהו החולי העמוק במרכז-שמאל. היעדר הנחישות להתגייס ביחד    גנץ לאחר הראיון: "נקרא לאחדות ללא נתניהו"
מחלקה ראשונה
הנשיא רייגן איים בבדיחות הדעת להפציץ את ברית המועצות, וגרם להעמדת הצבא הסובייטי בכוננות
איתמר לוין
עיריית עפולה הסכימה שבית המשפט יורה להימנע מהפרדה במופע של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל שיתקיים בפארק העירוני    ביהמ"ש הורה למשטרה למנוע הפרדה שכזאת
איתמר לוין
שטיין: עורכת הדין התעקשה לדבוק באגדה אורבנית, ביקשה לפסוק נגד הלכה שנקבעה בתיק בו ייצגה, לא מילאה הוראה של העליון והשתמשה לרעה בהליך משפטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il